توسعه اقتصاد یک کشور با بازاریابی
توسعه اقتصاد یک کشور با بازاریابی
ارائه استانداردهای زندگی برای جامعه
جامعه ترکیبی از افراد متنوع با سلایق گوناگون و ترجیحات مختلف است . هدف بازاریابی مدرن رسیدن به رضایت مشتری است . بنابراین ، مسئولیت بازاریابی ، تولید کالاها و خدمات برای جامعه با توجه به نیازها و سلیقه های متفاوت در کنار ارائه قیمت مناسب است .
بازاریابی نیاز ها و خواسته های جامعه را تشخیص می دهد ، کالا ها و خدمات را مطابق با این نیازها تولید و تقاضای لازم برای آنرا ایجاد می نماید. بازاریابی پیش می رود و کالا ها را تبلیغ می نماید و جامعه را وجود این کالا ها مطلع ساخته و بازار را تشویق به استفاده از آن می نماید. لذا این فرآیند بازاریابی استاندارد زندگی را بهبود می بخشد.
کاهش هزینه توزیع
دومین وظیفه مهم بازاریابی کنترل هزینه توزیع است. از طریق بازاریابی موثر ، شرکت ها قادر خواهند بود هزینه های توزیع خود را تا حد زیادی کاهش دهند. کاهش هزینه توزیع به طور مستقیم بر قیمت محصولات تاثیر گذار است ، زیرا هزینه توزیع بخش مهمی از قیمت تمام شده محصول در بازاریابی است.
افزایش فرصت های شغلی
بازاریابی شامل تبلیغات ، فروش ، توزیع ، برندسازی و بسیاری از فعالیت های دیگر است. بنابراین توسعه بازاریابی به طور خودکار نیاز افراد برای کار کردن در حوزه های مختلف بازاریابی را افزایش می دهد. در نتیجه بازاریابی خود به تنهایی می تواند ایجاد کننده فرصت های شغلی در بازار باشد.
همچنین عملیات موفق فعالیت های بازاریابی مستلزم خدمات مختلف شرکت ها و سازمان ها به سایر کسب و کارها مانند عمده فروشان ، خرده فروشان ، شرکت های حمل و نقل ، انبارها ، مالی ، بیمه و تبلیغات نیز هست. این خدمات برای تعداد بسیاری از افراد جامعه فرصت های شغلی مناسب ایجاد می نماید.
مقاله پیشنهادی : درباره سیستم اقتصادی بدانید
محافظت از کسب و کارها در برابر رکود اقتصادی و رکود بازار
رکود کسب و کارها منجر به بیکاری ، کسادی کسب و کار و شکست بزرگ اقتصادی می شود. بازاریابی از جامعه در برابر همه این مشکلات محافظت می کند.
افزایش درآمد ملی
موفقیت عملیات فعالیت های بازاریابی منجر به ایجاد ، حفظ و افزایش کالاها و خدمات برای جامعه می شود. برای برآورده نمودن افزایش تقاضا ، شرکت ها سطح نیاز به تولید را افزایش داده و متقابلاً درآمد نیز افزایش می یابد. و این افزایش به افزایش درآمد ملی منتهی می گردد. بعلاوه ، اثر بخشی بازاریابی منتج به افزایش صادرات و لذا افزایش بیشتر درآمد ملی می گردد. اینها همگی مزایای بازاریابی برای کل جامعه بوده و نشان دهنده اهمیت بازاریابی بر توسعه اقتصادی یک کشور است.
موضوع : توسعه اقتصاد یک کشور با بازاریابی
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مقالات مرتبط:
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت