معرفی تبلیغات بنری و بررسی جایگاه آن در دنیا
معرفی تبلیغات بنری و بررسی جایگاه آن در دنیا
در ابتدا :
تبلیغات بنری را چگونه می توان تعریف کرد ؟
تبلیغات بـنری را میتوان به زبان ساده تر این گونه تعریف : اجرای تبلیغات در سایتهای پر بازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وب سایت تان میشود.این نوع بنرهای تبلیغاتی میتوانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند.ویکی پدیا تبلیغات بنری را اینگونه تعریف کرده است:
بنر تبلیغاتی در دل یک وبسایت جای میگیرد که بیشتر توسط شبکه های تبلیغاتی در یک سری وب سایتها به منظور افزایش ترافیک منتشر میشود.
حال باید بدانیم هدف از تبلیغات بنری چیست ؟
4 هدف از تبلیغات بنری
- 1.جذب مخاطبین بیشتر
- 2.معرفی تخفیفات و پیشنهادات در رابطه با محصول و سرویس موردنظر
- 3.افزایش ترافیک وبسایت
- 4. افزایش آگاهی برند
مزایا و معایت تبلیغات بنری چه می تواند باشد ؟
3 مزایا تبلیغات بنری
- 1.به دلیل امکان استفاده از گیف در تبلیغات بنری، میزان جذب کاربر به این نوع تبلیغات افزایش پیدا خواهد کرد.
- 2.میتوان روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را رصد کرده و از آن گزارش تهیه کرد و آن را بهینه کرد.
- 3.با کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی میزان بازدید سایت افزایش خواهد یافت.
5 معایب تبلیغات بنری :
- 1.تبلیغات بـنری با توجه به اینکه بازدید سایت شما را افزایش میدهد ولی ممکن است مشتریان و مخاطبین هدفمندی را ایجاد نکند.
- 2.باعث ایجاد کلیک غیر هدفمند میشود که ممکن است نرخ پرش سایت را افزایش دهد.
- 3.استفاده بیش از حد از بنر تبلیغاتی باعث آزار بازدیدکننده سایت خواهد شد.
- 4.دلیل ساخت بنر جذاب هزینه به نسبت زیادی صرف خواهد شد.
- 5.ممکن است به دلیل حجم زیاد مطالب سایت، تبلیغ موردنظر در سایت مورد توجه قرار نگیرد و از دید کاربر مخفی بماند.
با توجه به معایب تبلیـغات بنری و کاهش میزان استفاده آن در جهان، مدل تبلیغات نیتیو ( تبلیغات همسان ) در حال جایگزینی با تبلیغات بنری میباشد.که در ادامه به معرفی این نوع تبلیغات و همچنین مقایسه آن با تبلیغات بنری میپردازیم.
تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) چیستند ؟
تبلیغات همسان (نیتیو) به تبلیغاتی گفته میشود که با محتوای سایت همخوانی و یکپارچگی دارند به طوریکه که کاربر هنگامیکه در حال مشاهده سایت میباشد به این مطالب برخورد میکند و زمانیکه برروی آن کلیک میکند وارد سایت صاحب آن محصول یا سرویس میشود که در واقع هدف آن این است خواندن مطلب توسط کاربر را قطع نکند و از نظر بصری کاربر را اذیت نکند.
مقاله پیشنهادی : معرفی کامل تبلیـغات همـسان در نقاط مختلف دنیا
فرمت های اصلی تبلیغات همسان
- ۱- تبلیغات درون متنی
- ۲- تبلیغات اسپانسری شبکه های اجتماعی
- ۳- تبلیغات به صورت مطالب پیشنهادی
تفاوت تبلیغات همسان و تبلیغات بنری :
باتوجه به تعاریفی که از تبلیغات نیتیو و بنری داشتیم و این نکته که در سراسر دنیا تبلیغات نیتیو نتیجه و کارایی بهتری را از خود نشان داده است خوب است که نگاهی به تفاوتهای این دو نوع تبلیغات داشته باشیم تا بتوانیم برای اجرای تبلیغات به منظور هدر ندادن هزینه،مدل تبلیغاتی مناسبتری رو انتخاب کنیم.
تفاوت ها :
- 1.یکسان بودن تبلیغات نیتیو با محتوای سایت
- 2.نرخ کلیک بالا ( میانگین ۰.۲ درصد)
- 3.مناسب برای افزایش ترافیک وبسایت
- 4.هزینه کلیک ایده آل و پایین
- 5.عدم ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده سایت
تبلیغات بنری
- 1.جدا بودن تبلیغ با دیگر محتوای سایت
- 2.نرخ کلیک پایین ( میانگین ۰.۰۵ درصد)
- 3.کاربر را اجبار به کلیک کردن میکند
اشتباهات کسب و کار های ایرانی در انتخاب نوع تبلیغات از نظر بنری یا همسان
با توجه به جدید بودن تبلیغات همسان در ایران،بیشتر کسب و کارهای ایرانی هنوز هم استفاده از تبلیغات بنری را ترجیح میدهند که تبلیغات بنری بازدهی بالایی دارد ولی با توجه به آماری که از گوگل ترند آورده شده است،افت بسیار زیاد تبلیغات بنری در سالهای اخیر به خصوص در جهان محسوس میباشد که روند نزدیک شدن تبلیغات همسان به تبلیغات بنری رو به افزایش میباشد.
موضوع : معرفی تبلیغات بنری و بررسی جایگاه آن در دنیا
مطالب مرتبط :
نحوه استفاده از محتوا ویدئویی دربازاریابی دیجیتال
ویدئو مارکتینگ دربازاریابی اینترنتی
استفاده از ویدئوی تبلیغاتی برای ارائه محصول
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟