چرا لاگوست میگوید زندگی ورزشی زیباست!

چرا لاگوست میگوید زندگی ورزشی زیباست!
برند مشهور لاگوست، که نام آشنای بازیهای تنیس در سراسر جهان است، شیوههای تبلیغاتی ویژه خود را دارد که در راس همه آنها تبلیغات آنلاین قرار دارد، شبکههای اجتماعی و تلفنهای همراه هوشمند از مهمترین اهداف تبلیغاتی این برند هستند و تیمهای بازاریابی آن به صورت ویژهای روی آنها کار میکنند.
لاگوست نامی آشنا در زمینهای تنیس است و تمساح سبزرنگ آن بر روی لباس بسیاری از بازیکنان مشهور تنیس جا خوش کرده است. این شرکت که در حال حاضر محصولات متنوعی در زمینه پوشاک ورزشی، عطر، کالاهای چرمی، عینک، کفش و ساعت تولید میکند، در سال 1933 در فرانسه با هدف تولید لباس ورزش چوگان تاسیس شد و کماکان نیز در تولید لباسهای مربوط به ورزش تنیس، هدف اولیه خود را دنبال میکند. این شرکت محصولات متنوع خود را برای سه گروه سنی زنان، کودکان و مردان تولید میکند و شعار اصلی آن نیز این است: «زندگی یک ورزش زیباست!» بر این اساس که تنیس یکی از ورزشهای زیبای جهان است و محصولات این کمپانی نیز بر قامت بسیاری از تنیسبازان مشهور جهان خودنمایی میکند و زیبایی زندگی را از طریق این ورزش نشان میدهد.
- لاگوست، برند انحصاری تنیس
حضور خاص برند لاگوست در زمینهای بازی تنیس، آن را به برندی مشهور در این ورزش تبدیل کرده است، به طوری که تقریبا تمام برنامههای بازاریابی این برند با توجه به ورزش مذکور طراحی میشوند. تبلیغات سنتیتر مانند ویدئوهای تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی همه در راستای ارتباط این برند با تنیس طراحی میشوند؛ ضمن اینکه تبلیغات آنلاین این برند نیز بیشتر در زمینه ارتباط آن با ورزش تنیس و مسائل مرتبط با آن است. از طرفی شعار جدید این برند با عنوان «زندگی یک ورزش زیباست» به طور خاص ورزش تنیس را مد نظر دارد. تمساح معروف سبزرنگ برند لاگوست نیز در گوشه پوشاک، کفش و راکت بسیاری از تنیسبازان دیده میشود. بنابراین میتوان گفت یکی از مهمترین بخشهای برنامههای تبلیغاتی این برند، در ورزش تنیس منحصر شده و حتی میتوان گفت سایر تبلیغات آن را نیز تحتالشعاع قرار داده است.
این جمله شعار جدید لاگوست است، بر این اساس ورزش تنها یک عملکرد فیزیکی نیست، بلکه نشانهای از سرسختی، تعامل و خودنمایی است. فلسفه برند لاگوست در استفاده از این شعار جدید این است که زندگی نیز مانند ورزش یک میدان بازی است، اما یک میدان باورنکردنی که با تلاش و سرسختی میتواند تبدیل به بازی زیبایی شود؛ به این معنا که زندگی یک ورزش است، ورزشی که نیاز به شجاعت دارد و تنها شجاعت است که میتواند این بازی را زیبا کند؛ به معنای دیگر مظهر یک زندگی زیبا، چیزی جز ورزش نیست. برند لاگوست با این شعار تبلیغاتی خود، زندگی را در کنار ورزش زیبا میداند و تمساح مشهور و سبزرنگی که در کنار محصولات آن حک شده، نمادی از سرسختی و تلاش و شجاعت بازیکنان این ورزش است.
- لاگوست در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و… تنها کاربرد عمومی و دوستانه ندارند، بلکه فضای بسیار مناسبی برای فعالیتهای بازاریابی، خصوصا بازاریابی برندهای مشهور هستند. برند لاگوست نیز از این قاعده مستثنا نیست و در صفحات مذکور دنبالکنندگان زیادی دارد که میتواند روند تولید محصولات و خدمات خود را با آنها به اشتراک بگذارد. اخیرا نیز در همین راستا، با انتشار هفت ویدئوی کوتاه به تبلیغ یکی از محصولات خود در زمینه تنیس پرداخته است. ابتدا اینستاگرام بهعنوان یکی از صفحات اجتماعی پرمخاطب برای معرفی محصولات برند لاگوست مورد استفاده قرار گرفت، تیم بازاریابی این برند با ساختن هفت فیلم کوتاه و نمایش آنها در اینستاگرام و نرمافزار تلفن همراه واین (Vine) به معرفی یکی از راکتهای تنیس خود پرداخت. بازخوردی که این تبلیغات در رسانههای مذکور داشت بهخوبی بیانگر اهمیت فضای مجازی در برنامههای بازاریابی است و همچنین این نکته را نشان میدهد که برند لاگوست نیز مانند بسیاری از برندهای معروف جهان به اهمیت این فضا برای معرفی و تبلیغ محصولات خود پی برده است. جالب است بدانید در اینستاگرام ویدئوهای به نمایش گذاشته شده 44 هزار و 502بار از طرف مخاطبان پسندیده شدند، ضمن اینکه در نرمافزار واین نیز 616 بار از سوی بینندگان مورد قبول واقع شد و لایک گرفت. همچنین فیلمهای مذکور در صفحه اختصاصی فیسبوک لاگوست نیز به نمایش درآمد و با داشتن بیش از 328 هزار نظر و 4 هزار لایک، بازخورد خوبی یافت.
- کتاب تاریخچه لاگوست را در گوشی خود ورق بزنید
در کنار تبلیغات آنلاین در صفحات اجتماعی، لاگوست اقدام به تبلیغ خلاقانه دیگری نیز کرده است، این تبلیغ که ترکیبی از بازاریابی سنتی و مدرن است با انتشار یک کتاب توسط این کمپانی آغاز شد. به این صورت که در یک کتاب 128 صفحهای، تاریخچه تنیس و نقشی که در طول سالیان بر سبک محصولات لاگوست داشته، تبیین شده است. اما رابطه این روش سنتی با شیوههای مدرن این است که هر فرد که در فضای مجازی، راکت تبلیغشده از سوی کمپانی را خریداری کند، یک نسخه از این کتاب را از طریق گوشی اندروید خود دریافت میکند. نکته قابلتامل در کتاب مذکور تصاویر آن است، به این صورت که فردی که کتاب مذکور را در گوشی خود دارد، میتواند تصاویر آن را به صورت ویدئو نیز دریافت کند، ویدئوهای ارائهشده نیز در اندازه صفحه نمایش گوشی است و اگر گوشی به اطراف حرکت داده شود، بخشهای تصویری کتاب مانند ویدئو حرکت میکنند.
- تعامل با جوانان در اسنپچت
اسنپچت بهعنوان یکی از نرمافزارهای تبلیغاتی در جهان جایگاه ویژهای یافته است، برندها و افراد مختلف میتوانند تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی خود را در این اپلیکیشن بارگذاری کنند و با تعیین محدوده زمانی معین، آنها را به نمایش بگذارند. لاگوست نیز در مقام یکی از برندهای معروف پوشاک ورزشی در جهان، از این اپ غافل نبوده و آن را مکانی ایدهآل برای تعامل با مخاطبان خود در نظر گرفته است. تیم بازاریابی این برند معتقد است که اسنپچت با داشتن دایره وسیعی از مخاطبان جوان، محیط مناسبی برای معرفی محصولات جدید این کمپانی است. لاگوست با بارگذاری فیلمهای دهثانیهای در اسنپچت، مخاطبان را به دیدن آنها دعوت میکند. هربار 10 متقاضی اولی که تبلیغات مذکور را میبینند میتوانند در خرید بعدی خود از یک کوپن تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند. لاگوست ویدئوهای خود را در این شبکه اجتماعی هر دو هفته یکبار بهروز میکند. همچنین از دیگر راهکارهای این برند برای دعوت مخاطبان به استپچت، قرار دادن هشتگ آن در دیگر صفحات اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر است، در صفحات مذکور نیز لاگوست از مخاطبان خود دعوت میکند به تماشای ویدئوهای آن در اسنپچت بپردازند و از تخفیفهای ویژه آن بهرهمند شوند.
- تلفن همراه، یکی از اهداف مهم بازاریابی لاگوست
یکی دیگر از بخشهای مهم روند تبلیغاتی لاگوست، سرمایهگذاری فزایندهای است که در زمینه تلفن همراه انجام میدهد، حضور فعال در شبکههای اجتماعی و سیستمعاملهای نصبشده در تلفن همراه، نشاندهنده تمایلی است که این برند به تبلیغات آنلاین دارد. در همین راستا استفاده از نرمافزاهای مختلفی که بر روی تلفنهای همراه قابلنصب هستند از دیگر فعالیتهای بازاریابی این برند در سالهای اخیر است. به این صورت که با طراحی برنامههای مختلف برای گوشیهای هوشمند، کاربران را قادر میسازد که بازیهای تنیسبازان مشهور و محبوب خود را دنبال کنند، ضمن اینکه با طراحی بازیهای مختلف تنیس نیز آنها را وارد جریان مسابقات تنیس میکند. البته این شیوه بازاریابی بیشتر در نیویورک اجرا شده است اما لاگوست به دنبال گسترش این روند در دیگر نقاط جهان نیز هست و سعی دارد با طراحی و ارائه کمپینهای مختلف در گوشیهای همراه، از طریق ورزش تنیس به تبلیغات مورد نظر خود بپردازد. وبسایتهایی که برای تلفن همراه طراحی شدهاند و امکان دیدن محصولات و خرید آنها را فراهم میکنند نیز از دیگر برنامههای تبلیغاتی این برند هستند.
موضوع : چرا لاگوست میگوید زندگی ورزشی زیباست!
مطالب مرتبط :
درباره برند سازی بدانید
منظور از برند سازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟
برند سازی احساسی چیست ؟
برگرفته از شنبه