راهنما ابتدایی جامع بازاریابی دیجیتال
راهنما ابتدایی جامع بازاریابی دیجیتال
مقدمه ای بر بازاریابی دیجیتال
راهنمای بازاریابی دیجیتال را با مقدمه ای بر بازاریابی در این حوزه شروع می کنیم . بازاریابی دیجیتال اغلب به عنوان “بازاریابی آنلاین“، “بازاریابی اینترنتی” یا “بازاریابی وب” نامیده می شود.
بازاریابی دیجیتال در دهه گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است. با ورود شبکه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال در حال حاضر نیز دارای یک شاخه جدید از بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
گرچه اصطلاح “بازاریابی دیجیتالی” در دهه ۱۹۹۰ ساخته شد، استفاده کامل از آن و افزایش شهرتش در سالهای اخیر افزایش یافته است. در طول دو دهه گذشته با پیشرفت تکنولوژی ، رسانه های دیجیتال چنان گسترده شدند که هر کسی می تواند به اطلاعات در هر زمان، از هر کجا دسترسی داشته باشد .
این به تبلیغ محصولات با استفاده از این رسانه فراگیر کمک کرد تا بازاریابان بتوانند نظارت کنند که روند چگونه است، نقطه فروش محصول کجاست و غیره.
نکته بازاریابی
به عنوان یک بازاریاب – دیجیتال یا غیره – شما باید درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید. این یک چالش برای محصول فعلی بازاریابان دیجیتال است؛ زیرا پروتکل ها، مشخصات و رابط های مختلف در رسانه ها و دستگاه های دیجیتال مختلف وجود دارد.
آمیخته ارتباطات بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال یک رشته گسترده است که می تواند به چند شاخه طبقه بندی شود. مانند آمیخته بازاریابی عمومی ، آمیخته ارتباطات بازاریابی دیجیتال ترکیبی از سازگاری مکان، محصول، ترفیع ، و قیمت در زمینه دیجیتال است.
همانطور که تعداد کاربران اینترنت رشد می کند، دسترسی به محصول، برند یا خدمات شما نیز افزایش می یابد. این را می توان از طریق تکنیک های مختلف مانند بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی موتورهای جستجو، پرداخت به ازای هر کلیک، تجزیه و تحلیل وب، ارتباطات یکپارچه بازاریابی و غیره به دست آورد.
مشاغل برای بازاریاب دیجیتال
در سالهای گذشته ، بازاریابی دیجیتال با بازاریابی رسانه های سنتی دست به گریبان بوده است و در برخی موارد به خاطر ارتقاء محصولات / خدمات فوق العاده کارا بوده است. به همین دلیل است که فرصت های شغلی در بازاریابی دیجیتالی در ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد دلار رسیده است. یک جستجوی ساده برای مشاغل بازاریابی دیجیتال، تقریبا ۱۰۰۰ شغل را در هر پورتال آنلاین کاریابی ارائه می دهد. در سال ۲۰۱۳، مشاغل بازاریابی دیجیتال ، مشاغل این حوزه رشد بیشتری داشتند.
در حقیقت، در بخش بازاریابی دیجیتال، افزایش کارایی وجود دارد به طوری که کارفرمایان برای پیدا کردن کاندیداهای مناسب برای تیم های دیجیتال خود دچار مشکل شده اند.
شکاف مهارتی در صنعت بازاریابی دیجیتال
در صنعت بازاریابی دیجیتال، شکاف دو رقمی در هر تخصص وجود دارد. به عنوان مثال، در میان کارشناسان بازاریابی برای بازاریابی ایمیل، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی شکاف ۲۷٪ بین استعداد های موجود وجود دارد. برای تلفن همراه ۲۹٪ و برای تجزیه و تحلیل آن شکاف عظیم ۳۷٪ وجود دارد! مشاغل دیجیتال برای بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استراتژی دیجیتال، به ترتیب به میزان ۳۵، ۱۵ و ۲۴ درصد افزایش یافته است. نه تنها مشاغل، حتی مقیاس پرداخت نیز از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال بهبود یافته است. هنوز هم تفاوت های جنسیتی بین حقوق و دستمزد زنان و مردان در ساختار دیجیتال وجود دارد!
روند بازاریابی دیجیتال
تجزیه و تحلیل روند کار در بازاریابی نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال یک صنعت فوق العاده است، به ویژه برای کارکنان جوان. فارغ التحصیلان کسب و کار، طراحی گرافیک، بازاریابی و یا رسانه های اجتماعی مطالعه تقریباً دو برابر ، نسبت به همتایان خود ، فرصت شغلی دارند. به طور کلی، بازار بازاریابی در دهه آینده حدود ۴۰ درصد رشد را نشان خواهد داد. همچنین، تیم های بازاریابی باید قدرت خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهند یا آن را حفظ کنند.
مقاله پیشنهادی : بازاریابی دیجیتال در سال 2020
بهینه سازی موتور جستجو ( SEO)
بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها) روشی برای افزایش بازدید از وب سایت ، افزایش رتبه در یک موتور جستجو – و تکنیکهایی که یک وب سایت خاص خواهد شد و در جستجوی اینترنتی بیشتر دیده می شود.
SEO فقط به معنای افزایش کیفیت مطالب در صفحه وب نیست – بوسیله سئو اطمینان حاصل می شود که کلمات کلیدی مرتبط به اندازه کافی وجود دارد و صفحه به صورت ساختار یافته طراحی شده باشد.
SEO نردبانی برای دستیابی سریعتر در فضای دیجیتال به مشتریان نهایی است. SEO پیش زمینه ای برای SEM – بازاریابی موتور جستجو – است که استفاده از جستجوگرها و مکانیزم های دیگر مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی و افزایش در معرض دید قرار دادن کالا یا خدمات را برای مشتریان هدف تسهیل می نماید. همانطور که تعداد زیادی از افراد از وب برای دسترسی به اطلاعات استفاده می کنند، موتورهای جستجو جدیدترین مکان هستند. این روند به صنعت جستجوگرها کمک کرده است. بنابراین، سئو یکی از ضروریات برای بازاریابان دیجیتال است.
فرصتهای شغلی سئو
بر اساس بررسی مهارتها توسط لینکدین، یک افزایش ۱۵٪ در شغل سئو در سال ۲۰۱۴ وجود داشته است. این است نشان دهنده افزایش اهیمت شغل سئو در بازاریابی دیجیتال است.
همچنین، گوگل به عنوان غول موتور جستجو ، به تازگی الگوریتم جستجو خود را اصلاح کرده است، مدیران سئوی سایت ها مجددا استراتژی های موجود خود را بازنگری می کند تا وب سایت خود را با روند جدید هماهنگ کنند. نه فقط کلید واژه، بلکه بهینه سازی فنی نیز باعث افزایش قابل توجهی شده است. این موضوع ، شغل سئو را به شغلی خسته کننده تر و پر چالش تر از قبل تبدیل کرده است . که به نوبه خود کارهای بیشتری را برای حفظ وب سایت و ایجاد محتوای تازه برای استفاده مصرف کننده برای سئو کاران به همراه داشته است.
بر اساس گزارش moz.com ، ۷۸% از حرفه ای های بازاریابی می گویند SEO بخشی از شرح شغلشان شده است .
مقاله پیشنهادی : تاریخچه بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی رسانه های اجتماعی
امروزه، به لطف رسانه های اجتماعی، جهان به یک مکان کوچک تبدیل شده است. به طور متوسط یک فرد حداقل یک ساعت در روز در وب سایت شبکه های اجتماعی فعالیت می کند. مهم است که از این راه به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی رسانه های اجتماعی به این ترتیب یک بخش با رشد سریع در بازاریابی آنلاین است . که در آن شما تکنیک هایی را در وب سایت های رسانه های اجتماعی برای افزایش بازدید از وب سایت تان، تبلیغ نام تجاری تان و شهرت آنلاین خود اجرا می کنید.
فرصت های شغلی بازاریابی رسانه های اجتماعی
نیاز به متخصصان رسانه های اجتماعی در حال افزایش است زیرا مصرف کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر به سمت شبکه های رسانه های اجتماعی می روند. با توجه به گزارش business2community.com، مشاغل متخصصان رسانه های اجتماعی در حال رشد ۴۲٪ هستند. Payscale.com می گوید که حقوق متوسط برای یک مدیر رسانه های اجتماعی تقریبا بین ۳۴،۵۰۰ تا ۵۶،۵۰۰ دلار است.
مقاله پیشنهادی : درباره بازاریابی دیجیتال بدانید
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا سریعترین بخش در حال رشد در بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی محتوا همه چیز در مورد نوشتن مقالات برای ساخت یک نام تجاری است. از طریق نوشته های مختلف تولید شده در سیستم عامل های مختلف – پست های وبلاگ های اجتماعی، مقالات LinkedIn، مطالب منحصر به فرد برای پست های فیس بوک، مجلات آنلاین، مجلات و حتی روزنامه های دیجیتال – بازاریابی محتوا برای تولید لینک ورودی استفاده می کند.
نکته بازاریابی
محتوا ابزاری برای موفقیت در کمپین های آنلاین است و بازاریابی محتوا یکی ارکان اصلی در آینده بازاریابی است! بازاریابی محتوا ارزانترین شکل برای بازاریابی است. این بدان معنی است: اگر شما آن را به خوبی انجام دهید، شما می توانید یک سود خالص بالتر نسبت به قبل داشته باشید.
فرصت های شغلی بازاریابی محتوا
در یک مطالعه انجام شده از بیش از ۳۰۰ فهرست شغلی بازاریابی، شایع ترین نیاز ترجیح داده شده تجربه بازاریابی محتوا بود. این بالاتر از این واقعیت است که بیش از ۵۵ درصد از شرکت کنندگان مورد نظر برنامه ریزی برای افزایش هزینه های بازاریابی محتوا را در نظر گرفته اند. به غیر از این، ۵۴ درصد از تیم های بازاریابی در سال ۲۰۱۵ برای افزودن بازاریاب محتوا دست به برنامه ریزی حرفه ای تر زده اند.
حتی با یک زمینه دانشگاهی متنوع، ۶۸ درصد کارفرمایان برای دستیابی به بازاریابان با مهارت نوشتن و ویرایش محتوا تلاش می کنند. خبر خوب و امیدوارکننده این است که کارفرمایان علاقه مند به فارغ التحصیلان با موضوع صنعت خود نیستند؛ ۴۸ درصد از کارفرمایان بازاریابی سه تا پنج سال تجربه در این زمینه را در نظر گرفته اند.
مقاله پیشنهادی : درباره بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2019 بدانید
بازاریابی موبایل
با وجودی که به طور کلی ادعا شده است که “بازاریابی محتوا تنها بازاریابی است”، متخصصین بازاریابی دیجیتال، دنیای تلفن همراه را نادیده نگرفته اند. همانطور که جهان تکنولوژی “موبایل” با نسخه های جدیدتر تلفن ها و تبلت ها و حتی رایانه ها کوچکتر در حال افزایش است بازاریابی شما در این پلتفرم ها یک اولویت است.
برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار تلفن همراه، شما باید برای نظارت بر هر کمپین بازاریابی تلفن همراه و همچنین مفهوم سازی و پیاده سازی استراتژی بازاریابی تلفن همراه مجهزتر از قبل باشید. به منظور یادگیری بهترین شیوه های استفاده شده برای برقراری ارتباط با مصرف کننده تلفن همراه، مسائل مربوط به امنیت و مسائل مربوط به حریم خصوصی و راه اندازی کمپین های موبایل که بر فروش و وفاداری برند تاثیر می گذارد، بایستی آگاهی خود را از بازاریابی موبایل افزایش دهید.
فرصت های شغلی بازاریابی موبایل
در نظرسنجی انجام شده توسط Smart Insights در مورد روند بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۵، بازاریابی تلفن همراه پس از بازاریابی محتوا و اتوماسیون بازاریابی در رتبه سوم قرار داشت. داشتن یک وب سایت همراه کاربر پسند فقط یک قدم اساسی برای نزدیک شدن به مشتری نهایی است. با هر وب سایت مشتریان یک اپلیکیشن جداگانه برای تلفن همراه دریافت می کنند، و این بخش به سرعت در حال رشد است. علاوه بر این، در مارس ۲۰۱۴، بیش از ۲۷۰۰ شغل برای فروشندگان تلفن همراه تنها در ایالات متحده تبلیغ شد. این افزایشی ۵۵ درصدی از سال ۲۰۱۱ را نشان می دهد. همانطور که بخش موبایل در حال رشد است، همچنان که این پلتفرم در بازار سر و صدای زیادی به پا کرده است – این باعث شده است که مشاغل در این حوزه هم افزایش یابند!
راهنمای بازاریابی دیجیتال
چگونه بازاریابی موبایل می تواند بر کسب و کار اینترنتی تاثیر بگذارد؟
تحلیل وب
برای کارفرما چگونگی بهبود وب سایت و یا حتی ایجاد محتوا برای آن به منظور رسیدن به حداکثر رساندن ورودی اهمیت دارد. ابتدا باید بدانید که چگونه افراد به وب سایت های مشابه نگاه می کنند. طراحی وب سایت رقبا چگونه است، رفتار بازدیدکنندگان وب سایت به چه صورت است. برای بررسی این موارد شما نیاز به ابزار مناسب تجزیه و تحلیل وب دارید. همه چیز در مورد ردیابی و تجزیه و تحلیل کاربران وب سایت و اپلیکیشن ها خلاصه می شود. به طوری که می توانید به بهبود عملکرد سایت و اجرای کمپین های بازاریابی بهتر کمک نمایید.
فرصت های شغلی تحلیل وب
در حال حاضر تحلیل وب فعالیت های بازاریابی را هدایت می کند. با توجه به نظرسنجی انجام شده توسط moz.com، علیرغم این موارد، کمبود تحلیلگران واجد شرایط در صنعت وجود دارد.
تجزیه و تحلیل شامل تمام زمینه های بازاریابی آنلاین بوده است، اما با کمبود پرسنل واجد شرایط تیم های بازاریابی تحت فشار و استرس قرار دارند. حقوق متوسط برای کسانی که در تجزیه و تحلیل وب کار می کنند در $ ۷۴،۳۷۵ حتی بالاتر از یک فرد بازاریابی است که ۷۳،۰۳۴ دلار می باشد. همچنانکه داده های انباشته شده کاربران در مورد فروش، تاریخ خرید، تعاملات سایت، و فعالیت های جستجو افزایش می یابد، بنابراین نیاز به پرسنل واجد شرایط برای جمع آوری داده های قابل استفاده در دنیای وب و تحلیل مناسب آنها هر روز افزایش می یابد.
پرداخت به ازای کلیک
همه ما می دانیم که تئوری و کاربرد عملی متفاوت هستند. یادگیری چگونگی استراتژی و تبدیل آن به یک مدل واقعی کار نیز متفاوت است. مجهز شدن به ابزار تحلیل روند داده ها و الگوی آنها ، داشتن دانش و درک محتوا ، بازاریابی محتوا ، بهینه سازی موتور جستجو و حتی بهینه سازی تبدیل بسیار حیاتی است. و در آخرین گام یکی از معروفترین و در عین خال مهمترین جنبه های بازاریابی دیجیتال پرداخت است. پرداخت به ازای کلیک (PPC) و هزینه به ازای هر کلیک (CPC) هدایتگران پولی در دنیای اینترنت هستند.
نکته بازاریابی
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در یک مدل تبلیغاتی آنلاین که در آن درآمد حاصل از طریق تبلیغات کلیک شده حمایت می شود؛ به این معنی که یک وبسایت “تبلیغ” شما را تبلیغ می کند، اما پرداخت در صورتی انجام می گرد که روی این تبلیغ “کلیک” شود.
فرصت های شغلی پرداخت به ازای هر کلیک
طبق گزارش searchenginewatch.com، متخصصین PPC در میان چندین شغل آنلاین، دومین شغل پرطرفدار بود. با دستمزد متوسط برای کارشناس PPC در حدود ۶۹،۰۱۰ دلار و محدوده حقوق و دستمزد در بین ۲۵ و ۷۵ درصد، PPC یکی دیگر از مشاغل سودآور برای یک بازاریاب دیجیتال است.
موضوع : راهنما ابتدایی جامع بازاریابی دیجیتال
برگرفته از : مارکتینگ ایران تلنت
مطالب مرتبط:
گام های شخصی سازی دیجیتالی موفقیت آمیز
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
شخصیت دیجیتالی چرا ضرورت کسب و کار است