معرفی کامل لینـکدین مارکتینگ و راه های موفقیت در آن

معرفی کامل لینـکدین مارکتینگ و راه های موفقیت در آن
در ابتدا:
شبکه اجتماعی لینـکدین چیست؟
لینـکدین یک شبکه اجتماعی مخصوص جامعه کسب و کارها و ارتباطات شغلی است. هدف این شبکه اجتماعی این است که کاربران پس از ثبت نام در این پلتفرم اجتماعی و ساخت پروفایل شخصی با افراد در حوزه کاری مرتبط با کسب و کارشان و یا حوزه های فعالیت های دیگر آشنا شوند و بتوانند اطلاعات تخصصی مورد نیاز را با یکدیگر رد و بدل کنند.همچنین، این امکان را هم در اختیار شرکت ها و صاحبان برندها میگذارد که بتوانند افراد را در صورت نیاز استخدام کنند. استفاده از این پلتفرم مانند دیگر شبکه های اجتماعی بسیار آسان است. درواقع لینـکدین یک شبکه اجتماعی با تمرکز بر تخصصهای مختلف است و به کاربرانش این امکان را میدهد که با تولید و انتشار محتواهای مرتبط با حرفه خود، با سایر افراد متخصص در این حرفه ارتباط برقرار کنند. در پروفایل میتوانید اطلاعات مختلفی از جمله مهارتها و توانایی ها، اطلاعات تحصیلی و رزومه کاری خود را وارد کنید و زمانی که در لینکدین با افراد ارتباط برقرار میکنید یک Connection برای شما به حساب می آید که این Connection های میتواند بر اساس تجارب کاری یکسان با افراد و یا رشته تحصیلی یکسان و … ایجاد شود.همچنین در لینکدین این امکان وجود دارد که هم اکانت شخصی داشته باشید و هم اکانت کسب و کاری، برای مثال میتوانید به صفجه بیزنسی لینکدین تپسل مراجعه کنید و نمونه یک اکانت ساخته شده در لینکدین را مشاهده کنید و علاوه بر این از مطالب مفید آموزشی آن بهره مند شوید.
شبکه اجتماعیلینـکدین در سال ۲۰۰۳ توسط فردی به نام هافمن تاسیس شد که این شبکه اجتماعی اخیرا اعلام کرده است که تعداد اعضای آن در سراسر جهان به ۵۰۰ میلیون نفر رسیده است. این شبکه اجتماعی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، در حال حاضر یکی از مهمترین شبکهها برای معرفی حرفهای افراد و کسبوکارها است. همچنین، اگر شما بخواهید کسبوکار خود را به سایرین معرفی کنید، لینـکدین میتواند یک ابزار مناسب برای بازاریابی کسبوکار شما باشد. سوال این است که آیا شما از همه پتانسیلهای این شبکه قدرتمند بهرهمند میشوید؟
16 راه برای اینکه شخصی موفق در لینـکدین باشید
1.برای تکمیل پروفایل لینـکدین خود وقت بگذارید.
پروفایل خود را بهگونهای تکمیل کنید که اگر فردی به لینـکدین شما مراجعه کرد بفهمد که در چه زمینههایی توانایی دارید و یا حرفه شغلی شما چیست. برای این کار، طبق راهنمایی که خود لینـکدین نیز به شما میکند، پروفایل خود را تکمیل کنید. حتماً در پروفایل خود لینک بلاگ یا وبسایت و آدرس ایمیل خود را قرار دهید.
2.URL پروفایل خود را سفارشیسازی کنید.
پروفایل شخصی خود را با ساخت یک URL خوب برای آن، حرفهایتر نمایش دهید و امکان به اشتراک گذاشتن توسط کاربران را راحتتر کنید. برای داشتن یک URL خوب باید در انتهای آن کلماتی معنادار مثلاً نام خودتان را قرار دهید؛ بهجای آن که تعداد زیادی کاراکتر بیمعنا در انتهای آن بیاید. بهتر است URL پروفایل خود را بهصورت linkedin.com/yourname انتخاب کنید.
برای آشنایی بیشتر با نحوه سفارشی کردن URL پروفایل در لینکدین به بخش سفارش سازی url در لینکدین مراجعه کنید.
3.یک تصویر پسزمینه و یک عکس از چهره خودتان برای پروفایل لینـکدین خود انتخاب کنید.
در سال ۲۰۱۴، لینکدین به کاربران خود این امکان را داد که برای پروفایل خود تصویر پسزمینه انتخاب کنند.
انتخاب تصویر پسزمینه به پروفایل شما جلوه حرفهای بیشتری میدهد. برای انتخاب تصویر پسزمینه باید حواستان باشد که لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفهای است و باید تصویر پسزمینه پروفایل خود را متناسب با فضای کسبوکار خود انتخاب کنید.
سایز مناسب تصویر پسزمینه در لینکدین، ۳۹۶*۱۵۸۴ پیکسل است و میتواند با فرمت JPG، PNG و یا GIF با حجم زیر ۸ مگابایت باشد.

همچنین، شما باید برای تصویر پروفایل خود یک عکس از خودتان انتخاب کنید که رسمی و متناسب با محیط کاری باشد.
4.انتخاب عنوان مناسب برای صفحه لینکدین
عنوان صفحه لینکدین شما نباید صرفاً عنوان شغلی و یا کمپانی شما باشد، شما باید از این قابلیت استفاده کنید تا تخصصها و تواناییهای خود را در قالب چند کلمه به خوبی بیان کنید. هر چه بتوانید تواناییهای خود را بهگونهای بیان کنید که شما را از سایرین متمایز کند؛ موفقتر بودهاید.
5.خلاصهی شرححال خود را بهخوبی بنویسید.
فضایی از پروفایل لینکدین که برای نوشتن خلاصهای از شرححال شما است را بیهوده تلف نکنید. شما باید در این قسمت در قالب ۳ الی ۵ پاراگراف تمام تواناییهای خود و موقعیتهای شغلی که تاکنون داشتهاید را بهخوبی بیان کنید.
6.به پروفایل خود ProFinder Badge اضافه کنید.
با افزودن ProFinder Badge به پروفایل خود میتوانید مهارتها و تواناییهای خود را به بقیه نمایش دهید تا اگر کسی به مهارت شما نیاز داشت به شما مراجعه کند و یا درنهایت شما را ستخدام کند. این سرویس هنوز در ایران فعال نیست.

7.برای پروفایل لینکدین خود بهینهسازی موتور جستوجو (SEO) انجام دهید.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو) تنها منحصر به بلاگنویسی نیست. شما میتوانید برای پروفایل لینکدین خود سئو انجام دهید تا پروفایل شما در نتایج جستوجو راحتتر پیدا شود.
برای این کار باید از یک سری کلمات کلیدی که متناسب با کسبوکار شما است و دوست دارید که سایرین شما را با این کلمات بشناسند، استفاده کنید. شما میتوانید این کلمات کلیدی را به قسمتهای مختلف پروفایل مانند عنوان، خلاصه شرححال و یا تجارب کاری خود اضافه کنید.
8.تعداد followerهای خود را افزایش دهید.
یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش تعداد followerهای لینکدین شما میتواند همگام کردن پروفایل لینکدین خود با ایمیلتان باشد. این امر باعث میشود که لینکدین، افرادی که با شما مرتبطتر هستند را پیشنهاد دهد تا برای آنها درخواست برقراری ارتباط در لینکدین بفرستید.
9.جستوجوهای خود را ذخیره کنید.
لینکدین به کاربران خود این امکان را میدهد که ۱۰ عدد از جستوجوهایی که در زمینه کسبوکارهای مختلف انجام دادهاند و همچنین، ۳ عدد از جستوجوهایی که برای پیدا کردن افراد مختلف انجام دادهاند را ذخیره کنند تا بتوانند در آینده بهراحتی آنها را پیدا کنند.

10.از طریق لینکدین به دنبال شغل باشید.
حال که شما به خوبی پروفایل خود را تکمیل کردهاید، میتوانید از طریق لینکدین به دنبال شغل باشید.
شما از طریق لینکدین میتوانید با جستوجوی کلمات کلیدی، عنوان شغل، صنعت، موقعیت مکانی، نام شرکت خاص، سطح تجربه و … به دنبال حرفههای مختلف باشید.
همچنین، لینکدین بر اساس تاریخچه جستوجوهای شما و اطلاعاتی که در پروفایل خود قرار دادهاید، موقعیتهای شغلی متناسب با شما که به احتمال زیادی به آنها علاقهمند هستید را به شما پیشنهاد میدهد.

11.در گروههای متناسب با حرفه خود عضو شوید.
با پیوستن به گروههای متناسب با صنعت خود، میتوانید با افراد و اتفاقات اکوسیستم خود بیشتر آشنا شوید و علاوه بر این، امکان دیده شدن پروفایل شما نیز خیلی بیشتر میشود.
همچنین، گروههای لینکدین یک منبع بسیار خوب برای جستوجوی شغل است و شما میتوانید با کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار میگردند، از طریق این گروهها ارتباط برقرار کنید.
12.در لینکدین فعال باشید.
بهطور پیوسته و منظم در لینکدین خود پست قرار دهید. پستهای شما باید متناسب با حرفه شما باشند. بهتر است این پستها جلوههای بصری نیز داشته باشند و با عکس، ویدئو و یا یک اسلاید آموزشی دیگران را به دیدن محتوای خود ترغیب کنید.
همچنین، میتوانید پستهای سایر کاربران را که با حرفه شما همخوانی دارد در لینکدین خود به اشتراک بگذارید، یا آنها را لایک کنید و برایشان نظر بگذارید.
13.مخاطبان خود را به نظر دادن برای پستهای خود ترغیب کنید.
لینکدین یک بستر مناسب برای منتشر کردن پستهای طولانی است. برای این کار سعی کنید بهگونهای پستهای خود را تولید کنید که آغازگر مکالمه باشید. میتوانید در پستهای خود مخاطبانتان را به چالش بکشید. مثلاً از آنها سؤال بپرسید و یا از آنها رأیگیری کنید تا ترغیب شوند که در زیر پستهای شما نظر دهند. بیان گزینههای مختلف و درخواست از کاربران برای پاسخ به رأیگیری شما تنها با قرار دادن یک شماره در بخش کامنتها، میتواند نرخ مشارکت کاربران را شکل چشمگیری افزایش دهد.
14.از @ و # در پستهای خود استفاده کنید.
با استفاده از @ و بعد نام بردن از نام یک فرد و یا یک شرکت باعث میشوید که آن فرد و یا شرکت به پست شما مراجعه کند و با احتمال بالایی پست شما را بازنشر دهد.
همچنین، هشتگهای ترند متناسب با صنعت خود را پیدا کنید و در پستهای خود استفاده کنید. این کار باعث میشود که احتمال دیده شدن پستهای شما بالاتر رود.
15.اینفلوئنسر های مرتبط با صنعت خود در لینکدین راfollow کنید.
با دنبال کردن influencerهای مرتبط با خود در لینکدین میتوانید پستهای جالب آنها را در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید. همچنین، برای تولید محتوا میتوانید از پستهای آنان ایده بگیرید و پستهای تأثیرگذارتری را تولید کنید.
16.آمارهای لینکدین را بررسی کنید.
لینکدین برای هر پست که منتشر میکنید، اطلاعات جالبی در اختیار شما قرار میدهد. این اطلاعات هم شامل تعداد لایکهای هر پست و اطلاعاتی مثل نرخ مشارکت کاربران است و هم افراد را از نظر جمعیتشناسی بررسی میکند که مثلا چه حرفهای دارند، در چه شرکتی کار میکنند و … .
لینکدین مارکتینگ چیست؟
اگر بخواهید برای کسبوکار خود در لینکدین بازاریابی کنید، باید یک صفحه کمپانی برای آن بسازید. در صفحه لینکدین کمپانی خود صرفاً به دنبال فروش محصولات خود نباشید بلکه در آغاز، اولویت شما باید به دست آوردن تعداد follower بیشتر باشد و این کار تنها با تولید محتوای مفید و جذاب برای مخاطبان ممکن است.
همچنین، شما برای ترویج دادن کسبوکار خود میتوانید از محتواهای تبلیغاتی (Sponsored Content) نیز استفاده کنید. تاکنون پستهای تبلیغاتی در لینکدین تنها پستهای متنی بودهاند؛ اما لینکدین قرار است در نیمه اول سال ۲۰۱۸ تبلیغات ویدئویی را برای تمام تبلیغدهندگان فعال کند. با فراهم شدن تبلیغات ویدئویی، شما میتوانید همانند پستهای تبلیغاتی متنی که قبلا میگذاشتید، این بار از طریق ویدئو برای برند خود تبلیغات کنید.
موضوع : معرفی کامل لینـکدین مارکتینگ و راه های موفقیت در آن
مطالب مرتبط :
استراتژی بازاریابی محتوایی B2B با لینکدین
لینکدین ، پرکاربردترین ابزار بازاریابی در میان مدیران
رسانه های اجتماعی برای کمپین های بازاریابی محتوا
برگرفته از : تپسل