گسترش استراتژی برند کسب و کار
گسترش استراتژی برند کسب و کار
به دنبال استراتژی برند کسب و کار شما سه جزء هسته ای کسب و کار شناسایی و به عنوان یک برنامه زمانی برای توسعه تاکتیک های و استراتژی های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
هدف : کسب و کار شما بایستی یک هدف کاربردی و عمده داشته باشد.
ثبات : بدون انسجام و ثبات در استراتژی برند هیچ کسب و کاری قادر به ادامه مسیر نخواهد بود.
تاثیر احساسی : احساسات به مشتریان شما برای ایجاد ارتباط با استراتژی برند شما کمک می نماید.
هویت برند شما به طور پیوسته و مداوم با طول عمر کسب و کار شما ارتباط دارد. با آغاز توسعه استراتژی برند بایستی درکی از چهار جزء بازاریابی داشته باشید :
مشتریان یا مراجعه کنندگان اولیه
رقابت
آمیخته محصول
پیشنهادات فروش منحصر به فرد
بوسیله این اجزاء شناسایی شده در برنامه بازاریابی تان بایستی مبنایی برای ایجاد مهارت در استراتژی برند خود ایجاد نمایید. یک فرآیند برندسازی موثر هویت منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به سایر رقبا در کسب و کار ایجاد می نماید. به همین دلیل است که اغلب برندسازی به عنوان قلب استراتژی رقابتی نام برده می شود. ایجاد استراتژی برند می تواند به سهولت و با گام های زیر صورت پذیرد.
برندسازی
تعریف برند کسب و کار
تعیین اهداف برند
تمرکز بر مخاطبان هدف
کشف و حذف موانع برندسازی
بسته بندی و هویت برند
برندسازی (گسترش استراتژی برند کسب و کار)
برندسازی (Branding) یک فعالیت بسیاری تخصصی و پیچیده در توسعه استراتژی برند کسب و کار است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با برندسازی و مفهوم آن مقاله زیر را مطالعه نمایید.
تعریف برند کسب و کار(گسترش استراتژی برند کسب و کار)
چطور برندتان را تعریف کنید ؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کار مطرح می گردد. ♦اولین گام در فرآیند توسعه استراتژی برندتان، تعریف برند است. ♦ اینکه نام برند شما چیست ، پایه ای برای سایر اجزای برند ایجاد می کنید. تعریف برند ابزاری می گردد برای ارزیابی استراتژی های برند کسب و کار شما.
تعیین اهداف برند (گسترش استراتژی برند کسب و کار)
یکی از انتقادات وارده به برنامه های برندسازی، عدم تعیین اهداف برند است. کسب و کارها نمی دانند چرا برندسازی انجام می دهند؟ پارامترهای ارزیابی موفقیت برند کدامند؟ پس بایستی پس از تعریف برند کسب و کار تان، شاخص های ارزیابی برنامه های مرتبط با برند را مشخص و به صورت دوره ای ارزیابی نمایید. اصولا تعریف این شاخص در برندسازی بسیار پیچیده و سخت است. شما می توانید رشد آگاهی از برند ، افزایش تقاضا برای برند و در دوره های بلند مدت تر افزایش سهم بازار را به عنوان شاخص های ارزیابی برندسازی در نظر بگیرید.
نکته بازاریابی
به یاد داشته باشید که برندسازی فعالیتی کوتاه مدت ، میان مدت و یا بلند مدت نیست. برندسازی تا زمانی که کسب و کار شما فعالیت می کند بایستی وجود داشته باشد. همچنین بایستی در مورد برندسازی این نکته را به یاد داشته باشید که ارزیابی موارد مرتبط با برند و برندسازی اصولاً غیر قابل ملموس و بعضاً غیر قابل اندازه گیری دقیق می باشند.
تمرکز بر مخاطبان هدف (گسترش استراتژی برند کسب و کار)
قدرت برند شما به توانایی ها و پتانسیل شما بستگی دارد. اینکه چرا بازار هدف خود را تعریف می کنید ، به شما برای استفاده اثربخش از نقاط قوت برندتان کمک می نماید. به یاد داشته باشید در بازاریابی هیچ گاه به دنبال پوشش کل بازار نباشید. حتی برندهای رهبر در بازار نیز می دانند که نمی توانند همواره به تمام بازار محصولات یا خدمات خود را ارائه دهند.
کشف و حذف موانع برندسازی (گسترش استراتژی برند کسب و کار)
هنگام ایجاد استراتژی برند برای کالا یا خدمات ، اجرای تحلیلی دقیق از موقعیت کسب و کار در بازار و شناسایی موانع اساسی در برندسازی بسیار حائز اهمیت است. موانع برندسازی به عنوان شرایط بازار و کسب و کار می توانند در موفقیت برند و برندسازی کسب وکار شما موثر باشند.
بسته بندی و هویت برند (گسترش استراتژی برند کسب و کار)
برندسازی هویت شما در مکان بازار است. برندسازی فرآیندی است که به شما می گوید در ادامه مسیر چه کنید. تصویر کسب و کار شما در برندسازی تجلی می یابد. همواره بازار شما را به واسطه یک موضوع مشخص به یاد می آورد. مهمترین یاد آوری می تواند در بسته بندی شما ایجاد گردد.
نکته بازاریابی
طراحی و اجرای نامناسب بسته بندی یکی از عوامل مهم در شکست برنامه های برندسازی است. همواره بایستی هماهنگی بصری در کلیه ارتباطات بازاریابی و طراحی های خود از طراحی محصول تا طراحی بسته بندی را در نظر بگیرید.
موضوع : گسترش استراتژی برند کسب و کار
برگرفته از : Marketing Iran Talent