بااین حال دربارهای اینکه یک کسب و کار کوچک دقیقا چیست اختلاف نظر وجود دارد. سازمان کسب و کارهای کوچک (SBA) عموما شرکتی با کمتر از ۵۰۰ کارمند را یک کسب و کار کوچک محسوب میکند. اما از نظر شاغلان انفرادی، ۵۰۰ کارمند بسیار زیاد است.
و صنایع مختلف برای اندازهی کسب و کار استانداردهای مختلفی دارند که سازمان کسب و کارهای کوچک (SBA) برای تایید یا رد “کوچک بودن” یک کسب و کار استفاده میکند، بنابراین ممکن است یک شرکت ۱۵۰۰ کارمند داشتهباشد و با این وجود کوچک قلمداد شود.
صاحبان کسب و کارهای کوچک چه کسانی هستند؟
بر اساس آمار، مردان صاحب ۵۱.۳ درصد، و زنان صاحب ۲۸.۷ درصد کسب و کارهای کوچک هستند، ۳ درصد از کسب و کارهای کوچک سهامی عام هستند، و ۱۷ درصد باقی مانده به شرکای مرد و زن تعلق دارند. احتمال اینکه زنان صاحب کسب و کارهای خدماتمحور باشند بیشتر است، در حالی که مردان بیشتر صاحب سرمایهگذاریهای پرخطر محصول یا فناوریمحور هستند.
کسب و کار کوچک چیست؟
در کنار تعداد کارمندان، سازمان کسب و کارهای کوچک (SBA) عوامل دیگری دارد که برای تعیین کوچک بودن یک کسب و کار از آنها کمک میگیرد:
آیا دفتر مرکز یک شرکت در امریکا است؟
آیا در درجهی اول در امریکا فعالیت میکند؟
آیا یک سرمایهگذاری پرخطر انتفاعی است؟
آیا دارای مالکیت مستقل است و بهطور مستقل فعالیت میکند (یا به یک شرکت مادر تعلق دارد)؟
آیا یک بازیکن اقلیت در صنعتاش است (یا سهم بازار بزرگی دارد)؟
چرا کسب و کار کوچک اهمیت دارد؟
اگر یک کسب و کار رسما کوچک تلقی شود میتواند برای آن شرکت مفید باشد تا در صورت تمایل، برای پیمانکاریهای دولتی رقابت کند. برخی فرصتهای پیمانکاری دولتی وجود دارد که بهطور خاص برای کسب و کارهای کوچک کنار گذاشته شدهاست – یعنی تنها یک کسب و کار کوچک میتواند در آن برنده شود.
از آن مهمتر، در کل مسائل اجرایی یک کسب و کار کوچک، با یک سازمان بزرگ بسیار متفاوت است. کسب و کارهای کوچک اغلب برای استقراض پول دشواری بیشتری دارند، ممکن است روی خدمترسانی به یک منطقهی محلی یا جغرافیایی خاص تمرکز کنند، و اغلب در مقایسه با همصنفان بزرگتر خود، دیوانسالاری اداری خیلی کمتری دارند (و این خوب است).
بخش جذابتر این است که کسب و کارهای کوچک اغلب معروف هستند به وفقپذیری و انعطافپذیری (تغییر جهت سریع یک قایق کوچک خیلی آسانتر از یک ناوشکن عظیم است)، تمرکز روی خدمات مشتری (احتمالا به این علت که هر مشتری برای موفقیتشان مهم است)، و خلاقیت و نوآوریشان (که به همین دلیل شرکتهای بزرگتر اغلب کسب و کارهای کوچک را میخرند).