5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
1. برند سازی شخصی
تجارت های پیشرو میتوانند حجم بالایی از سرعت، چابکی و حرکت را، توسط کارآفرینانی که آنها را رهبری میکنند، تولید کنند. برندسازی شخصی قبل از برندسازی شرکت، به شما فرصت ساختن تصویر شخصی و قابل اعتمادتری جهت ترویج نام تجاریتان میدهد.
اگر مایل به ترویج بهتر تصویر شخصی و قابل اعتماد نام تجاریتان هستید، برندسازی شخصی را قبل از برندسازی شرکت، در دستور کارتان قرار دهید.
برندسازی شخصی به شما قدرت بیشتری برای برقراری ارتباط با دیگران، تعامل پویا و شخصیت بخشیدن به دیگر سازمانتان که برند مشهوری ندارد، میدهد.
در نظر داشته باشید که ساخت برند شخصی، به سرمایه گذاری زمانی زیادی برای جلب اعتماد دیگران نیاز دارد اما از نظر مالی رایگان می باشد.
2. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا بسته به اینکه چگونه استراتژی خود را شکل میدهید، دارای مدل های متفاوتی است و قادر است تعدادی از اهداف مختلف را دنبال کند. برای نمونه، شما میتوانید از مقالات، کتابهای الکترونیکی و دیگر محتواهای طولانی برای جذب مخاطب استفاده کنید و یا با راه اندازی وبلاگ در سایت خود، از جذب ترافیک ورودی بیشتر بهره ببرید.
همچنین میتوانید از محتوا به عنوان شکلی از کمک، مشکلگشایی و یا ترکیبی از برنامههای کاربردی استفاده کنید. بازاریابی محتوا به طور فوق العادهای متنوع و مفید است و در این صورت، مشتریان شما انتظار دارند که حداقل برخی از این محتواهای جذاب را برای آنها نیز داشته باشید.
3. بهینه سازی موتور جستجو ( SEO )
بهینه سازی ( SEO ) استراتژی خاصی است که برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل و بالطبع آن، کسب بازدید بیشتر استفاده می شود، بنابراین ترافیک ورودی بیشتری از جستجوی افراد برای محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید، به دست خواهید آورد.
بیشتر رتبهبندی موقعیت شما در نتایج جستجوها، از ساختار فنی سایت و استراتژی توسعه محتوای در حال انجام شما، ناشی میشود.
بنابراین، اگر شما تا به حال در حال ایجاد منظم محتوای جدید بودهاید و نکات مربوط به بهینه سازی را رعایت کرده اید، گام مهمی در جهت کسب رتبه های بی نظیر در موتورهای جستجو و برندینگ سایت خود برداشته اید، اما اگر اطمینان دارید که سایت شما به درستی ایندکس نمیشود، ارزش سرمایه گذاری اضافی برای بهینه سازی را دارد.
4. بازاریابی شبکههای اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی ممکن است راه سریع پولدار شدن نباشد، اما پتانسیل فوق العاده ای در ایجاد و پرورش مخاطبان شبکههای اجتماعی دارد. باید بدانید در شروع این نوع کسب و کار، محتوای جذاب حرف اول را در جذب مخاطبین جدید می زند.
در اینجا، شما از طریق فعالیت همزمان در شبکه های اجتماعی برای به دست آوردن بازدید، برندینگ و ترافیک ورودی بیشتر تلاش میکنید.
5. بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی پتانسیل حیرت انگیزی برای نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) دارد، چرا که تقریبا محتاج به هیچ هزینهای برای اجرا نمی باشد. شما با جمع آوری پست الکترونیک مشتریان خود از راههای مختلف مانند ایجاد کمپین در سایت و شبکه های اجتماعی، می توانید فعالیت خود را آغاز نمایید و فرصت های تجاری بی نظیری برای خود خلق کنید. از این به بعد حتی با ارسال یک خبرنامه محتوای ساده نیز میتوانید به جذب ترافیک بیشتر در سایت و نگه داشتن نام تجاری خود در بالاترین جایگاه ذهن مخاطبانتان، امیدوار باشید.
همانطور که از توضیحات بالا متوجه شدید، مزیت کلیدی مناسبی که در استراتژیهای آنلاین وجود دارد این است که : همه این استراتژیها در عین حال که با هم کار میکنند، میتوانند به طور جداگانه نیز پیگیری شوند. در برخی از موارد هر یک از آنها میتوانند با سایر استراتژیها متصل و موجب تقویت یکدیگر شوند. اگر شما بتوانید با تکمیل کردن تلاشهای خود در تمامی زمینههای متعدد ذکر شده، همه آنها را دنبال کنید، به بازده بالقوه بالاتری دست خواهید یافت و به این صورت می¬ توانید بازاریابی اینترنتی کسب و کارتان را رونق ببخشید.
موضوع: 5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
مقالات مرتبط:
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت