وضعیت کسب و کارتان چگونه است ؟
وضعیت کسب و کارتان چگونه است ؟
پیشنهاد میکنیم این پرسشنامه را پاسخ دهید تا وضعیت کسبوکارتان را دریابید!
(امتیاز هر پاسخ به اینترتیب است: بله = 1 ؛ خیر=صفر)
- آیا میتوانید بگویید چه چیزی شما را از مهمترین رقیبتان متمایز میکند؟
- آیا از تیم کاری و کارمندانتان نظرسنجی کردهاید تا به شما کمک کنند نقاط ضعف احتمالی کار، خدمات و یا محصولتان را بهتر بشناسید؟
- آیا میدانید چرا مشتریان رقیبتان را انتخاب میکنند؟
- آیا با مشتریانتان مستقیماً صحبت میکنید تا دریابید چطور میتوانید محصول یا خدماتتان را تغییر دهید یا بهبود ببخشید؟
- آیا هیچوقت تیم کاریتان را ازنظر روحیه کاری و مشکلاتی که ممکن است در این زمینه داشته باشند ارزیابی کردهاید؟
- آیا از تیم تان بابت خلاقیتهایشان تقدیر کردهاید، پاداش چطور؟
- یا کسبوکار شما بر چند تخصص مختلف متمرکز است، که ممکن است شما را از هویت اصلیتان دور کند، یا اینکه بر روی یک موضوع متمرکز است؟
- آیا به انرژیهای جایگزین (سبز) فکر کردهاید، که ممکن است هزینههای عملیاتی شما را کاهش دهند؟
- آیا فعالیت آنلاین دارید و وبسایتتان را بهروز میکنید تا بتوانید قدرت رقابت با رقبایتان را داشته باشید؟
- آیا از منابعی که میتوانند به شما بهطور روزانه اطلاعات و نکتههای جدید در مورد سلامت کسبوکار و جذب سرمایه و ثروت سازی بدهند، استفاده میکنید؟
پاسخ:
امتیاز 10-8 :کسبوکار شما کاملاً سالم است!
آفرین! به شما تبریک می گوییم! شما دقیقاً میدانید که چطور در رقابت با رقبایتان عقب نمانید، و توانایی نگهداشتن یکراه ارتباطی شفاف با مشتریانتان رادارید. متمرکز باشید و به بصیرتتان وفادار بمانید. اینگونه میتوانید همیشه نتایج تلاشتان را بهخوبی به دست آورید.
امتیاز 7-4: بد نیست، کمکم بهجایی که باید میرسید.
اوضاع شما خیلی بد نیست، اما در بازار امروز ممکن است همین فردا کسبوکارتان را از دست بدهید. وقتش است که روشتان را تقویت کنید و مطمئن باشید که کسبوکارتان فقط لب مرز نیست، بلکه در حال پویایی است و رونق خواهد داشت. به اینکه رقبایتان چهکار میکنند توجه کنید، به دنبال راههایی باشید که بتوانید بدون صدمه زدن به کیفیت از هزینهها بکاهید. اگر تا الان این کار را نکردهاید، وقتش است که به این بیندیشید که کسبوکار شما چه شاخصهای بارزی دارد و چرا از رقبایتان متمایزید. گزینههای آنلاین خود را برسی کنید، با یک متخصص تجارت الکترونیک صحبت کنید و ببینید چطور میتوانید مزایای بیشتری از حضورتان در دنیای مجازی به دست آورید.
امتیاز3-1: اوضاع خیلی خراب است!
همینکه برای بالا بردن امتیازتان به خودتان دروغ نگفتید کاملاً ما را تحت تأثیر قرارداد! بههرحال صداقت شما قابلتقدیر است، اما زمان آن رسیده است که به فکر راهحلهای واقعی باشید. اینکه بدانید رقبای شما به دنبال چه چیزی هستند واجب است، و اینکه چرا آنها موفق هستند و کدامیک از استراتژیهای آنها میتواند شمارا کمی از این وضع نجات دهد. با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید، مخصوصاً آنهایی که مدتی است خبری ازشان ندارید. این کار برای این است که ببینید چهکارهایی را میتوانید بهتر انجام دهید. تلاش کنید و دقیقاً سعی کنید بفهمید طرح و نقشه کسبوکارتان با آنچه در عمل انجام میدهید چه تفاوتهایی دارد. همین حالا وارد عمل شوید، وگرنه رقبا بر شما پیروز میشوند. اما خبر خوب این است که شما راهی جز بهسوی بهتر شدن ندارید.
موضوع : وضعیت کسب و کارتان چگونه است ؟
مطالب مرتبط:
3 اصل کلیدی برای رشد کسب و کار
۵ مدل نوآوری برای آینده کسب و کار
فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای شروع یک کسب و کار کوچک
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفریـنان خلاق
کسب درآمد از آموزش و مشاوره در زمینه کسب وکارتان
برگرفته از بهترین ایده