اهمیت محتوا دراستراتژی بازاریابی دیجیتال

اهمیت محتوا دراستراتژی بازاریابی دیجیتال
بر اساس هوب اسپات، ۴۷% خریداران با ۳ الی ۵ محتوا قبل از استفاده از یک برند درگیر هستند. این چه معنایی دارد؟ به این معنی است که محتوا برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. با داشتن یک رویکرد شفاف در همه جنبههای ایجاد محتوا در استراتژی بازاریابی دیجیتال، زمانی که میخواهید تعاملات و درگیریها را به مشتری تبدیل کنید، کسبوکار شما در یک وضعیت محکمتری قرار خواهد گرفت.
محتوا میتواند برای تعامل با چشماندازهای شما در هر مرحله از فرآیند خرید استفاده شود که به صورت زیر دستهبندی شود:
مرحله آگاهی: زمانی که خریدار تشخیص میدهد که مشکلی دارد که در رفع آن نیاز به کمک دارد
مرحله ملاحظه: زمانی که خریدار تحقیقات و جستجوهایی را برای رفع مشکل خود انجام میدهد
مرحله تصمیم: زمانی که خریدار گزینه صحیح را برای رفع نیازهایش انتخاب میکند
انواع مختلف محتوا که باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال دخیل باشد تا با خریداران در هر مرحله فرایند خرید تعامل برقرار شود در ادامه آورده شده است.
مقاله پیشنهادی : راهنما ابتدایی جامع بازاریابی دیجیتال

وبلاگهای جستجو شده با کلیدواژه (اهمیت محتوا دراستراتژی بازاریابی دیجیتال)
زمانی که میخواهیم محتواهای مرحله آگاهیبخشی را تولید کنیم، وبلاگها ابزار مهمی در استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند. این مخاطبان ممکن است هنوز برای خرید از شما آماده نباشند، اما زمانی که آماده باشند شما در جلو آنها قرار خواهید گرفت.
نیازهای مخاطبان خود را درک کنید و سپس جستجو کلیدواژهای انجام دهید تا بدانید که خریداران چه واژهای را به صورت آنلاین جستجو کردهاند. عنصر مهم در استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد موضوعاتی در محدوده مقاصد این جستجوگران است. برای مثال، ما اخیراً وبلاگی را در مورد مزایای روابط عمومی در کسبوکار ایجاد کردهایم، چون تشخیص دادهایم که بازار هدف ما (مدیران اجرایی و مدیرانی اجرای سطح C شرکتها کوچک و متوسط) اغلب محتواهایی را جستجو میکنند که به درک کنند مزیت روابط عمومی کمک کند. درباره همه چالشهایی که بازار هدف شما روبرو خواهد شد فکر کنید و عناوین وبلاگی را بر اساس آنچه که آنها به صورت آنلاین جستجو میکنند بسازید.
بله آن باید کلیدواژههای مورد نظر شما را هم شامل شود، اما باید برای خواننده نیز سودمند باشد و از هرچیز دیگری بهتر باشد. محتواهای تعامل کنندهای را بسازید که مخاطبان شما به خاطر آن شما را به یاد بیاورند نه فقط به خاطر جستجو در گوگل.

محتواهایی که نیاز به پر کردن فرم دسترسی دارند
اگر به دنبال هدایت جستجوگران هستید باید محتواهایی که نیاز به پر کردن فرم دسترسی دارند را در استراتژی بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید. آن میتواند برای خریدارانی که در مرحله آگاهی و ملاحظه مسیر خرید هستند سودمند خواهد بود.
محتوا با پر کردن فرم دسترسی میتواند به هر شکلی باشد که شامل کتابهای الکترونیکی، گزارشهای راهنما یا ویدیوهای توضیح دهنده باشند.
هر محتوا با فرم دسترسی باید به صورت زیر باشد:
تحریککننده فرد باشد – هدف خود را به مخاطب خاصی که میخواهید دست یابید و به خدمات شما نیاز دارد قرار دهید.
بر نقطه نیاز تمرکز داشته باشد – هر چه محتوای شما متمرکزتر باشد کیفیت دانلود آن بهتر خواهد بود
به زیبایی طراحی شده باشد – هر محتوای با فرم دسترسی باید محیط مناسب و جذاب برای کاربر داشته باشد
هر آنچه انتخاب کنید، اطمینان حاصل نمایید که برای مخاطبان سودمند است، به سؤالات آنها پاسخ میدهد و همچنین حوزه تخصص شما را برجسته کند.
مقاله پیشنهادی : تاریخچه بازاریابی دیجیتال چیست؟
ویدیوهای درگیر کننده (اهمیت محتوا دراستراتژی بازاریابی دیجیتال)
اگر یک تصویر هزار کلمه انتقال دهد، یک ویدیو هزاران بار بیشتر انتقال میدهد. ویدیو میتواند محتوای بسیار درگیر کنندهای برای یک کسبوکار یا برند برای استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد که میتواند از آن سود ببرد.
ویدیو میتواند در همه مراحل فرایند خرید استفاده شود. در مرحله آگاهی، ویدیو در رسانه اجتماعی میتواند بهترین راه برای جلب توجه باشد. زمانی که به مرحله ملاحظه رسید، ویدیو توضیح دهنده میتواند به مشتریان بالقوه دید بیشتری را به آنچه شما انجام میدهید بدهد، درحالیکه به نقطه نیاز آنها پاسخ میدهد. زمانی که یک مشتری برای تصمیمگیری آماده است از ویدیوهای موارد پژوهشی استفاده کنید که نشاندهنده دقیقی از آنچه که شما انجام میدهید هست و مشتریان شما در مورد آنچه میگوید.
به یاد داشته باشید که محتوای ویدیویی باید یکی از این چهار مورد باشد (گاهی اوقات همه آنها)- بصیرت دهنده باشد، در خاطر بماند، درگیر کننده باشد و قابل اشتراکگذاری باشد. فکر کنید مخاطب شما چه کسانی هستند، چگونه آنها محتوا را جستجو و استفاده میکنند و چه چیزی شما از آنها میخواهید که کنار بگذارند.

لینک سازی
محتوا فقط برای این که در وبسایت و کانالهای اجتماعی شما قرار گیرند توسعه نمییابند. فعالیت روابط عمومی هدفمند در استراتژی بازاریابی دیجیتال میتواند بر افزایش آگاهی کسبوکار شما در میان مشتریان مورد هدف کمک کند، به شما محتوای بسیاری را برای به اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی بدهد و لینکهایی که از بهینهسازی موتور جستجو شما پشتیبانی میکند ایجاد کند.
این جایی است که روابط عمومی مؤلفه حیاتی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما میشود. توانایی تأمین لینکی ایمن در انتشارات آنلاین (که مجوز دامنه خوبی دارد) به افزایش دیده شدن شما در جستجو کمک خواهد کرد.
با تهیه یک قطعه محتوای جذاب، میتوانید همه این لینکهای پیروی مهم را تأمین کنید که به صورت آنلاین شخصیت کسبوکار و برند شما را میسازد.
محتوای خوب باید در قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد. همه المانها را به دقت در نظر بگیرید که شامل مخاطب هدف شما چه کسی است، آنها به چه چیزی اهمیت میدهند، از کدام کانال اطلاعات را به دست میآورند است و سپس تصمیم آگاهانه در مورد این که چه محتوایی را تولید کنید بگیرید.
موضوع : اهمیت محتوا دراستراتژی بازاریابی دیجیتال
برگرفته از :Digital Marketing Magazine
مطالب مرتبط:
گام های شخصی سازی دیجیتالی موفقیت آمیز
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
شخصیت دیجیتالی چرا ضرورت کسب و کار است