چقدر احتمال دارد که مشتری جایگزینی برای خدمات شما پیدا کند؟

چقدر احتمال دارد که مشتری جایگزینی برای خدمات شما پیدا کند؟
پیدا کردن تأمین کنندگان دیگر برای مشتریان امری آسان است چرا که تعداد آن ها در بازار خیلی زیاد است و تمامی تأمین کنندگان در بازار در حال فعالیت و جذب مشتریان جدید هستند.در ادامه با کسب بین همراه باشید.
در این میان پیدا کردن یک ارائه دهنده خدمات با کیفیت کاری بالا بسیار سخت است. تعداد کسب و کارهای حرفه ای بسیار کم است و کیفیت خدمات آن ها باعث می شود مشتریان به آن ها علاقمند شده و وفادار بمانند و حتی آن ها را به دیگران پیشنهاد دهند.
هیچ کسب و کاری در ابتدا به هدف تبدیل شدن به یک کسب و کار متوسط شکل نمی گیرد
بسیاری از ارائه دهندگان خدمات معتقد هستند جزء بهترین ها هستند. و به همین دلیل تعداد تأمین کنندگان متوسط و گاهی پایین تر از حد متوسط بسیار زیاد است.
عموما این نوع کسب و کار ها خدمات ارائه شده از سوی رقبا را کوچک شمرده و به خدمات خود بیش از آن ها بها می دهند. آن ها نمی خواهند علاقه و سخت کوشی رقبا و اینکه چگونه آن ها خود را وقف خدمت رسانی به مشتریان کرده اند را بپذیرند و باور کنند.
چه میزان احتمال دارد که مشتری جایگزینی برای خدمات من قرار دهد؟
لازم است گاهی از خود این سوال سخت را بپرسید: احتمال اینکه مشتری جایگزینی برای خدمات من پیدا کند چقدر است؟ با ارائه یک پاسخ صادقانه به این سوال متوجه خواهید شد که یک تأمین کننده متوسط هستید یا عالی.
برای یافتن پاسخ خود به رقبای خود فکر کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید:
1- متوسط قیمت ها در کسب و کار شما چقدر است؟
2- بطور متوسط در چند حوزه کاری خدمات ارائه می کنید؟
3- بطور متوسط چند ساعت به ارائه خدمات می پردازید؟
4- بطور متوسط چه مقدار خدمات پس از فروش ارائه می دهید؟
5- میانگین حفظ مشتری در کسب و کار شما چقدر است؟
6- بطور میتوسط چه تعداد ارجاع مشتری درکسب و کار خود دریافت می کنید؟
اگر خدمات عالی ارائه می دهید لازم است اطمینان حاصل کنید که بازاریابی شما نیز عالی انجام می شود. خدمات عالی بدون بازاریابی قوی اتفاقی خوشایند نبوده ونتیجه خوبی در بر نخواهد داشت.
موضوع : چقدر احتمال دارد که مشتری جایگزینی برای خدمات شما پیدا کند؟
مقالات مرتبط:
تقویت ده عادت خوب در خدمات دهی
7 مورد از انتظارات مشتری که حتما باید برآورده کنید
۱۵ راه عالی برای حفظ مشتری که باید بدانید
راه هایی برای ارتباط بهتر با مشتری
6 راه خشنود نگه داشتن مشتری ها
من و مشتریانم
استانداردهای مدیریت رضایتمندی مشتریان
برگرفته از کسب بین