چرا باید برند سازی کنیم؟ چگونه برند شویم؟

چرا باید برند سازی کنیم؟ چگونه برند شویم؟
نام تجاری یا برند یک هویت است پس می توان چنین فرض کرد که پروسه برندینگ یا برند سازی (Branding) (خلق نام تجاری) روند ساخت و پرداخت این هویت است.
عوامل بسیاری در پروسه برندینگ تاثیر گذارند از جمله نام، نشانه(لوگو)، طرح بسته بندی، ویژگی های محصول و یا خدمات، وب سایت، تبلیغات، مدیریت مجموعه، پرسنل که می توان از آنها به عنوان عناصر برندینگ نام برد.
امروزه ما به سمتی پیش می رویم که بخش اعظم کالا و خدمات فروخته نمی شوند بلکه خریداری می شوند و تثبیت نام کالا(برند شدن) نقش عمده ای در تسهیل این جریان ایفا می کند، یک فروشگاه را در نظر بگیرید، انواع کالا ها بر روی قفسه های مختلف قرار گرفته اند و مشتری در میان آنها به انتخاب می پردازد و کالای خود را انتخاب می کند، اما در اینجا پدیده فروش کجاست؟
پدیده فروش در تثبیت نام تجاری کالا نهفته شده است، بعبارتی دیگر فروش نیست بلکه خرید صورت می گیرد. این امر در فروشگاه های اینترنتی(که در ایران نیز در حال رشد می باشد) از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد چراکه ما با اعتمادی که به آن برند(مارک) مورد نظر داریم خرید خود را براحتی انجام داده و آن را در محل تحویل می گیریم.
بله، یک تحول در دنیای تجارت در حال شکل گیری می باشد، تحولی که فروش را به خرید مبدل می سازد، این تحول به دلیل ظهور نام تجاری کالاها و خدمات تقویت و تسریع می شود.
شما می توانید با تشکیل یک واحد هر چند کوچک در مجموعه خود برای این امر و با کمک از مشاوره کانون های آگهی و تبلیغات معتبر و متخصص مسیر درستی در راستای این امر ارزشمند گام بردارید.
به عقیده بسیاری از کارشناسان و بنیانگذاران موفق تجارت های مختلف، راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برند کردن آن یک اشتباه بزرگ است.
موضوع : چرا باید برند سازی کنیم؟ چگونه برند شویم؟
مطالب مرتبط :
درباره برند سـازی بدانید
منظور از برند سـازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سـازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟
برند سـازی احساسی چیست ؟
برگرفته از کسب بین