همراه استراتژی بازاریابی وارد بازار کار شوید.
برای تعیین استراتژی لازم است در وهله اول برای کسب و کار خود چشم انداز مشخص کنید و بگویید هدف نهایی شما چیست؟ در چشم انداز افق، دستیابی به اهداف خود را ترسیم کنید و آینده ای مشخص با دستاوردهای نسبتاً ایده آل و افتخار آمیز را به ذی نفعان خود نوید دهید. چشم انداز در بلند مدت و با تلاش بسیار کسب می شود بعنوان مثال چشم انداز بورس (بورس برتر منطقه) و موتور محرک رشد اقتصادی کشور می باشد چشم انداز بیشتر جنبه تهیج کننده و جهت دهنده به عملکرد سیستم و کارمندان دارد.
پس از مشخص کردن چشم انداز، شما باید رسالت خود را از این کسب و کار مشخص کنید تا بتوانید در راستای رسالت خود استراتژی را مشخص کنید. برای درک رسالت و مقصد سازمان، باید رابطه آن با جامعه و دلیل وجودی آن مورد بررسی قرار گیرد. باید از نظر مردم مشخص گردد، سازمان برای چه به وجود آمده است و به قصد اجرای چه فعالیت هایی استمرار یافته است. اگر مدیران رسالت کسب و کار خود را بشناسند استراتژیی را انتخاب می کنند که موجب وحدت جهت هماهنگی و انسجام تمام اجزای سازمان می شود.
سومین کاری که شما انجام دهید تهیه جدول SWOT می باشد. در این جدول به نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود پرداخته و به فرصتها و تهدیدهای که محیط برای شما ایجاد می کند بپردازید. مثلاً قوت یک کسب و کار ممکن است داشتن کارمندان توانا باشد یا توان مالی بالا و نقطه ضعف سیستم این باشد که هماهنگی بین اجزای سیستم وجود ندارد یا مدیر اجرایی توانایی کافی برای رهبری و هدایت تیم ندارد.
در تعریف فرصتها و تهدیدات که مربوط به عوامل محیطی می باشد، فرصتها و تهدیدهای که محیط اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی برای کسب و کار ایجاد می کند مثلاً فرصتی که می تواند برای یک کسب و کار وجود داشته باشد جمعیت زیاد و یا بازار مناسب نام برد که می توان از این فرصتها با توجه به قوت ها حداکثر استفاده را کرد.
بعنوان مثال تهدیدات محیطی می تواند عدم ثبات قیمت ارز در بازار، پایین بودن قوه خرید مردم که فعالیتهای شرکت را محدود می کند و موانعی را در توسعه کسب و کار ایجاد می کند و می تواند در تعیین استراتژی تاثیر گذار باشد.
توجه به موارد ذکر شده به مدیران کمک می کند که استراتژی مناسبی را برای کسب و کار خود تعیین کنند و گام های مهمی در افزایش سهم بازار و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به فشارهای موجود بدست آورند.
نتیجه
بدون استراتژی وارد بازار نشوید و استراتژیی را انتخاب کنید بر اساس چشم انداز و رسالت و توانمندی کسب و کارتان باشد
موضوع: همراه استراتژی بازاریابی وارد بازار کار شوید.
مقالات مرتبط:
۷ روش بازاریابی کم هزینه یا حتی مجانی
بازاریابی دهان به دهان چیست ؟
چهار اصل استراتژی بازاریابـی
بازاریابی ویروسی
طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟