اگر به مد علاقه مند هستید، ممکن است به دنبال شغل پردرآمد در زمینه مد و در این صنعت باشید. فرصت های شغل پردرآمد در زمینه مد در زمینه های مختلف از جمله طراحی، بازاریابی و پخش وجود دارد. با صرف زمان برای تحقیق در مورد مشاغل مد، می توانید درک بهتری از شغلی که ممکن است با مهارت ها، علایق و تجربه شما مطابقت داشته باشد به دست آورید. در این مقاله، 13 مورد از شغل پردرآمد در زمینه مد ، از جمله حقوق و مسئولیت های اصلی آنها را بررسی می کنیم تا به شما کمک کند بهترین شغل را برای خود تعیین کنید. دستمزدها ممکن است بسته به سازمان استخدام کننده و تجربه یک نامزد، پیشینه تحصیلی، و مکان متفاوت باشد.
13 شغل پردرآمد در زمینه مد
در اینجا 13 مورد از شغل پردرآمد در زمینه مد را که ممکن است به دنبال آنها باشید آورده شده است:
1. مدیریت دیجیتال مارکتینگ
وظایف اصلی: مدیران تجارت الکترونیک مد بر حضور فروش آنلاین یک سازمان خردهفروشی نظارت میکنند تا خریدهای بیشتری ایجاد کنند. مسئولیت های آنها شامل بررسی داده های فروش و سطوح موجودی، ایجاد استراتژی های قیمت گذاری و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی است. آنها همچنین به بهبود تجربه خرید آنلاین کمک می کنند. این ممکن است شامل کار با بخشهای دیگر، مانند تیمهای تحقیق و توسعه و بازاریابی، و ایجاد استراتژیهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) باشد. مدیران تجارت الکترونیک نیز وظایف اداری مانند مدیریت پرداخت ها و بازگشت ها دارند. مدیریت این حوزه یکی از گزینه های شغل پردرآمد در زمینه مد است.
2. استایلیست
وظایف اصلی: استایلیستهای مد لباسها را برنامهریزی و هماهنگ میکنند تا به مشتریان کمک کنند بهترین ظاهر خود را داشته باشند یا لباسهای خود را به نمایش بگذارند. این شغل یکی از عناوین شغل پردرآمد در زمینه مد است. آنها ممکن است لباسهایی را برای عکسبرداری، کمپینهای تبلیغاتی، تولیدات تلویزیونی و فیلم، یا حضور چهرههای عمومی انتخاب کنند. مسئولیتهای یک آرایشگر عبارتند از: با حضور در نمایشهای مد یا رویدادها، بهروز ماندن در روندها، تهیه لباس از برندها و مشاوره در ستها با دیگر متخصصان خلاق مانند آرایشگران، هنرمندان آرایش، و مدیران هنری.
3. نویسنده مد
وظایف اصلی: یک نویسنده مد محتوا در مورد روند مد و محصولات جدید ایجاد می کند. برخی از نویسندگان مد در مقالات روزنامه نگاری، نوشتن برای روزنامه ها یا مجلات در مورد رویدادهای مد یا تغییرات صنعت تخصص دارند. دیگران ممکن است در درجه اول برای یک شرکت مد خاص در مورد جدیدترین خلاقیت ها، طراحان صنعت یا عرضه محصولات خود بنویسند. اینکار یکی دیگر از عناوین شغل پردرآمد در زمینه مد است.
4. خریدار
وظایف اصلی: خریدار به کسب و کارهای خرده فروشی کمک می کند تصمیم بگیرند چه محصولات مد را سفارش دهند. خریداران دانش عمیقی از عوامل مختلفی دارند که بر میزان فروش یک محصول مد تأثیر میگذارند، از جمله روندهای صنعت، مخاطبان هدف و تقاضاهای بازار. آنها همچنین ملاحظات اقتصادی مانند امتیاز قیمت و ارزش محصول را ارزیابی می کنند. خریداران ممکن است زمان زیادی را صرف سفر به نمایشگاههای تجاری مختلف یا سایر رویدادهای مد کنند تا آخرین روندها یا عرضهها را کشف کنند و یک شغل پردرآمد در زمینه مد است.
5. طراح پارچه
وظایف اصلی: یک طراح پارچه، چاپ ها و بافت های مختلفی را برای مواد مختلف مانند پشم، کاغذ، پلاستیک یا پنبه ایجاد می کند. طراحان نساجی در صنعت مد معمولاً منسوجات را برای لباس طراحی می کنند، مانند لباس یا پیراهن، اما ممکن است منسوجاتی را برای لوازم جانبی مانند کیف پول یا کفش نیز ایجاد کنند. طراحان نساجی قبل و در حین ایجاد طرح های خود، هم جنبه زیبایی شناختی و هم کارکرد مواد را در نظر می گیرند. طراحان پارچه در صنعت مد ممکن است اغلب با طراحان مد همکاری کنند تا لباسی با الگوهای مکمل ایجاد کنند.
6. مدیر روابط عمومی
وظایف اصلی: مدیران روابط عمومی مد، روابط عمومی (PR) و بخش های ارتباطات یک شرکت را برای ایجاد یا حفظ شهرت مثبت خود هدایت می کنند. آنها بر استراتژیهای روابط عمومی نظارت و اجرا میکنند که اغلب شامل ایجاد روابط با رسانهها برای ارتقای برند میشود. کمپینها و رویدادهای تبلیغاتی ممکن است شامل نمایشهای مد، بیانیههای مطبوعاتی، کتابهای مد، یا قرارهای ملاقات در نمایشگاه باشد. مدیران روابط عمومی مد همچنین بر تقویمهای بازاریابی و روابط عمومی، فهرستهای هدف رسانهها و کیتهای مطبوعاتی توسعهیافته توسط تیم خود نظارت میکنند.
7. طراح مد
وظایف اصلی: طراحان مد لباس و لوازم جانبی اصلی را ایجاد می کنند که معمولاً در محصولات خاص تخصص دارند. بسته به طراح، آنها ممکن است اقلامی را برای تولید انبوه یا قطعات منحصر به فرد بیشتری برای باند فرودگاه ها، بوتیک ها و فروشگاه های سطح بالا ایجاد کنند. طراحان مد در کل فرآیند ایجاد یک مجموعه، از ایدهپردازی و طراحی ایدههای طراحی گرفته تا ایجاد نمونه اولیه لباس و انتخاب مواد، درگیر هستند. کسانی که کنترل بیشتری بر طرح های خود دارند ممکن است تصمیمات تولید، تولید و تجارت را بگیرند.
8. مدیر برند
وظایف اصلی: مدیران برند مد بر حفظ و ایجاد تصویر یک شرکت برای جذب و حفظ مشتریان نظارت می کنند. آنها با تیمهای خلاق، بازاریابی و توسعه محصول همکاری میکنند تا اطمینان حاصل کنند که همه راهاندازیها به ارزش و پیام برند پایبند هستند. آنها مسئول مدیریت و امضای تولید محتوای تبلیغاتی مانند تبلیغات، کمپین های ایمیل و وب سایت ها هستند. مدیران برندهای مد همچنین از تحقیقات بازار برای تعیین اینکه شرکت می تواند بر اساس عادات و نیازهای مشتریان از سرمایه گذاری در چه زمینه هایی بهره مند شود، استفاده می کنند.
وظایف اصلی: مدیران بازاریابی مد، استراتژیهای بازاریابی را تعیین میکنند که ممکن است به بهترین وجه باعث فروش یک شرکت یا برند شود. آنها تلاش های برندسازی را انجام می دهند، کمپین های تبلیغاتی ایجاد می کنند و نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند. مدیران بازاریابی مد با تیم های بازاریابی و توسعه محصول همکاری می کنند و بر ایجاد خلاصه ها، لوگوها و طرح های بسته مورد استفاده برای قیمت گذاری و تبلیغ محصولات نظارت می کنند. آنها همچنین روندهای بازار را رصد می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا یک طرح بازاریابی موثر است یا نیاز به بهبود دارد.
9. مدیر بازاریابی
وظایف اصلی: مدیران بازاریابی مد، استراتژیهای بازاریابی را تعیین میکنند که ممکن است به بهترین وجه باعث فروش یک شرکت یا برند شود. آنها تلاش های برندسازی را انجام می دهند، کمپین های تبلیغاتی ایجاد می کنند و نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند. مدیران بازاریابی مد با تیم های بازاریابی و توسعه محصول همکاری می کنند و بر ایجاد خلاصه ها، لوگوها و طرح های بسته مورد استفاده برای قیمت گذاری و تبلیغ محصولات نظارت می کنند. آنها همچنین روندهای بازار را رصد می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا یک طرح بازاریابی موثر است یا نیاز به بهبود دارد.
10. مدیر منابع
وظایف اصلی: یک مدیر منبع یابی به کارخانه های تولیدی کمک می کند تا منابع را در عین بهینه سازی سود بدست آورند. مدیران منبع یابی که در صنعت مد کار می کنند در درک چگونگی به دست آوردن مواد خام برای محصولات مد، مانند ابریشم یا چرم، که هم کیفیت بالا و هم قیمت مناسب دارند، تخصص دارند. این ممکن است شامل یک مدیر منبع یابی باشد که مکرراً در مورد شرایط قرارداد با تأمین کنندگان و فروشندگان مذاکره می کند. آنها همچنین بر فرآیند تولید نظارت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که کارخانه تولیدی می تواند محصولات را به موقع به عمده فروشان یا خرده فروشی ها تحویل دهد.
11. مدیر خلاق
وظایف اصلی: در صنعت مد، مدیران خلاق چشم انداز انتشارات، مانند مجلات، یا محصولات و برندسازی یک شرکت را توسعه می دهند. هنگامی که برای یک نشریه یا تبلیغات کار میکنند، طرحبندی و تصاویر بصری را برنامهریزی میکنند و سپس تأیید نهایی عکسها، آثار هنری یا گرافیکهای حاصل را میگیرند. در توسعه محصول مد، مدیر خلاق یک چشم انداز را به تیم طراحی منتقل می کند و در مورد جزئیاتی مانند پارچه، رنگ و سایر جزئیات طراحی حرف آخر را می زند. آنها اطمینان می دهند که همه عناصر تحت کنترل آنها منسجم و سازگار با نام تجاری خود باقی می مانند.
12. مدیر اکانت مد
وظایف اصلی: مدیران حساب مد، زنجیرههای خردهفروشی یا مارکهای طراح را ترویج میکنند تا به آنها در فروش محصولات کمک کنند. آنها با رسانه ها و نمایندگان برای هماهنگی کمپین ها از جمله تبلیغات در نشریات چاپی، دیجیتال، تلویزیون و بیلبوردها ملاقات می کنند. مدیران حساب اغلب اهداف فروش و درآمد را تعیین می کنند و روندها را برای بهبود استراتژی فروش برند تجزیه و تحلیل می کنند.
13. مدیر طراحی
وظایف اصلی: یک مدیر طراحی در صنعت مد بر طراحی کلی هر مجموعه یا فصل، از مراحل تحقیقات اولیه تا عرضه محصول نظارت می کند. آنها به هدایت تیم خود در ایجاد یک طرح کلی کمک می کنند که زیبایی شناسی منسجمی را ارائه می دهد و با روندهای فعلی مد، شرایط بازار و برند مطابقت دارد. یک مدیر طراحی ممکن است برای یک خرده فروش خاص یا یک شرکت مد که خطوط محصولات خود را در مغازه های مختلف می فروشد کار کند.