همانطور که به شروع کسب و کار موفق خود فکر می کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید تا کسب و کار خود را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید. اگر برای پیشرفت خود به کمک نیاز دارید، اینجا چک لیستی از راهنمای کامل راه اندازی یک کسب و کار موفق را مرور کنید.
نکاتی که برای راه اندازی کسب و کار موفق باید بدانید
1. نسبت به ایده کسب و کار خود مشتاق باشید
شما همه چیزهایی را که مربوط به صاحب یک کسب و کار کوچک است را دوست نخواهید داشت. غرق شدن در امور مالی، برخورد با فروشندگان، فرآیند استخدام، یا انواع وظایف دیگر - هیچ کس به تمام جنبه های عملیات تجاری اشتیاق ندارد.
اینها وجود دارد فقط باید حداقل یک چیز شما را هدایت کند: عامل محرکی که شما را به راه اندازی کسب و کار موفق سوق داد. این انگیزه ممکن است مشتریان، ماموریت یا هر کاری باشد. مهم این است که چیزی وجود داشته باشد که شما را در مسیر نگه دارد.
قبل از سرمایه گذاری زمان، پول و انرژی برای شروع یک کسب و کار، مطمئن شوید که این برای خودتان به چه معناست. وگرنه از طریق رکودها، ناامیدی ها و خطرات صاحب کسب و کار خیلی سریع خود را برای شکست آماده می کنید.
2. تعیین کنید که آیا بازار برای این کسب و کار موفق خواهد بود؟
بدون آزمایش، ایده خود را راه اندازی نکنید. مطمئنا، دوستان و خانواده به شما می گویند که آن را دوست دارند، اما این تضمین نمی کند که مشتریان واقعی آن را دوست دارند. برای انجام تحقیقات بازار و شناسایی مشتریان هدف خود وقت بگذارید. مطمئن شوید که چشم انداز رقابتی، موانع ورود، رشد پیش بینی شده بازار و آنچه می توانید به طور واقع بینانه به دست آورید را درک کرده اید. با این اطلاعات می توانید میزان سودآوری و دوام کسب و کار را پیش بینی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا نقاط عطف استراتژیک را برای ورود موفقیت آمیز به بازار تعیین کنید.
3. کار فعلی خود را رها نکنید
در حالی که ممکن است شیفته کارآفرین شدن و راه اندازی کسب و کار موفق خود باشید، کار فعلی خود را رها نکنید. درعوض، کسب و کار خود را به عنوان یک چالش فرعی شروع کنید. مقدمات تحقیق و آزمایش را در حالی انجام دهید که هنوز درآمدی برای هزینه دارید.
اگر متوجه شدید که تامین مالی برای ترک فوری کار به صورت تمام وقت را دارید و مایلید ریسک بیشتری را بپذیرید، آن را دنبال کنید. فقط مطمئن شوید که اگر ایده کسبوکارتان موفق نشد، یک طرح پشتیبان داشته باشید. این یعنی چیزی ساده مانند آماده شدن برای جستجوی شغل کوتاه مدت یا بررسی مجدد ساختار کسب و کار و تلاش مجدد باشد.
4. برای کسب و کار موفق یک طرح تجاری تهیه کنید
کارآفرینانی که برنامه ریزی می کنند، 16 درصد بیشتر احتمال دارد که موفق شوند و کسانی که طرح تجاری را ایجاد می کنند، 152 درصد بیشتر احتمال دارد که کسب و کار موفق داشته باشند. به طور خلاصه، برنامه ریزی صحیح منجر به کسب و کار موفق می شود.
مزایای برنامه ریزی به راه اندازی یک کسب و کار ختم نمی شود. این شما را برای پیگیری بودجه آماده می کند و احتمال دریافت آن را افزایش می دهد. برنامه شما همچنین می تواند به یک ابزار رشد تبدیل شود که به شما کمک می کند تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.
به طور خلاصه، ایجاد یک طرح تجاری در مراحل اولیه شروع، مدیریت و رشد کسب و کار شما را آسان تر می کند. شما یک نقشه راه برای موفقیت خواهید داشت که می توانید فعالانه آن را مرور، بازنگری و به اشتراک بگذارید. بدون برنامه، فقط حدس می زنید و امیدوار هستید که به موفقیت برسید.
5. شرکای مناسب پیدا کنید
هنگام راهاندازی یک کسبوکار، نقش های زیادی برای خود در نظر می گیرید: مدیر عامل، حسابدار، مدیر، نماینده خدمات مشتری و.... در حالی که شما به سادگی نمی توانید در همه آنها متخصص شوید. بنابراین، شما باید شرکا و کارمندانی را پیدا کنید. کار با افراد مناسب که مجموعه مهارت های شما را تکمیل می کنند، پتانسیل کسب و کار شما را افزایش می دهد و شما را به کسب و کار موفق می رساند. به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را صرف کارهایی کنید که در آن مهارت دارید. اما با مزیت اضافه داشتن افرادی که به آنها اعتماد دارید و بقیه را مدیریت می کنند. اکنون، هر کسبوکاری نمیتواند بلافاصله کارمندان بیشتری استخدام کند و ممکن است کسی را نداشته باشید که بخواهید به عنوان شریک رسمی استخدام کنید. در آن صورت، روی ارتباط با سایر کارآفرینان و مربیان تجاری تمرکز کنید. به دنبال مشاوره، دریافت توصیهها، و گفتگو از طریق چالشها حین رشد کسب و کار خود باشید.
6. صاحبان کسب و کار موفق امور مالی را در اولویت قرار می دهند
حتی اگر آدم اعدادی نیستید، باید وضعیت مالی خود را پیگیری کنید. چه با صفحات گسترده، نرم افزار حسابداری یا یک حسابدار باشد، صورت های مالی شما باید به روز و سازماندهی شده باشد. این شما را آماده میکند تا مالیات را ثبت کنید، به سرمایهگذاران پیشنهاد دهید، برای وامهای کسبوکار کوچک درخواست دهید، هزینههای کارت اعتباری را مدیریت کنید و به راحتی سلامت کسب و کار موفق خود را پیگیری کنید. برای اینکه واقعا در صدر امور مالی خود بمانید، باید هر چه زودتر شروع به پیش بینی های مالی کنید. آنها آنقدر که فکر می کنید پیچیده نیستند و راهی عالی برای کشف آینده کسب و کار شما و تصمیم گیری آگاهانه هستند. شما حتی به اطلاعات مالی خود نیاز ندارید. می توانید به معیارهای صنعت رجوع کنید یا به تنهایی حدس های تحصیلی بزنید. هنگامی که داده های مالی واقعی دارید، فقط پیش بینی های خود را به روز کنید.
برای اینکه بتوانید بهترین خدمات مالی را دریافت کنید پیشنهاد می کنیم حتما شرکت های خدمات مالی و حسابداری در شیراز از سایت پی جو حتما مطالعه کنید.
7. رقابت را دقیق بشناسید
برای افزایش شانس خود برای ورود موفقیت آمیز به یک بازار، باید رقابت را درک کنید. شما باید بتوانید به سوالاتی مانند:
- بازیکنان کلیدی چه کسانی هستند؟ رقیب مهم شما کیست؟
- چه چیزی را پیشنهاد می کنند؟ آنها محصول/خدمت خود را چگونه عرضه می کنند؟
- چه کسانی را هدف قرار می دهند؟ بازار موجود چقدر است؟
- نقاط ضعف آنها چیست؟ آیا فرصت هایی برای اختلال وجود دارد؟
تحلیل رقابتی باید در تحقیقات اولیه بازار شما گنجانده شود. شما باید ترسیم کنید چه کسی حاضر است و عملیات، تاکتیک های بازاریابی و موقعیت آنها در بازار را بررسی کنید. این به شما اطلاع میدهد که چه کسانی را به عنوان مشتریان ایدهآل شناسایی میکنید، چگونه موقعیت کسبوکار خود را می شناسید، و حتی اینکه اصلا باید این نوع کسبوکار را راهاندازی کنید؟
8. تامین مالی را زودتر در نظر بگیرید
سرمایه گذاری ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام راه اندازی یک کسب و کار موفق به ذهنتان خطور می کند. بیشتر کارآفرینان به دنبال راهاندازی یک استارتآپ، پیشنهاد سرمایهگذاران یا مؤسسات مالی و جذب چندین دور سرمایه نیستند. در واقع ارزش زیادی در راه اندازی کسب و کار شما وجود دارد. ساختن آن از پایه و پایدار ساختن آن بدون تحمیل مقادیر بیش از حد بدهی. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نباید امکان تامین مالی را در نظر بگیرید و برنامه ریزی کنید. شاید برای گذر از محدودیت های تولید نیاز به خرید تجهیزات بیشتری داشته باشید یا کارمندان بیشتری استخدام کنید. در این موارد به بودجه اضافی نیاز دارند.
9. به نیازهای قانونی خود توجه کنید
بخشی از راه اندازی یک کسب و کار موفق، تکمیل مراحل قانونی لازم برای تبدیل ایده شما به یک تجارت قانونی است. این شامل تعریف ساختار کسب و کار شما، ثبت نام برای شناسه مالیاتی و نام تجاری، اخذ مجوزها و مجوزها و یافتن میزان مالیاتی است که باید پرداخت کنید.
برای این که کسب و کارتان به درستی ثبت شده باشد حتما سری به شرکت های ثبت شرکت در شیراز بزنید.
10. پول نقد کافی در دست داشته باشید
یک کسب و کار می تواند روی کاغذ خوب به نظر برسد بدون اینکه واقعا سودده باشد. شما می توانید درآمد را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید، و شاید حتی هزینه ها را کاهش دهید. اما اگر پول نقد کافی در دست ندارید، هیچ کدام مهم نیست. پول نقد برای یک کسب و کار موفق بسیار مهم است. بدون آن، شما نمی توانید هزینه های خود را پوشش دهید، بحران مالی را مدیریت کنید یا به طور پایدار رشد کنید. مراقب ورود و خروج پول نقد خود باشید. به ثبات، زمانبندی دقت کنید و به دنبال فرصتهایی باشید تا پول نقد بیشتری به دست آورید و در عین حال میزان و زمان خروج از کسبوکارتان را کاهش دهید. مقدار دقیق پول نقد مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. تا زمانی که به طور فعال عملکرد خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل می کنید، می توانید تنظیمات مناسب را برای حفظ جریان نقدینگی و جلوگیری از هرگونه غافلگیری انجام دهید.
11. شکاف ها را شناسایی کنید
برای شروع یک کسب و کار موفق، باید ساختار سازمانی خود را مشخص کنید. این شامل سلسله مراتب افراد و همچنین نقش ها و مسئولیت های آنها می شود. حتی اگر به صورت انفرادی کارها را اجرا می کنید، باید به طریقی این موضوع را نشان دهید.
در ابتدا، سازمان شما ممکن است نسبتا کوچک با تعداد انگشت شماری از افراد باشد. با این حال، افرادی که در حال حاضر حضور دارند، واقعا کافی نیست. درعوض، باید هر نقش یا شکافی را که میخواهید در نقطهای مشخص پر کنید، شناسایی و علامتگذاری کنید.
اگر نقشی است، باید به چرایی اهمیت آن نقش و زمانی که قصد اضافه کردن آن را دارید، بپردازید. اگر شخص خاصی را مد نظر دارید، باید رزومه و صلاحیت های او را در اختیار داشته باشید. این کار اضافه شدن نقش ها و افراد را به برنامه شما گره می زند و ایجاد نقاط عطف در اطراف آنها را آسان تر می کند. همچنین شما را برای جستجوی بودجه و پاسخگویی به هرگونه سوال در مورد رشد سازمانی آماده می کند.
برای بررسی از تمام زاویه ها می توانید به سراغ یک مرکز معتبر مشاوره کسب و کار در شیراز بروید تا در این زمینه مشاوره های لازم را به شما ارائه بدهند.
12. رشد ارگانیک خود را جدی بگیرید
ایجاد نام به عنوان یک کسب و کار جدید آسان نیست. رقبای تثبیت شده ای وجود دارند که برند را به رسمیت می شناسند و پول زیادی برای تبلیغات و فروش سرمایه گذاری می کنند. بهجای اینکه سعی کنید دلار در برابر دلار را به صورت یکپارچه در نظر بگیرید، میتوانید وقت خود را زودتر برای ایجاد قدرت به صورت ارگانیک سرمایهگذاری کنید.
برای این که یک تیزر تبلیغاتی زیبا بسازید می توانید به سراغ شرکت های تولید تیزر تبلیغاتی در شیراز بروید.
بر حضور وب خود تمرکز کنید و به سوالات مربوط به صنعت، مشتریان و مشکلی که محصولات/خدمات شما حل می کند پاسخ دهید. این می تواند مقالات، مقایسه بین محصولات، ویدیوهایی که موارد استفاده را به نمایش می گذارد، پست های اجتماعی که برند شما را به نمایش می گذارد و هر تعداد دیگری از مطالب متمرکز بر محتوا باشد.برای انجام این کار نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید. بر ایجاد محتوا پیرامون آنچه میدانید تمرکز کنید، آن را متناسب با آنچه مردم جستجو میکنند تنظیم کنید و به مرور زمان آن را اصلاح کنید. تمام چیزی که برای شما هزینه خواهد داشت زمان است، اما این یک راه عالی برای ایجاد حضور و رقابت بدون سرمایهگذاری بیش از حد از قبل است.
13. خود را از نظر ذهنی آماده کنید
راه اندازی یک کسب و کار موفق آسان نیست. شما مسئول نحوه عملکرد، افرادی که استخدام میکنید، محصولات/خدماتی که میفروشید، فرهنگی که توسعه میدهید هستید. در حالی که می توانید کشتی را هدایت کنید، چیزهای زیادی خارج از کنترل شما وجود دارد. خطاهای تولید، افزایش هزینه ها، اختلال در زنجیره تامین، تغییرات رقبا، تضعیف احساسات مصرف کننده و غیره. اگر برای چالش های ناشی از هیجان اداره یک کسب و کار آماده نباشید، غرق خواهید شد. این می تواند منجر به استرس بیش از حد، ساعات کاری طولانی، و مشکلات مالی و موارد دیگر شود.
اکنون، اجازه ندهید که شما را از راه اندازی یک کسب و کار بترساند. در عوض، خود را با کمی تأمل در خود آماده کنید. در چه کاری خوب هستید؟ کجا مبارزه می کنید؟ چگونه زمان خود را مدیریت خواهید کرد؟ چه شکاف هایی را باید پر کنید؟ چگونه استرس را مدیریت خواهید کرد؟ چه محیطی برای کسب و کار شما بهتر است؟
شما برای همه چیز نیازی به پاسخ ندارید. فقط از آنها آگاه باشید و هنگام شروع، مدیریت و رشد آنها را در نظر بگیرید. به دنبال فرصت هایی برای بهینه سازی، ایجاد تنظیمات و رشد خود به عنوان یک کارآفرین و رهبر باشید.14. خلاق و ثابت باشید
این آخرین توصیه در مورد راه اندازی یک کسب و کار موفق و یک عمل متعادل کننده بین ثبات ساختار یافته و تمایل به انعطاف پذیری است. شما باید در زمانی که سرمایه گذاری می کنید ثابت قدم باشید، نقاط عطف و معیارهایی برای موفقیت ایجاد کنید، و فرآیندی را برای بررسی عملکرد مستحکم کنید. لازم نیست کامل باشد، اما باید استانداردهایی را برای خود و کسب و کارتان تعیین کنید.
برای اینکه بتوانید از نظر روحی و ذهنی آمادگی های لازم را کسب کنید می توانید در یکی از دوره های کوچینگ شیراز شرکت کنید.
قطعه دیگر این است که خودتان را برای شکستن قالب آماده کنید. شما باید در نحوه برخورد با مشکلات خلاق باشید، مایل به انجام تنظیمات باشید و دائما آنچه را که فکر می کنید برای بهتر کردن آن کار می کند آزمایش کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در یک فرآیند ناکارآمد یا غیر دوستانه گیر کنید که مانع کسب و کار شما می شود.
برای شروع کسب و کار موفق خود آماده اید؟
چیزهای زیادی برای شروع یک کسب و کار وجود دارد. همانطور که چالش تجاری خود را شروع می کنید، این نکات را در ذهن داشته باشید، بر برنامه ریزی تمرکز کنید و تا حد امکان برای تست کردن وقت بگذارید. هرچه بیشتر از قبل آماده شوید، احتمال موفقیت کسب و کارتان بیشتر می شود.
اگر می خواهید نحوه تحلیل کسب و کارتان را یاد بگیرید. می توانید مقاله چطور کسب و کار خودمان را تحلیل کنیم؟ را مطالعه کنید.