نتیجه صفحه اول گوگل با تولید محتوا بهینه سازی شده
نتیجه صفحه اول گوگل با تولید محتوا بهینه سازی شده
مطمئن شوید در تولید محتوا سئو را رعایت کردید. محتوایی که به طور کامل برای خواننده ها و موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ و یاهو بهینه سازی شده است. پس پیشنهاد میکنم یک چک لیست تولید محتوای سئو شده تهیه کنید. چک لیستی برای تولید محتوا بهینه سازی شده که بتواند مقالات شما را به نتایج اول گوگل برساند. با اهداف بازاریابی شما و با توجه به crawler (خزنده)های گوگل.
چک لیست تولید محتوا بهینه سازی شده
1- یک عنوان ستاره ای ایجاد کنید
حداقل یک ایده اولیه برای عنوان پست بنویسید. دانستن عنوان قبل از شروع تولید محتوا یا کپی رایتینگ به شما کمک می کند تا به موضوع بپردازید و آنچه را که در عنوان وعده داده اید را تحویل دهید.
2- مخاطبان خود را شناسایی کنید
دقیقاً مشخص کنید که برای چه کسی تولید محتوا می کنید. وقتی که دقیقاً مخاطبان محتوای خود را می شناسید، بسیار ساده تر است که آنها را به نوشته خود هدایت کنید.
3- هدف خود را بشناسید
تولید محتوای دیجیتالی باید با طرح بازاریابی خود که در ذهن دارید ایجاد شود. پس یکی از اولین مواردی که در چک لیست شما می باشد اهداف اصلی برای محتوای بازاریابی است که شما باید مورد شناسایی قرار دهید. (به عنوان مثال : با آگاهی نام تجاری بسازید، ایمیل مشترکین را بگیرید، سئو را افزایش دهید و غیره ).
4- یک کلمه کلیدی اصلی را اختصاص دهید
در تولید محتوا برای شناسایی بهترین کلید واژه جهت استفاده برای پست از ابزار Alexa’s Keyword Difficulty استفاده کنید. کلیدواژه باید به طور دقیق موضوع را نشان دهد و کلمه کلیدی برجسته ای برای صنعت شما باشد. آن باید نسبتاً محبوب باشد و احتمالاً اگر می خواهید برای آن رتبه بندی کنید مشکلات یک کلمه کلیدی را دارد.
5- از کلید واژه اصلی در عنوان استفاده کنید
در تولید محتوا عنوان بسیار مهم است. به عنوان برگردید و مطمئن شوید کلمه کلیدی اصلی در عنوان استفاده شده است.
6- چند کلمه کلیدی ثانویه را اختصاص دهید
در تولید محتوا چند کلمه کلیدی ثانویه درنظر بگیرید. همچنین شامل یک گام برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط جهت استفاده در پست شما است. سه یا چهار کلمه کلیدی ثانویه را انتخاب کنید که مرتبط با کلمه کلیدی مورد هدف اصلی برای پست باشد.
7- بیشتر از 300 کلمه بنویسید
تا آنجا که لازم است بهطور کامل موضوع را بنویسید، و به بهترین نحو تولید محتوا را انجام دهید، بیشتر از ۳۰۰ کلمه نوشتن برای نشان دادن به موتورهای جستجو است که این پست یک منبع کامل است.
8- اضافه کردن ارزش
در تولید محتوا همانطور که پست خود را مینویسید، جزئیات، حقایق، آمار، نکات یا ایدههای حقایق، اخبار، و اطلاعاتی که برای خواننده مفید و ارزشمند است را فراهم کنید.
9- یک ارزش ایجاد کنید
یک بخش مهم دیگر تولید محتوا برای نوشتن وبلاگ چیست؟ استفاده از مثالهایی که به مخاطبان کمک میکند تا پیامی را که میخواهید به اشتراک بگذارید را عمیقاً درک و جذب کنند.
10- مطالب کاربردی
در تولید محتوا با استفاده از مطالب کاربردی، پست را جذاب نگهدارید. از مطالب کلیشهای اجتناب کنید، که میتواند محتوا را کسلکننده کند.
11- قابل درک و فهم
درحالیکه کیفیت نوشتن در تولید محتوا باید بالا باشد، ساده نویسی فراموش نشود. از عباراتی که خیلی پیچیده هستند یا اصطلاحاتی که باعث میشوند خوانندگان خود را از دست بدهید، استفاده نکنید. طوری بنویسید که یک کلاس هفتمی هم آن را درک کند.
12- محتوای ناب
تولید محتوا همیشه باید دسته اول و اصلی باشد. هرگز از وبسایت دیگری کپی نکنید. محتوایی که از سایتهای دیگر سرقت میشود میتواند منجر به دریافت جریمه از گوگل شود.
13- منابع مناسب در تولید محتوا
در تولید محتوا ممکن است از نقلقولها یا اطلاعات سایتهای دیگر کمک بگیرید. اگر از نقلقولها یا اطلاعات سایتهای دیگر استفاده میکنید، با فهرست کردن و لینک دادن به منبع، نقلقولهای لازم را ارائه دهید.
14- از زیر عنوانها استفاده کنید
در تولید محتوا مطالب خود را با استفاده از زیرشاخهها در پست خود تقسیم کنید. به کمک زیر شاخه ها بخشهای متن را از هم جدا کنید.
15- حداقل در یک زیر عنوان از کلمه کلیدی استفاده کنید
بخشی از چکلیست شما برای تولید محتوا باید قرار دادن کلمه کلیدی حداقل در یک زیر عنوان باشد.
16- پاراگرافهای بزرگ را بشکنید
محتوای دیجیتالی باید انعطافپذیر باشد، پس بلوکهای بزرگ متنی و پاراگرافها را با استفاده از اضافه کردن پاراگرافها و فضاهای سفید بشکنید.
17- اطلاعات مهم را برجسته کنید
یکی از مهمترین نکات نوشتاری تولید محتوا، استفاده از ویژگیهای قالببندی است که پست را آسانتر میکند. بولد کردن، ایتالیک کردن یا بههرحال هایلایت کردن اطلاعات مهم.
18- اضافه کردن گرافیکهای پشتیبانی
چکلیست تولید محتوای وبلاگ شما همچنین باید شامل اضافه کردن تصاویر، فیلمها، پستهای اجتماعی جاسازیشده و غیره باشد که پست را جالبتر یا جذابتر میکند.
19- مطمئن شوید که تصاویر در اندازه مناسب هستند
تصاویری که بیشازحد بزرگ هستند، سرعت بارگذاری سایت را کاهش خواهند داد، بنابراین در تولید محتوا جدید از عکس با اندازه فایلهای بزرگ استفاده نکنید.
20- کلیدواژه اصلی را به تگ alt مربوط به تصویر اضافه کنید
از کلمه کلیدی هدف صفحه در تگ alt مربوط به image برای بهبود سئو وبلاگ خود استفاده کنید. این نکته مهمی برای تولید محتوای سئو شده است.
21- از کلیدواژه اصلی در نام و عنوان فایل تصویر استفاده کنید
در تولید محتوا هنگام اضافه کردن تصاویر، از کلیدواژه اصلی در نام فایل اصلی و عنوان در CMS استفاده کنید.
22- اجتناب از نقض کپی رایت تصویر
در تولید محتوا حتما دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که حق انتشار عکسهای دیجیتال و فیلمها را دارید.
23- از کلیدواژه اصلی در عنوان صفحه استفاده کنید
در چکلیست خود برای تولید محتوا، با نوشتن یک عنوان صفحه شامل کلیدواژه اصلی است بهینه سازی سئو را شروع کنید. مطمئن شوید که عنوان صفحه شما منحصربهفرد است. از برچسبهای عنوان تکراری پرهیز کنید که ممکن است به سئو سایت شما آسیب بزند. معمولاً شما میتوانید از عنوان صفحه مشابه برای headline خود استفاده کنید.
24- از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا استفاده کنید
همچنین، شامل کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متای اورجینال است که بیشتر از ۳۲۰ کاراکتر نیست.
25- از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول استفاده کنید
یکی دیگر از نکتههای تولید محتوا یا کپی رایتینگ سئو شامل کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول از کپی برای ارسال سیگنالها به crawler های جستجو است.
26- از کلیدواژه اصلی در انتهای کپی استفاده کنید
از کلمه کلیدی اصلی در انتهای پست استفاده کنید تا از منابعی که برای کپی استفاده کردهاید برای عبارات هدف خود پشتیبانی کنید.
27- بهطور طبیعی در کپی از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید
کلمات کلیدی ترکیبی را دخالت ندهید. از واژهها بهاندازه کافی استفاده کنید تا چگالی کلمه کلیدی را در یک کپی تا ۲ درصد درست کنید.
28- حداقل در یک کپی یکمرتبه از هر کلمه کلیدی ثانویه استفاده کنید
با اضافه کردن هر کلمه کلیدی مرتبط حداقل یکمرتبه در پست از کلمه کلیدی اصلی پشتیبانی کنید.
29- لینکها را به صفحات داخلی مربوطه اضافه کنید
اینیک نکته برای چکلیست کپی رایتینگ است. لینکهایی را به سایر پستهای منتشرشده و صفحات در سایت خود اضافه کنید. این کار را میتوانید با اضافه کردن hyperlink های( هایپر لینک : یک لینک از یک فایل متنی فوقالعاده یا یک سند به سایر مکانها یا فایلها، معمولاً با کلیک روی یک کلمه یا تصویر هایلایت شده روی صفحه فعال میشود) مرتبط به سایر صفحات داخلی انجام دهید.
30- لینکهایی را به سایر صفحات وب با کیفیت بالا اضافه کنید
لینکهای خارجی مربوطه را اضافه کنید، لینکهایی که سئو فرندلی هستند به سایر وبسایتهایی که کیفیت بالایی دارند برای اعتبار دهی و لینک به منابع استفاده کنید.
31- لینکهای خارجی را برای باز کردن یک صفحه جدید تنظیم کنید
لینکهای خارجی را در صفحه خود مرور کنید، و برای باز شدن در یک پنجره جدید آنها را تنظیم کنید تا خوانندگان را در سایت خود حفظ کنید حتی اگر آنها روی لینک سایت دیگر کلیک کنند.
32- با یک دعوت به اقدام call-to-action پایان دهید
ازآنجاکه همه پستهای بلاگ خوب باهدفی که در ذهن داشتهاید نوشتهشدهاند، با یک call-to-action پایان دهید که به خوانندگان میگوید چهکاری را بعداً میخواهید انجام دهید.
33- تیترهای اضافی را بنویسید
به تیترهای خود برگردید و تغییرات بیشتری را بنویسید تا عنوان قدرتمندی را ارسال کنید. بهترین عنوان را از گزینههای جدید خود انتخاب کنید. مطمئن شوید که شامل کلیدواژه اصلی است و مختصر و قانعکننده است. تیتر نهایی شما باید زیر ۶۰ کاراکتر بماند تا بهطور کامل در جستجو نمایش داده شود.
34- برای به اشتراکگذاری اجتماعی بهینه سازی کنید
خوانندگان را تشویق کنید تا پستهای شمارا با ایجاد محتوای قابل اشتراک که شامل کلیک کردن در لینکهای توییتر، callouts و آیکونهای به اشتراکگذاری اجتماعی هست، گسترش دهند.
35- یک ویرایش کپی نهایی انجام دهید
از یک چکلیست self-editing استفاده کنید که به شما کمک میکند تا اشتباهات املایی و گرامری و تایپی را پیدا کنید. تا زمانی که پست بهطور کامل ویرایش نشده است آن را منتشر نکنید.
36- آخرین مورد در تولید محتوا، بررسی سئو مطلب است
هنگامیکه پست منتشر میکنید، مطمئن شوید که هیچکدام از بهینه سازی های سئو را با اجرای آن از طریق Alexa’s On-Page SEO Checker فراموش نمیکنید.
نتیجهگیری:
در تولید محتوا بهینه سازی شده لازم است پست وبلاگ خود را با ابزارهای گوگل و الکسا بررسی و بهینه سازی کنید. مطمئن شوید که هر پستی را که منتشر کردهاید یک هدف دارد. و برای پیشرفت اهداف بازاریابی خود برنامه ریزی کنید.
از این چکلیست برای نوشتن و راهنمایی بهینه سازی محتوا در سئو استفاده کنید تا این گامها را از دست ندهید. در برنامه پیشرفت الکسا برای گرفتن ابزارها بهصورت رایگان ثبتنام کنید که به شما کمک میکند هر پست، طرح بازاریابی، وcrawler های جستجو را برای خوانندههای خود بهینه سازی کنید.
موضوع : نتیجه صفحه اول گوگل با تولید محتوا بهینه سازی شده
مطالب مرتبط:
انواع محتوا در بازاریابی محتوا چیست؟
هوش مصنوعی و آغاز عصری جدید در تولید محـتوا
۷ نکته درباره بازاریابی محتوا
تولـید محتوا در شبکههای اجتماعی ، برای جذب مشتری
نجات یک تجارت ورشکسته با بازاریابی محتوا !
ایدههایی برای تولید محتوای ویدیویی
برگرفته از بهترین ایده