مزایا و معایب بازاریابی تلفنی چیست؟
مزایا و معایب بازاریابی تلفنی چیست؟
تله مارکتینگ می تواند ابزاری موثر برای کسب و کار شما باشد . این ابزار بازاریابی راهی آسان و اثربخش برای افزایش سود و تبلیغ محصول یا خدمات کسب و کار باشد. با این حال ، دارای معایبی است که بایستی آنها را مد نظر قرار داد.
مزایای استفاده از بازاریابی تلفنی
مزیت اصلی استفاده از بازاریابی تلفنی ارتقاء روشهای ایجاد علاقه در بین مشتریان و ترغیب آنها به خرید کالا یا خدمت است. علاوه بر این مزیت ، این ابزار بازاریابی به شما مزایای ذیل را نیز ارائه می دهد :
ایجاد یک خدمت فروش شخصی سازی شده و تعامل بیشتر
ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان فعلی
توضیح شفاف مسائل تکنیکی و فنی
افزایش تعداد قرار ملاقات ها با مشتری
فروش از راه دور و افزایش سهم بازار
دستیابی مشتریان به ارتباطات شخصی تر
فروش هدفمندتر به مشتریان جدید و فعلی
دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری
مقاله پیشنهادی : موفقیت در بازاریابی تلفنی با بکارگیری نکات و تکنیک های مختلف
معایب بازاریابی تلفنی
تله مارکتینگ علاوه بر مزایای بسیار ، مانند هر ابزار بازاریابی دارای معایبی نیز هست. به طور خاص بایستی معایب زیر را در بکار گیری telemarketing در نظر داشته باشید :
مقالات پیشنهادی : سوالات رایج در بازاریابی تلفنـی
بازاریابی تلفنی می تواند منجر به ایجاد تنفر گردد – بویژه زمانی که تیم بازاریابی و فروش در زمانی نامناسب از این ابزار استفاده نماید. مثلاً استفاده در شب هنگام
ممکن است لیست مشتریان هدف به صورت دقیق انتخاب نگردد . این خطری است که می تواند بازاریابی تلفنی را بسیار پر هزینه نماید.
اگر بازاریابی تلفنی به صورت حرفه ای و هدفمند انتخاب نگردد می تواند به شهرت کسب و کار و حتی اعتبار برند شما لطمه وارد سازد.
به صورت بالقوه بازاریابی تلفنی می تواند جایگزینی برای تیم فروش باشد. این امر می تواند احساسات منفی در کارکنان ایجاد کند.
آموزش بازاریابی تلفنی کارکنان می تواند وقت گیر و هزینه زا باشد.
برون سپاری بازاریابی تلفنی می تواند به از دست دادن کنترل فرآیند فروش منجر گردد.
موضوع : مزایا و معایب بازاریابی تلفنی چیست؟
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
نكات دانستنی درباره بازاريابی تلفنی
بازاریابی تلفنی چیست؟
به غول ترسناک فروش تلفنی مسلط شوید !
چگونه یک فروش تلفنی حرفه ای داشته باشیم
افزایش اثربخشی بازاریابی تلفنی
در فروش تلفنی چگونه با مشتری صحبت کنیم؟