تبلیغات نمایشی در مقایسه با تبلیغات کلیکی
تبلیغات نمایشی در مقایسه با تبلیغات کلیکی
در ابتدا :
تبلیغات نمایشی چیست ؟
تبلیغات نمایـشی یک مدل دیگر از قدیمی ترین روشهای تبلیغات آنلاین می باشد که مختصر شده ی Cost per mile است که در فارسی به تبلیغات به ازای بازدید گفته میشود و چون از کلمه Mile که در زبان لاتین به معنای ۱۰۰۰ میباشد درواقع همان cpm, استفاده شده است بنابراین کسی که تبلیغ میکند باید به ازای ۱۰۰۰ بازدید بودجه ایی را در نظر بگیرد .دراین نوع مدل تبلیغاتی برخلاف تبلیغات کلیکی که به ازای هر کلیک از بودجه تبلیغ دهنده کم میشود،در صورتیکه آگهی تبلیغ توسط کاربر دیده شود از بودجه تبلیغ دهنده کم میشود.
با توجه به توضیحی که در رابطه با مفهوم تبلیغات نمایـشی گفتیم،بهتر است نحوه محاسبه آن را توضیح دهیم که به صورت زیر میباشد:
مقاله پیشنهادی : معرفی تبلیغات بنری و بررسی جایگاه آن در دنیا
نحوه محاسبه تبلیغات نمایشی
یک نمایش، به بازدید یک مشتری بالقوه که تبلیغ را دیده است میگویند.که محاسبه آن از تقسیم کل هزینه تبلیغ به تعداد کل نمایش ها به دست می آید و این عدد در ۱۰۰۰ ضرب میشود. که این عدد در برآورد هزینه های کل کمپین تبلیغاتی بسیار موثر میباشد.
مزیت های تبلیغات نمایشی چیست ؟
در تبلیغات نمایشی به دلیل اینکه پرداخت به ازای بازدید انجام میشود فقط میتواند برای افزایش آگاهی از برند و رساندن یک پیام خاصی به کاربر استفاده شود و به دلیل قدیمی بودن این مدل،بازدهی بالایی نسبت به مدلهای دیگر تبلیغاتی نخواهند داشت و متدهای جایگزین که در ادامه به تفاوت آنها می پردازیم کارایی بیشتری نسبت به تبلیغات نمـایشی دارند.
مقایسه تبلیغات نمایشی با تبلیغات بنری :
- هدف کمپین تبلیغات نمایـشی فقط دیده شدن تبلیغ و افزایش اگاهی برند می باشد.
- هدف کمپین تبلیغات کلیکی ،کلیک کردن بر روی تبلیغ که باعث افزایش نرخ کلیک میشود
- در تبلیغات کلیکی به دلیل افزایش نرخ کلیک،سود آوری کمپین تبلیغاتی بیشتر خواهد بود.
- درتبلیغات نمایشی چون کاربربروی تبلیغ کلیک نمیکند درنتیجه برای کمپین تبلیغاتی ممکن است سود آوری پایین تری نسبت به تبلیغات کلیکی داشته باشد.
- هدفگذاری در تبلیغات کلیکی نسبت به تبلیغات نمایشـی بالاتر می باشد.
دلایل عدم استفاده از تبلیغات نمایشی و روشهای جایگزین آن
با توجه به سنتی بودن این مدل تبلیغات، تبلیغات نمایـشی در زمان حضور تازه تبلیغات آنلاین، فعالیت خود را داشته است.ولی با توجه به گذشت زمان و تغییر در روند تبلیغات و پیشرفت علم دیجیتال مارکتینگ،کسب و کارها به دلایلی مانند هزینه بالا و سراسری بودن این تبلیغات نمایشی در فضای وب نمیتوانستند مخاطب هدفمندی را جذب کنند به همین دلیل متدهای تبلیغات موثرتری جایگزین تبلیغات نمایشی شده اند که در ادامه به توضیح آن میپردازیم:
روشهای جایگزین تبلیغات نمایـشی
با توضیحاتی که در رابطه با عدم موثر بودن تبلیغات نمایشی در بالا آوردیم و همچنین گسترش مدلهای تبلیغاتی آنلاین،کسب و کارها تمایلی زیادی به استفاده از تبلیغات کلیکی و cpa پیدا کرده اند و دلیل آن هم این است که این مدل تبلیغات به دلیل اینکه کاربر بر روی بنر تبلیغاتی کلیک میکند،مخاطب هدفمندی را خواهد داشت و همچنین هزینه کمتری نسبت به تبلیغات نمایشی برای کسب و کارها دارند. تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات بنری و تبلیغات محتوایی تا زمانیکه کاربر بر روی تبلیغ کلیک نکند هزینه ایی از تبلیغ دهنده کم نخواهد شد.و در تبلیغات cpa مانند ثبت نام در فرم سایت،نصب اپلیکشن،عضویت در خبرنامه،دانلود و … تا زمانیکه اکشن خاصی صورت نگیرد هزینه ایی از تبلیغ دهنده کم نخواهد شد.
موضوع : تبلیغات نمایشی در مقایسه با تبلیغات کلیکی
مطالب مرتبط :
نحوه استفاده از محتوا ویدئویی دربازاریابی دیجیتال
ویدئو مارکتینگ دربازاریابی اینترنتی
استفاده از ویدئوی تبلیغاتی برای ارائه محصول
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟