راه های افزایش فروش را بدانید.

راه های افزایش فروش را بدانید.
تخفیفی که تخفیف نیست!
فروشگاه زنجیره ای پوشاک بچه گانه ای را میشناسم که در ایام مختلف تخفیف های جالبی ارائه میدهد و در این فصل ها به حدی فروش میکند که آخر وقت تصور میکنی به آنجا حمله شده است اما در عوض حساب صاحب فروشگاه پر شده و بسیار راضی است، ولی در ایام عادی مشتریان بسیار کمی آنجا رفت و آمد میکنند و فروش بسیار پایینی هم دارند.
چون مشتریان تصور میکنند اگر در ایام عادی خرید کنند سرشان کلاه رفته است و یک نکته جالب که باهاش برخورد کردم این بود که یکی از مشتریان میگفت: اینها معلوم نیست چه قدر روی هر جنس سود میکنند و همیشه تخفیف هم میدهند، پس سر ما رو دارند کلاه میگذارند. درست زمانیکه مشتری چنین حرفی را درباره شما میزند فاتحه آن کسب و کار خوانده است.
شوخی کردم تخفیف بدهید
پس چرا دیجی کالا، بامیلو و فروشگاه های زنجیره ای مانند رفاه، کوروش و … همیشه تخفیف میدهند؟ آیا این کسب و کارها دچار مشکل نمیشوند؟
این کسب و کارها اتفاقا باید دائم التخفیف باشند چون داستان این نوع کسب و کارها خیلی فرق دارد و در دل این نوع تخفیف دادن فروش عجیبی هست که باعث میشود همیشه فروش داشته باشند و روزی نباشد که مشتری آنها را رها کند. ترنفند های این روش را هم کمی جلوتر به شما خواهم گفت.
نگذارید مشتریان دست شما را بخوانند
1-مشتری را غافلگیر کنید
اگر می خواهید تخفیف دهید نگذارید مشتری دست شما را بخواند، مثلا نباید پایان هر فصل تخفیف بگذارید، یا جمعه سیاه هر سال تخفیف داشته باشید. برای اینکار انتهای هر سال برنامه ریزی کنید که در سال آینده در چه ایامی می خواهید تخفیف دهید و این را هم در نظر داشته باشید که زمان تخفیف ها مانند پارسال نباشد. به این شکل مشتری هیچ وقت نمی تواند متوجه شود شما چه زمان هایی تخفیف دارید.
2-جایزه بدهید
یک کار خیلی راحت این هست که برای برخی از کالاهای خودتان هدیه بگذارید، مثلا اگر کسی از شما دوربین دیجیتال خرید یک کیف دوربین هدیه بدهید و چند نمونه از این هدایا را در سایت خودتان بگذارید، اصلا یک بخش مربوط به هدایا درست کنید که مشتریان وقتی به سایت شما می آیند متوجه این هدایا بشوند و حتی برای این هدایا زمان تعیین کنید.
3-مانند دیجی کالا و فروشگاه های زنجیره ای باشید
تکنیکی که دیجی کالا یا فروشگاه های زنجیره ای مانند رفاه انجام میدهند این است که همیشه روی دسته خاصی از کالاها یا تعداد خاصی از محصولات تخفیف میدهند، یعنی همه محصولاتشان همیشه در حالت فروش ویژه نیست و همچنین در بسیاری از موارد زمانیکه مشتری کالایی مانند گوشی موبایل را با تخفیف از این فروشگاه ها خرید میکند، لوازم جانبی مورد نیاز را هم از همانجا میخرد در صورتیکه لوازم جانبی شامل تخفیف نیستند.
4-کمپین های جذاب داشته باشید
هر سایتی می تواند از کمپین های فروش استفاده کنند، فرض کنید شما گوشی موبایل میفروشید و به زودی گوشی جدیدی قرار است وارد بازار شود، به راحتی میتوانید فیلم ها و اطلاعاتی که سایت عرضه کننده گوشی موبایل ارائه میدهد را به فارسی ترجمه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید و زمان عرضه موبایل به مشتریان اعلام کنید که شما هم این گوشی را عرضه میکند.
اگر سایت شما آموزشی می باشد می توانید محصولات یا دوره های جدید ایجاد کنید و برای برگزاری آنها کمپین های فروش برگزار کنید، در هر کسب و کاری که باشید امکان ساخت کمپین های فروش وجود دارد.
5-محصولات کلکسیونی بفروشید
اگر شما یک کتابفروشی داشته باشید می توانید پنج کتاب برتر حوزه روانشناسی را به صورت یک بسته و با قیمت بسیار مناسب بفروشید، این گونه بسته ها برای کسانی که عاشق موضوعات خاص هستند مثل جمع آوری کلکسیون است و بازدهی خوبی هم به همراه دارد، در کسب و کارهای مختلفی میتوان از این تکنیک استفاده کرد.
حرف آخر
در فصول مختلف برنامه های متفاوتی را اجرا کنید، ممکن است همین حالا یک برنامه عالی در ذهنتان داشته باشید حتما آن را اجرا کنید، چون تا زمانیکه آن را اجرا نکنید نمیدانید گزینه خوبی هست یا خیر و اگر ایده شما خوب باشد میتواند به یک تکنیک عالی در فصل های مختلف تبدیل شود. اگر شما روش دیگری بلد هستید با ما در زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.
موضوع : راه های افزایش فروش را بدانید.
مقالات مرتبط:
آسان و کم هزینه فروش خود را افزایش دهید!
افزایش فـروش : با تغییر دکوراسیون خرده فروشی خود، بیشتر بفروشید
با این 5 ترفند سریعتر و هوشمندانه تر بفروشید
۱۳ راه افزایـش فـروش خرده فروشی
افزایش فـروش - جدیدترین یادداشت برایان تریسی
10 رنگی که باعث افزایش فــروش می شود
۱۰ قانون طلایی موفقیت در فروش
برگرفته از فکر آبی