اشتباهات رایج در بازاریابی کسب و کار های کوچک

اشتباهات رایج در بازاریابی کسب و کار های کوچک
بازاریابی و فروش تنها مختص شرکت های بزرگ و برندهای جهانی نیست . هر کسب و کاری نیازمند توجه به مفهوم بازاریابی است . اما در این میان اشتباهات بازاریابی کسب و کارهای کوچک کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
بازاریابی در کسب و کارهای کوچک
بسیارى از کسب و کارهاى کوچک درباره ى بازاریابى نمى اندیشند . آنها تلاشهایشان را به سمت مشتریان خاص نشانه روى نمى کنند و یا خدمتشان را برحسب فایده هاى خاص موقعیت گذارى نمى کنند. آنها صرفاً درهاى کسب و کارهایشان را مى گشایند ، و به امید بهترینها مى نشینند.
درباره ى خشک شویى هاى محله تان فکر کنید ، آیا آنها به خاطر چیز بخصوصى شهرت دارند ؟ به خواروبار فروشیهایى که توسط افراد یک خانواده اداره مى شوند ، بیندیشید ، آیا آنها به خاطر چیز بخصوصى شهرت دارند ؟ به تعمیرگاههاى اتومبیل فکر کنید ، آیا آنها به خاطر چیز بخصوصى شهرت دارند ؟
اگر آنها به خاطر چیز بخصوصى شهرت دارند ، پس چیزکى درباره ى بازاریابى مى دانند ، اعم از اینکه به طور غریزى باشد یا از طریق آموزش.
اگر چنین نسیت ، پس آنها در حال عرضه ى اجناس ، بدترین کلمه در بازاریابى ، به دنیا هستند. محصول یا خدمتى که هیچ چیز خاصى ندارد یک کالا محسوب مى شود و فقط مى تواند براساس قیمت رقابت کند. اگر به فروش اجناس مشغولید ، به بخت و اقبال مناسب نیاز دارید تا باقى بمانید.
هر کسب و کاری می تواند ویژه باشد
هر کسب و کارى مى تواند از نظر مشتریانش داراى یک چیز خاص باشد. یک خشک شویى مى تواند به لحاظ توانایى اش براى رفع تمام لکه ها ، خاص باشد. یک خوار و بار فروشى خانوادگى مى تواند به لحاظ ذخیره و فروش مواد غذایى سالم معروف باشد.
و یک تعمیرگاه اتومبیل مى تواند به لحاظ اتمام کار تعمیر در زمانى که وعده داده است ، زبانزد باشد. یک فروشگاه ابزارآلات مى تواند به لحاظ توصیه هایى که براى انجام کار به وسیله ى خود فرد مى کند ، شهره باشد.
هر کسب و کارى نیاز به آن دارد که خود را به نحوى نزد مشتریانش ویژه سازد ، راهى براى متمایز سازى خود ، و هر کسب و کارى باید بر مشتریان معینى متمرکز شود.
در بازاریابى ” شما نمى توانید همه چیز همه کس باشید ” ، شما باید بر آن دسته از مشتریانى متمرکز شوید که مى خواهید آنان را جذب کنید.
موضوع : اشتباهات رایج در بازاریابی کسب و کار های کوچک
برگرفته از: Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط:
اگر صبور نیستید به فکر داشتن یک کسب و کار اینترنتی نباشید.
آشنایی با 3 مدل کسب و کار اینترنتی
چگونه در خانه کسب درآمد اینترنتی کنیم؟
حرفه هایی که در ابتدای کسب و کار اینترنتی ضروری هستند.
7 پله اصلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی