بسته بندی محصول چگونه می تواند درباره برند شما صحبت کند؟

بسته بندی محصول چگونه می تواند درباره برند شما صحبت کند؟
داستان برند و بسته بندی محصول
داستان برند شما چیست ؟ بسته بندی محصول شما ، معرف برند شماست ؟ چرا کسب و کار خود را شروع کردهاید؟ کاملاً مطمئن هستید که میخواهید محصول خود را بفروشید یا کاملاً به خدمات خود اهمیت قائل هستید.
بگذارید صادق باشیم: همگی میخواهیم تفاوت ایجاد کنیم و میخواهیم به دلیل انتقال تجربیات استثنائی شناخته شویم. بدون اعتبار مثبت ساخته شده بر بازخورد حقیقی از مشتریان راضی، از به رسمیت شناخته شدن محلی یا جهانی باید خداحافظی کنید. احتمالاً متوجه شدهاید که برندهای بزرگتر تمایل به انجام این موضوع دارند. میبینید که لوگو قرمز و سفید که فوراً کوکاکولا را به یاد میآورد یا آن پسزمینه آبی و نوشته زرد رنگ یادآور IKEA است. حتی، آن برندهای میلیون دلاری نیز باید از جایی شروع کنند. چگونه روی زمین چیز به یاد ماندنی ایجاد میکنید- چیزی که مشتری آن را بشناسد و اعتماد داشته باشد؟
یک پاسخ بسته بندی است. بسته بندی اولین چیزی است که در قفسه متوجه آن میشوید یا وقتی که در منزل شما تحویل داده میشود. هر چه بیشتر به آن اتکا کنند، احتمال بیشتری دارد که مشتریان محصول را بخرند و به دیگران پیشنهاد دهند.
نکته بازاریابی
بسته بندی بخشی از برند است که شما با بیشترین اعتماد آنرا به منزل خود می برید. اشکال، طراحی ها ، رنگ ها ، پیامها و جعبه بسته بندی به کرات به ما آرامش می دهند و ما را برای خرید قانع می سازند. یکی از رقابتی ترین مکانهای بازاریابی ، قفسه فروشگاه ها است. طراحی بسته بندی یک تخصص است و معمولاً همکاری نزدیک میان طراحان صنعتی ، مهندسان بسته بندی و تولید کنندگان را می طلبد . طرح بسته بندی فقط بخشی از معمای برندسازی است .
اما، قبل از مشهور شدن، چندین راه برای افزایش شانس دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن وجود دارد. از نحوه صحبت در مورد برندتان تا بسته بندی، در ادامه چگونگی بیان داستان برند به یاد ماندنی آورده شده است.
مقاله پیشنهادی : برند بصری چیست؟ و چگونه باید ایجاد شود؟
رنگ مشتری را جذب میکند
بدون رنگ، بوم خالی است. اگر محصول در وهله اول توجه مشتری را جلب نکند دو بار به محصول شما نگاه نخواهد کرد.
به احساسی که میخواهید اشخاص از محصول شما داشته باشد فکر کنید. آیا باید احساس لذت در آنها داشته باشند، مانند آبجو دارای تصاویر و رنگ با ویژگیهای غیر قابل انتظار و عجیب؟ آیا باید بهگونهای باشد که آنها احساس مراقبت و اهمیت کنند، مانند محصولات مرتبط با سلامت؟ فهرستی از احساسی که میخواهید مشتری از محصول شما داشته باشد آماده کنید و راهی برای پیادهسازی آنها در بسته بندی بیابید.
تطبیق احساس با رنگها آسان است : آبیهای آرامشبخش، زردهای روشن، قرمزهای احساسی. مشتری بسته به آنچه که نگاه میکنند میتواند به رنگ مشخصی جذب شود. رنگها همچنین میتواند در رساندن هویت برند خود کمک کند.

مخاطب شما چه کسانی هستند؟
در هر نوع بازاریابی ، باید مشتری در ذهن در همه مراحل و فرایندها باشد. چه کسی محصول شما را خواهد خرید و چه بسته بندی با آن مخاطب بیشترین تطبیق را دارد؟ در مورد رنگها، شکلها، اندازه و حتی نوشته در هر بسته بندی محصول خاص فکر کنید.
مشتریان اغلب نوشته روی محصول را برای تقویت تصمیم خرید در ذهنشان میخوانند. برای مثال، مخاطبان جوان رنگهای روشنتر و چشمنواز را با شکلهای عجیب و با قلم تو پر دوست دارند. مخاطبان مسنتر که محصولات لوکس میخرند، بیشتر ترجیح به رنگهای مشکی و طلایی دارند که با فونتهای زیبا و زبان پیچیده ترکیب شده دارند. همگی اینها مربوط به شناخت مخاطب خود هست. وقتی که این کار را انجام دهید باقی کار آسانتر خواهد بود.
مقالات پیشنهادی : برند سازی احساسی چیست ؟

جعبههای تحویل
فرقی نمیکند اندازه کسب و کار شما چقدر است، فقط مهم این هست که بسته بندیهای عالی در قفسه داشته باشید. وقتی مشتری خرید آنلاین میکند، باید همان احساس هیجان را برای دریافت جعبه داشته باشند که برای محصول داخل جعبه دارد.
بسته به اندازه کسب و کار شما، ممکن است نیاز به جعبه سفارش دستهای برای تحویل محصولتان داشته باشید. کسب و کارها اغلب برای پاسخگویی به تقاضای مشتری نیاز به کمک اضافی دارند. ماشینآلات جعبهسازی BCS میتواند به تولید جعبه با کیفیت و محکم که تأثیرگذار است کمک کننده باشد.
به فکر آراسته کردن جعبههای خود با تمبرهای برند شده سفارشی، نوارها و برچسبهای تحویل در کنار اضافه کردن حفاظت بیشتر به محصول خود در داخل هر جعبه باشید. در مورد هدایای رایگان، پوشش و کوپنهای تخفیف به عنوان راهی برای تشویق به تکرار خرید مشتریان خود فکر کنید.
لوگوها و گرافیک
اگر لوگو و دیگر تصاویر برند را روی محصولات خود ندارید، چطور انتظار دارید که مشتری آن را بشناسد؟ وقتی مردم لوگو آشنا را میبینند، آنها فوراً میدانند که به آن کسب و کار برای خرید محصولشان را اعتماد کافی دارند.
گرافیک اگرچه همواره نام تجاری یا برند خاصی نیست، میتواند اغلب بسته بندی محصول شما را ایجاد کند یا از بین ببرد. اگر محصولات مرتبط با سلامت میفروشید، با طراحی سبز و برگدار موفق خواهید شد. فکر کنید چه چیزی نتیجه میدهد و کمی از عقلتان برای سنجش این که چگونه میخواهید محصولتان در دنیا دیده شود استفاده کنید.
شرح مختصر محصول
داستان برند شما مهم است. در واقع بسیار اهمیت دارد که بسیاری از کسب و کارها فضایی را روی بسته بندی برای نوشتن توضیحات کم در چگونگی شروع کسب و کارشان ایجاد میکنند. شرکتهای دیگر در مورد ارزشهایشان مینویسند همانند لوش و رویکرد طبیعی و سازگار با محیط آنها.
ممکن است در رابطه با مثالهای دیگر از برندهایی که این کار را به خوبی انجام دادهاند فکر کنید که به این معنی است که آنها این کار را به درستی انجام دادهاند. توجه و تلاش در این رابطه زمانی که مشتریان داستان شما را به یاد بیاورند و آن را با قلبشان قبول کنند جبران میشود. خریداران از یک طراحی جذاب با یک شرح مختصر الهامبخش بیش از یک توصیف شستهورفته قدردانی میکنند. فراموش نکنید که اغلب، بسته بندی یک محصول آن را میفروشد نه محصول داخل آن.
نکات کلیدی در مورد بسته بندی محصول
مشتریان باید محصولات شما را قبل از ایجاد اعتماد و وفاداری به برند شما بشناسند. ندای برند خود را پیدا کنید و داستان برند تان را بگویید-. بسته بندی محصول وابسته به آن است.
موضوع : بسته بندی محصول چگونه می تواند درباره برند شما صحبت کند؟
برگرفته از : Marketing Iran Talent
منبع : lucidpress
مطالب مرتبط :
درباره برند سازی بدانید
منظور از برند سازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟