اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ که باید بدانید
اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ که باید بدانید
Open Rate چیست ؟
Open Rate همان نرخ باز شدن ایمیل های ارسالی شما می باشد که اصولا به صورت درصد نمایش داده می شود و در ریز گزارشات ایمیل مارکتینگ به صورت عددی هم نشان داده می شود، در اولین قدم همیشه باید هدف شما بالا بردن نرخ باز شدن باشد تا بتوانید به قدم دوم برسید، متاسفانه حتی سایت های بزرگی که لیست های بزرگ از علاقه مندان به کسب و کار خودشان دارند نرخ باز شدن ایمیل هایشان در حدود 3 تا 6 درصد می باشد که بسیار پایین است و باید روی آن به خوبی کار شود تا به نتایج بهتری دست پیدا کرد.
Click rate چیست ؟
Click rate نرخ کلیک شدن بر روی لینک های درون ایمیل شما می باشد و عدد های نمایش داده شده مقابل این عنوان درست ماند نرخ باز شدن ایمیل ها می باشد، اما این نکته را بدانید که نرخ کلیک شدن روی لینک های سایت پس از Open rate بسیار مهم می باشد و شما باید کاری کنید این نرخ نیز افزایش پیدا کند.
زیرا تعداد افرادی که بر روی لینک های ایمیل شما کلیک می کنند، همان هایی هستند که به صفحه مورد نظر شما در سایت می روند و در نهایت یک عمل خاص را انجام خواهند داد، این عمل خاص می تواند خواندن یک مقاله باشد که می تواند برای سایت شما ترافیک ایجاد کند و در نهایت روی رتبه سایت شما تاثیر گذار باشد و یا اینکه معرفی یک محصول جدید در سایت شما و یا هر عمل دیگری باشد.
Hard bounce چیست ؟
Hard bounce به معنای برگشت سخت می باشد و به صورت درصد هم نمایش داده می شود، برگشت سخت یکی از آمارهایی می باشد که شما همیشه دوست خواهید داشت تعداد آن کمتر باشد و یا اصلا به صفر برسد، زیرا برگشت سخت را زمانی دریافت خواهید کرد که آدرس ایمیلی که به آن پیام ارسال می کنید اصلا وجود خارجی ندارد و امکان ارسال پیام به آن وجود ندارد، بنابراین شما با برگشت سخت مواجه می شوید و اگر چنین ایمیلی در لیست شما وجود دارد برای بار دوم به آن پیام ارسال نکنید، البته سیستم های ایمیل مارکتینگ به صورت اتوماتیک این مورد را برای شما مدیریت می کنند.
Soft bounce چیست ؟
Soft bounce به معنای برگشت نرم می باشد و درصد نمایش داده شده برگشت نرم برای شما نمی تواند نگران کننده باشد، زیرا این موضوع به این معنی می باشد که دریافت ایمیل شما توسط گیرنده به صورت موقت امکانپذیر نمی باشد، ممکن است در حال حاضر سرویس دهنده ایمیل در حالت کاری نمی باشد و نمی تواند ایمیل شما را دریافت کند، حتی ممکن است صندوق ورودی ایمیل مخاطب شما محدودیت دارد و به همین دلیل صندوق ورودی پر شده و به صورت موقت نمی تواند ایمیل شما را دریافت کند، پس زیاد نگران این موضوع نباشید.
Subscribers List چیست ؟
به اعضاء لیست ایمیل مارکتینگ شما گفته می شود، کسانی که در صفحات فرود شما اطلاعات خودشان را به شما داده اند و یا اینکه توسط سایر آهنرباهای سایت جذب شما شده و به لیست ایمیل مارکتینگ شما افزوده شده اند، این نکته را هم در نظر داشته باشید که این افراد به صورت داوطلبانه اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار داده اند، قانون اول بازاریابی اینترنتی هم میگه لیست خودتو بساز
Automation چیست ؟
Automation به معنای خودکار سازی می باشد و در سیستم های ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل های اتوماتیک و برنامه ریزی شده تدارک دیده شده است، یعنی شما به سادگی می توانید در این بخش تعریف کنید که اگر یک نفر عضو لیست “هدیه” شد ابتدا ایمیل اول، دو روز بعد ایمیل بعدی و همین طور ایمیل های متعدد را برای اعضاء برنامه ریزی کنید، البته در برخی از سیستم های ایمیل مارکتینگ از واژه Autoresponders هم استفاده می شود.
Campaign چیست ؟
Campaign همان واژه کمپین خودمان می باشد، زمانیکه که شما می خواهید یک ایمیل ارسال کنید در حقیقت باید یک کمپین بسازید، بنابراین در هر سیستم ایمیل مارکتینگ شما بخواهید ایمیلی ارسال کنید باید در حقیقت یک کمپین ایجاد کنید و ممکن است با واژه هایی مانند Create Campaign مواجه شوید.
موضوع : اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ که باید بدانید
مطالب مرتبط :
معرفی کامل نرخ بازگشت سرمایه یا ROI و روش حساب آن
انتخاب برترین سرویس تبلیـغات آنـلاین
تاثیر تبلیغات متـنی بر افزایش فروش و ترافیک سایت
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟
تبلیغات همسو با سئو با بازاریابی محتوا
برگرفته از فکر آبی