بکارگیری بازاریابی محتوا در فرایند سئو

بکارگیری بازاریابی محتوا در فرایند سئو
بازاریابی محتوا و سئو دو مقوله ای است که معمولا به صورت جداگانه به آن ها پرداخته می شود. اما هر دوی این موارد ضروری هستند و به همراه یکدیگر به عنوان استراتژی بهینه سازی حضور در وب به کار می روند. نظریه های مختلفی در مورد الگوریتم های گوگل وجود دارد که اهمیت بازاریابی محتوا را زیر سوال می برد اما جای هیچ شکی نیست که محتوای با کیفیت و بازاریابی صحیح آن می تواند بر روی فرایند سئو تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد. راه های زیادی برای ترکیب بازاریابی محتوا با سئو وجود دارد تا ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب شود اما سوال اینجاست که تاثیر واقعی آن بر روی رتبه بندی سایت چیست و چرا یک استراتژی ادغام یافته و یکپارچه برای کسب وکار شما مفید است؟
در ادامه با چند تمایز اصلی بین بازاریابی محتوا و سئو آشنا می شوید و تاثیر آن بر روی حضور آنلاین کسب وکارها را مشاهده خواهید کرد.
تفاوت بازاریابی محتوا و سئو در چیست؟
اگرچه کسب وکار شما ممکن است مزایای ناچیزی از استراتژی سئو و بازاریابی جداگانه دریافت کند اما هر کدام از آنها تفاوت های مربوط به خود را دارند.سئوی فنی بیشتر به تغییرات داخلی سایت (On-page) اهمیت می دهد که می تواند شانس ظاهر شدن شما در نتایج طبیعی را افزایش دهد. استفاده موثر از توضیحات متا؛ آدرس URL و نقشه سایت همه و همه در این طبقه بندی قرار می گیرند و به شما کمک می کنند به طور طبیعی ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
در مقابل، بازاریابی محتوا بسیار گسترده تر از این مورد است و می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد. بازاریابی محتوا معمولا در سرتاسر سایت های متعدد گسترده می شود و زمانی که لینک های معتبر از سایت های قابل اعتماد و با اتوریتی بالا به دست می آورد موفق خواهد بود. اینکار نیز معمولا از طریق نوشتن، توزیع و به اشتراک گذاشتن مقالات در سایت های مختلف به دست می اید.
مقالات ما را در وبلاگ دنبال کنید تا انگیزه شرکت را برای بروزرسانی آنها افزایس دهید.
سئو و بازاریابی محتوا چگونه با یکدیگر کار می کنند؟
روش های بسیار زیادی برای کاربرد سئو و بازاریابی محتوا در کنار یکدیگر وجود دارد. نمونه های زیر را مشاهده کنید:
سئو به لینک های داخلی نیازمند است:
اولین و اصلی ترین هدف استراتژی سئو در هر شرکتی، افزایش تعداد لینک های طبیعی است که به سایت اشاره می کنند. این لینک ها می توانند به هنگام خزیدن عنکبوت های موتور جستجو ، اتوریتی بیشتری را برای سایت به ارمغان بیاورند.
زمانی که سایر فاکتورها با این گزینه ترکیب می شود،تعداد لینک های با کیفیت بیشتر می تواند رتبه بیشتری را برای سایت به همراه داشته باشد.لینک هایی که معمولا داخل متن قرار می گیرند ارزشمندترین لینک ها از نظر موتور جستجو هستند . اما چگونه می توان چنین لینک هایی را از سایت های معتبر به دست آورد؟ این کار از طریق بازاریابی محتوا انجام می شود.آژانس های روابط عمومی از تکنیک های سئوی کلاه سفید استفاده می کنند تا چنین لینک هایی را به دست آورند و پروفایل لینک سایت خود را بهبود ببخشند.
آنها کار خود را با ایجاد محتوای منحصر به فرد آغاز می کنند و آن را در اختیار نشریه های ملی و محلی قرار می دهند و امیدوارند منتشر شود. اگر بتوانید داده های جدید یا اطلاعات آماری منحصر به فردی در اختیار این نشریات قرار دهید امکان منتشر شدن آن نیز بیشتر می شود. اگرچه ممکن است لینک های سرمقاله با کیفیت و عالی از دامنه های قابل اعتماد و با اتوریتی بالا به دست آورید اما اگر سایت شما طراحی ضعیفی داشته باشد و از طراحی واکنشگرا استفاده نکند مزایای زیادی به دست نخواهید آورد. به همین خاطر زمانی بازاریابی محتوا و سئو به بهترین شکل ممکن اجرا می شود که به صورت همزمان و در کنار یکدیگر به کار رود.
موضوع : بکارگیری بازاریابی محتوا در فرایند سئو
مطالب مرتبط :
انواع محتوا در بازاریابی محـتوا چیست؟
درباره کانتنت مارکتینگ (بازاریابی مـحتوا ) بدانید.
ایجاد محتوا اختصاصی برای یک سایت
برقراری ارتباط با مشتریان با محتوا آنلاین
بازاریابی محـتوا با هزینه کم
برگرفته از کسب بین