کسب و کار در تسکو

کسب و کار در تسکو
برندشناسی تسکو
تسکو با سودی معادل ۲ میلیارد پوند و گردش مالی ۲۴ میلیارد پوندی ، ۳۰% از سهم بازار خوار و بار فروشی در بریتانیای کبیر ، ۱ پوند به جیب تسکو می رود ، که آن را در بازار داخلی خود ، مسلط تر از وال مارت در ایالات متحده امریکا می کند. تسکو در ماورای دریا ها نیز فعالیت می کند ، و فروش غیر بریتانیایی آن در سال منتهی به ۲۶ فوریه ۲۰۰۵ ، ۲۰% از کل فروش شرکت را تشکیل می داد.
تسکو به وسیله ی جک کوهن که از سال ۱۹۱۹ در بازار های ایست اند لندن خوار وبار می فروخت ، تأسیس شد. نام تجاری تسکو در ابتدا در سال ۱۹۲۴ پدیدار شد و این در زمانی بود که کوهن یک محموله ی بزرگ چای را از تی . ایی . استاک ول خرید و با استفاده از سه حرف اول نام تأمین کننده و دو حرف اول نام فامیل خود ، کلمه ی « تسکو » را شکل داد و از آن بر چسب جدیدی ساخت.
کسب و کار در تسکو:
اولین فروشگاه تسکو در سال ۱۹۲۹ گشایش یافت ؛ اولین فروشگاه خود انجام در سنت آلبانز در ۱۹۴۸ افتتاح شد ، و اولین سوپر مارکت تسکو در سال ۱۹۵۶ در سینمای تبدیل شده ای در مالدون ، اسکس ، شروع به کار کرد. ظرف مدت کوتاهی بعد از آن ، تسکو به عرضه ی بازه ای از محصولات با برچسب خود ، با درون قوطی کردن میوه ای که از مزرعه ی گلد هنگر در همان نزدیکیها می خرید ، دست زد. اولین « ابر فروشگاه » تسکو در کرولی ، ساکس غربی ، در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد. همچنین ، تسکو از طریق تملک ، بویژه در بازار های خارجی ، گسترش یافته است.
تسکو هدف اصلی خود را « آفریدن ارزش برای مشتریان ، برای کسب وفاداریشان در همه ی عمر » تعریف می کند. تسکو در پی آن است که به این قول خود ، از طریق ارزشهایش که به صورت « هیچ کس برای مشتری تلاش سخت تری نمی کند » و « با مردم نوعی رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود » تعریف شده اند وفا کند.
فروشگاه های تسکو در بریتانیا ، به پنج پیشنهاد ارزش تقسیم می شوند که هر کدام از طریق نام های تجاری فرعی و قالبهای مختلف ، متفاوت از حیث اندازه و بازه ، برای پرداختن به نیاز های مختلف مشتریان ، ارائه می شوند.
تسکو اکسترا ابر بازار های بزرگتر و خارج از شهری هستند. که تمام بازه ی محصول کسب و کار در تسکو را در خود دارند. در حدود ۱۰۰ فروشگاه ، هر یک با ۶/۶ میلیون فوت مربع سالن خرده فروشی ، ۲۷% از کل فضای تسکو را تشکیل می دهند.
تسکو استورز ، سوپر مارکتهای بزرگ و استانداردی هستند که خوار و بار ، به علاوه بازه ی بسیار کوچکتری از کالا های غیر خوراکی را در خود دارند. برای راحتی ، به آنها « ابر فروشگاهها » می گویند ، اما این کلمه در فروشگاهها به چشم نمی خورد. آنها اکثر فضا های سالن تیکو را در بریتانیای کبیر به خود اختصاص می دهند. اغلب آنها در حومه ی شهر ها و یا در لبه ی شهر های بزرگ و متوسط قرار دارند.
تسکو مترو استورز عمدتاً مواد غذایی دارند ، ضمن آنکه بر محصولات دارای حاشیه ی سود بالاتر ، به دلیل فقدان صرفه جویی های مقیاس ، همراه با ضروریات روز مره ، تأکید می گذارند و اکثراً در مراکز شهری و در بالا خیابانهای شهرهای کوچک قرار دارند.
تسکو اکسپرس استورز فروشگاههای رفاهی محله ای هستند. آنها در مراکز شلوغ شهری و حوالی مراکز خرید کوچک در مناطق مسکونی ، و در محوطه ی جایگاه های بنزین یافت می شوند.
وان استاپ تنها طبقه ای است که نام تسکو را در نام خود نمی گنجاند. اینها کوچک ترین فروشگاه ها هستند. آنها بخشی از کسب و کار تی اند اس استورز بودند و بر خلاف بسیاری که به تسکو اکسپرس تبدیل شدند ، نام قدیمی خود را نگه خواهند داشت. رشد تسکو طی سه دهه ی گذشته ، متضمن دگرگونی در راهبرد و تصویرش حاکی از « تا بالا کپه اش کن ، ارزانش بفروش ». رویکرد مؤسس خود ، بوده است. در اواخر دهه ی ۱۹۷۰ ، تصویر نام تجاری تسکو چنان منفی بود که به ان توصیه شد نام فروشگاههایش را عوض کند ، اما این توصیه پذیرفته نشد. در عوض ، تسکو مدعی است که موفقیت خود را از طرق زیر به دست آورده است :
یک « پیشنهاد شامل کننده » ، یک آرزو برای جذب همگان – مشتریان با درآمد پایین ، متوسط ، و بالا در فروشگاههای واحد.
استفاده از محصولات با نام تجاری خود ، شامل بازده ی گرانقیمت « عالی ترین » و بازه ی پایین قیمت « ارزش ». این امر ، ادراکات اولیه ی مصرف کنندگان مبنی بر اینکه نامهای تجاری ما از نظر کیفیت پست هستند را معکوس ساخت.
« تمرکز مشتری » به عنوان تنها تمرکزکسب و کار در تسکو ، و تنها مسیری که از طریق آن تسکو به رشد دراز مدت ارزش برای سهامداران نائل خواهد شد.
متنوع سازی فراسوی کسب و کار اصلی خوار و بار در بریتانیای کبیر ، با ورود به حوزه هایی که در آنجا می تواند ارزش مشتری استثنایی عرضه کند ، چه در بخشهای نو ، و چه در بازار های جدید از نظر جغرافیایی.
موضوع : کسب و کار در تسکو
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط:
استفاده از بازاریابی سنتی و آنلاین به صورت هم زمان
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی