چه روش هایی باعث می شود نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش یابد؟
چه روش هایی باعث می شود نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش یابد؟
در ادامه مواردی را عنوان می کنم که رعایت آن ها در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسیار تاثیر گذار است.
۱٫ظاهر سایت
هر چقدر هم که سایت معروفی داشته باشید باز هم اگر ظاهر سایتتان مورد پسند کاربران نباشد حس خرید در آن ها به هیچ وجه ایجاد نمی کند. و سایت شما را به سرعت ترک خواهند کرد. منظورم این نیست که حتما باید برای سایتتان خرج های سنگین کنید تا آن را زیبا کنید. نه به هیچ وجه! شما به راحتی با طراحی اصولی سایت خود می توانید سایتی کاربر پسند داشته باشید.
پیشنهاد می کنم مقاله درباره قیف بازاریابی (Marketing Funeel) بدانید. را هم بخوانید.
۲٫پشتیبانی
کاربری که وارد سایت شما می شود باید بتواند به راحتی با شما تماس بگیرد. روش های پشتیبانی و تماس را در سایتتان بهینه کنید. بگذارید کاربران به راحتی با شما در ارتباط باشند. زمانی که شما فقط یک شماره تماس در سایت خود گذاشته باشید آن هم از نوع موبایل به نظر شما کسی می تواند به شما اعتماد کند؟ پس سعی کنید قسمت تماس با مای سایت خود را مناسب طراحی کنید.
۳٫سخت نگیرید
وب سایت خود را مثل پادگان سربازی درست نکنید. همه چیز را اجباری نکنید. بعضی از وب سایت ها را می بینم برای دانلود یک نرم افزا معمولی ثبت نام اجباری در سایت خود گذاشته اند. یادتان نرود کاربران در دنیای مجازی خیلی کم حوصله هستند. با این کارها یعنی منظورم اعمال این نوع محدودیت ها، کاربران را از سایتتان فراری ندهید. کاری نکنید کاربران از شما بیزار شوند. چه دلیلی دارد کاربری که قصد خرید یکی از محصولات شما را دارد باید حتما در سایت شما عضو شود؟ اگر می خواهید اطلاعات تماس کاربران خود را بگیرید راه های خیلی ساده تری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
۴٫محبوبیت در گوگل
زمانی که کاربران در گوگل به دنبال محصولی هستند که مورد نیازشان است مسلما ابتدا از سایت هایی که در ابتدای نتایج جست و جو قرار دارند دیدن می کنند. هر چه به پایین نتایج جست و جو برسند بی حوصله تر می شوند و به فرض سایت شما هم در پایین نتایج جست و جو قرار گرفته است. فقط برای اینکه از سایت شما هم دیدن کرده باشند به سایتتان مراجعه می کنند ولی ممکن است تصمیم خود را برای خرید قبل از دیدن سایت شما گرفته باشند.
پس خیلی مهم است که شما در گوگل جایگاه خوبی داشته باشید. داشتن رتبه خوب در گوگل بسیار مشکل است ولی نشدنی هم نیست. سعی کنید حداقل در صفحه اول گوگل باشید تا بتوانید از این طریق اعتماد کاربران را به خود جلب کنید.
۵٫اعتبار و شهرت سایت
آیا شما حاضر هستید از سایتی که تازه روی کار آمده است یا اینکه به تازگی در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شده است خریدی انجام دهید؟ آن هم به مبالغ زیاد! اعتبار بالا و مشهور بودن سایت یا برند شما باعث می شود کاربران خیلی راحت تر به شما اعتماد کنند و با خیال راحت از شما خرید کنند. معتبر بودن سایت خیلی در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری در سایت موثر است.
۶٫قیمت محصولات
مسلما هرچه قیمت محصولات شما بیشتر باشد نرخ تبدیل شما کاهش می یابد. این قضیه در هر کسب و کاری صدق می کند. چه کسب و کار اینترنتی باشد چه کسب و کار سنتی. البته وب سایت هایی هم هستند که محصولات گران قیمت خود را هم به راحتی به فروش می رسانند که راز فروش این سایت ها اعتماد سازی برای کاربران است. در کل منظورم این نیست که محصولات خود را خیلی ارزان بفروشید ولی سعی کنید برای کاربر مقرون به صرفه باشد. اگر قصد فروش محصولات گران قیمت خود را دارید نیاز به اعتبار و به خصوص گذشت زمان دارید.
پیشنهاد ویژه : چه چیزی باعث تبدیل کاربر عادی به مشتری می شود؟
سخن آخر این است که مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم موارد خیلی جزئی بود که در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری موثر است. موارد دیگری مثل نام دامنه، سرعت بارگذاری سایت، نوع محصولات، میزان تبلیغات شما در دیگر سایت ها، موضوع کلی سایت و دیگر موارد هستند که در نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید مواردی که در این مقاله برای شما عنوان کردم را جدی بگیرید، اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید. نرخ تبدیل کاربر به مشتری خیلی مهم است که متاسفانه بسیاری از مدیران کسب و کارهای آنلاین به آن اهمیت نمی دهند. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.
موضوع: چه روش هایی باعث می شود نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش یابد؟
مطالب مرتبط:
اهمیت افزایش نرخ تبدیل در سایت چیست؟
4 مؤلفه ضروری در خصوص بازاریابی محتوایی
نقش ویدئو در موفقیت کمپین های بازاریابی