راه هایی برای جهت گیری موسسات بازاریابی به سوی موفقیت در فروش
راه هایی برای جهت گیری موسسات بازاریابی به سوی موفقیت در فروش
ممکن است موسسات بازاریابی بیشتر زمان خود را وقف مدیریت فعالیتهای مشتریان فعلی کنند، اما صاحبان این موسسات نیز مانند هر کسب و کار دیگری همیشه به دنبال افزایش در آمد هستند.
مشکل اینجاست که تعداد کمی از موسسات بازاریابی منابع کافی برای گروههای اختصاصی فروش و توسعه کسب و کار در اختیار دارند. با این وجود، باز هم هیچ بهانه ای برای صرف نظر کامل از استفاده از بهترین راهکارها، برنامه ریزی راهبردی و راهبردهای کنش پذیر خاص برای جهتگیری به سمت موفقیت در فروش پذیرفتنی نیست.
8 راه برای جهت گیری موسسات بازاریابی به سوی موفقیت در فروش
موفقیت در فروش با راهبرد بازاریابی شما آغاز می شود
اگر خودتان یک بازاریاب حرفه ای باشید، می دانید که فرآیند فروش بسیار پیش تر از زمانی که اولین تلفن پاسخ داده می شود آغاز می شود. لذا باید نگاهی به راهبرد بازاریابی خود بیندازید تا مطمئن شوید که در راستای فعالیت های فروش شما قرار دارد. چهار گام مرتبط عبارتند از:
یک مشتری ایده آل داشته باشید: کسب و کارهای کمی هستند که می توانند ادعا کنند که قادر هستند به هر کس و همه کس خدمات رسانی کنند. رقابت بین موسسات تنگاتنگ است، بنابراین تعیین یک شخصیت هدف الزامی است. این می تواند به معنی یک مشتری در یک حوزه کاری خاص یا یک مشتری با یک دامنه فعالیت خاص باشد. چیزی که مهم است این است که درک واضحی از شخصی که می خواهید با او کار کنید داشته باشید. پیام های خود را در راستای مجموعه مهارت ها، تجارب، یا علاقمندی های خود قرار دهید – هر چیزی که بهتر بتواند شما را متمایز کند و به غریبه ای که از سایت شما بازدید می کند بقبولاند که او همان فردی است که شما انتظارش را می کشیده اید.
نیروی جاذبه را فعال کنید: حال که شخصیتی که می خواهید با او کار کنید را می شناسید، شروع به آماده سازی ابزارهایی کنید که او را به سمت شما جذب می کند. با استفاده از کلیدواژه هایی که مخاطب هدف شما به آنها اهمیت می دهد، یک راهبرد محتوایی متمرکز بر بلاگ نویسی ایجاد کنید و با کمک رسانه های اجتماعی پیام خود را منتشر کنید. با استفاده از ارزش جستجوی طبیعی که از سئوی (SEO) شما حاصل می شود و تلاش های اجتماعی که برای توسعه افق کاری خود انجام می دهید، در کنار اینکه با چه دقتی محتوای خود را جهت داده اید، نه تنها ترافیک سایت خود را افزایش می دهید بلکه از تناسب بیشتر بازدیدکنندگان با زمینه کاری خود نیز اطمینان حاصل می کنید.
یک مسیر تبدیل ایجاد کنید: با تمام تلاشی که برای جلب توجه بازدیدکنندگان انجام می دهید، هنگامی که وارد سایت شما شدند باید به آنها کاری بدهید تا انجام دهند. چندین فراخوان به اقدام (calls-to-action، CTA) و یک مسیر تبدیل ایجاد کنید که دو هدف را برآورده می کند: با تامین محتوای اضافی برای مشتریان بالقوه بوسیله کنکاش عمیق تر در موضوعی که برای آنها اهمیت دارد تجربه آنها را غنی تر می کند (باعث اعتماد سازی به تخصص شما می شود)، و به شما کمک می کند با ثبت و ضبط اطلاعات تماس، مخاطبان هدفمندی برای خود ایجاد کنید.
از قدرت فناوری استفاده کنید: از آنجایی که عده کمی در همان روز اول آماده خرید هستند، باید تا زمان مناسب، به پرورش مخاطبان خود ادامه دهید. با توجه به مهارت ها و بودجه مورد نیاز، اتوماسیون بازاریابی تمام عیار برای همه مناسب نیست، در عوض بر ابزارهایی تکیه کنید که تاثیر شما را با حداقل زحمت به حداکثر می رسانند. ابزارهای رایگان یا ارزانی مثل MailChimp یا Constant Contact راه ورود شما به بازاریابی ایمیلی هستند، و برای هر دو قابلیت ادغام با فراخوان به اقدام رایگان هاب اسپات وجود دارد، بنابراین می توانید به شکل موثری پایگاه اطلاعاتی درحال رشد خود را پرورش دهید.
“فروش” کلمه ناپسندی نیست
همه با مفهوم فروش احساس راحتی نمی کنند، بنابراین حتی اگر مرتبا برای جلب مشتری درگیر تماس های تلفنی نیستید، راه های زیادی برای موفقیت در فرآیند فروش وجود دارد.
ارائه به صورت بسته یا مجموعه: مشتریان شما به احتمال زیاد می توانند از چندین قابلیت شما بهره مند شوند، مگر اینکه کاملا متمرکز بر یک کارخاص باشید (مثلا طراحی وب). عده کمی هستند که از همان ابتدا می دانند چه چیزی می خواهند، یا بدتر از آن وقتی که تنها بخشی از مساله را درک می کنند یا بر یک کلمه رایج جدید کلید می کنند فکر می کنند می دانند چه می خواهند. موسساتی که کالا یا خدمات وسیع و جامعی دارند باید بسته هایی از خدمات مشابه را تهیه کنند تا بتوانند فروشی که در غیر اینصورت جداگانه انجام می شود را جذب کنند. چنین کاری به مشتریان شما کمک می کند درک کنند که راه حل های تکی به ندرت پاسخگوی نیازهای آنها هستند، و به شما نیز به عنوان صاحب موسسه اجازه می دهد که در حالیکه با یک بنیان مستحکم کار را شروع می کنید، به سفارشی سازی آن بپردازید. توانایی های اصلی خود را مد نظر قرار بدهید: مثلا توسعه وب و نگهداری، محتوا و سئو، ایجاد مخاطب بالقوه و غیره.
در مورد بودجه صحبت کنید: بسیاری از صاحبان موسسات با ترس از فراری دادن خریداران بالقوه، از اعداد دوری می کنند، اما باید در این رفتار تجدیدنظر کنند: هیچ کس نمی تواند بدون آگاهی از قیمت تصمیم آگاهانه ای اتخاذ کند و به همین منوال، بازدیدکنندگان وبسایت شما نیز نمی توانند بدون درک هزینه، شما را به طور جدی مد نظر قرار دهند. شما با ارائه خدمات خود به شکل بسته، تاکید بر آنها به عنوان خدمات را آغاز کرده اید؛ بنابراین تعیین یک دامنه قیمتی برای این پروژه ها یا حق خدمات، به بازدیدکنندگان شما در خودسنجی علاقه شان کمک خواهد کرد. این کار نه تنها به هنگام سفارشی سازی یک پیشنهاد کاری برای شما خط مبنایی جهت افزودن یا کاهش خدمات فراهم می کند، بلکه شما را از همان ابتدا از اتلاف زمان روی مخاطبان نامتناسب دور نگاه می دارد.
گام بعدی خود را هم راستا با آمادگی (یا فقدان آمادگی) مردم برای خرید بردارید: با قرار دادن فرصت های تبدیل متنوع روی سایت خود به جهت اطمینان از آمادگی یک مخاطب، از زمان آمادگی آنها برای برقراری ارتباط آگاه خواهید شد. با اینحال فرآیند فروش رسمی تا زمانی که فردی اقدام به برقراری تماس نکند آغاز نخواهد شد. شما باید در برقراری تماس و اجرای یک فرآیند اکتشافی جامع برای ارزیابی دقیق اهداف و چالش های مخاطب احساس راحتی کنید. هنگامی که درک واضحی از برنامه حرکت افراد داشته باشید می توانید چگونگی رویکرد خود به آن برنامه را توضیح دهید. از این طریق می توانید از اطلاعات کسب شده برای کمک به مخاطب در جهت درک ارزش خدمات شما و تاثیری که این خدمات بر اهداف آنها می تواند داشته باشد استفاده کنید. هنگامی که زمان مناسب فرا رسید می توانید بپرسید که آیا برنامه ای که ترسیم کرده اید با کمک مورد نیاز متناسب است و آیا پیش از ارائه پیشنهاد، مخاطب اعتقاد دارد که شما فرد مناسبی هستید یا خیر.
از پروژه ها به شکلی راهبردی فاصله بگیرید: همه مشتریان کاملا مناسب نیستند، بنابراین با اینکه رد کردن آنها ممکن است حسی مشابه یاس و ناامیدی را بوجود آورد، باید برای سلامت موسسه از زمان مناسب این کار آگاه باشید. مشتریان بالقوه ای که نیازهایشان با محصولات یا خدمات اصلی شما انطباق غیرقابل اعتماد و متزلزلانه ای دارد یا به هر شکلی مشکل آفرین هستند کابوس هایی ایجاد می کنند که سنگینی رنج مدیریت ارتباطات بخش مثبت آن خواهد بود. بنابراین بهترین کار این است که به محض اینکه علامت خطری مشاهده کردید، از اتلاف وقت خود خودداری کنید. به محض مشاهده چنین نشانه هایی، هوشیار باشید که بجای اینکه بیشتر در دام بیفتید، سریع تر خود را از مهلکه نجات دهید.
موضوع : راه هایی برای جهت گیری موسسات بازاریابی به سوی موفقیت در فروش
مطالب مرتبط:
استفاده از بازاریابـی سنتی و آنلاین به صورت هم زمان
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابـی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابـی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابـی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابـی چریکی یا پارتیزانی
برگرفته از کسب بین