سوالات رایج در بازاریابی تلفنـی
سوالات رایج در بازاریابی تلفنـی
بازاریابی تلفنـی (Telemarketing) – یا اصطلاح تله مارکتینگ – چندین نقش مفید را دنبال و اجرا می کند :
شناسایی افراد کلیدی در شرکت ها و کسب وکارهای هدف
تعیین زمان مناسب ویزیت حضوری یا فروش تلفنی
پیگیری بازخورد مشتریان هدف از واکنش نسبت به پیام های بازاریابی
تحقیق در مورد پتانسیل یک محصول جدید
حفظ ارتباط با مشتریان فعلی
بازاریابی تلفنـی نقش بسیار مهمی در ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان دارد. یادآوری پیشنهادات ویژه فروش ، بررسی رضایت و میزان علاقه مندی بازار از جمله مهمترین کارکردهای بازاریابی تلفنـی است.
فروش مستقیم کالاهایی که قرار است به صورت آزمایشی به فروش برسند.
افزایش میزان تحقق اهداف فروش تلفنی
به طور کلی بازاریابی تلفنی نقش بسیاری مهم و مستقیمی در موفقیت فروش تلفنی دارد. آماده کردن مشتری برای تعامل بهتر در فروش تلفنی یکی از مهمترین کارکردهای بازاریابی تلفنی است.
نکته بازاریابی
بازاریابی تلفنـی یا تله مارکتینگ راهی هوشمندانه برای رسیدن به چشم اندازهای کسب و کار و افزایش میزان آگاهی مشتریان هدف از فعالیتهای هر بنگاه اقتصادی است.
نکته بازاریابی
شاید یکی از مهمترین مشخصه های بازاریابی تلفنی صرفه جویی در زمان و بودجه باشد. بازاریابی تلفنـی با تاکتیکهایی که بکار می گیرد به راحتی انتقال پیام و آماده سازی بازار هدف را در دستور کار خود دارد. حذف ملاقاتهای حضوری در بازاریابی نیز از جمله مزایای این تاکتیک بازاریابی است.
معایب بازاریابی تلفنـی
Telemarketing همچنان که مزایای بسیاری دارد ، در عین حال دارای معایب خاص خود نیز هست. در بازاریابی تلفنی شما نمی توانید مشخصاً تاثیر پیام منتقل شده را در مشتری بررسی کنید و از علاقه وی اطمینان حاصل کنید. بسیاری از مشتریان تا زمانی که از نزدیک محصولی را مشاهده نکنند نمی توانند نظر قطعی خود را اعلام کنند. البته با تمام این موارد در دنیای بازاریابی و فروش هنوز هم بازاریابی و فروش تلفنی تاثیر به سزایی در رشد کسب و کار دارند. ممکن است بازاریابی تلفنی در اولین گام موفق باشد اما حفظ و تکرار این موفقیت مستلزم پی گیری و تداوم تماس های بازاریابی است.
موضوع : سوالات رایج در بازاریابی تلفنـی
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
نكات دانستنی درباره بازاريابی تلفنی
بازاریابی تلفنی چیست؟
به غول ترسناک فروش تلفنی مسلط شوید !
چگونه یک فروش تلفنی حرفه ای داشته باشیم
افزایش اثربخشی بازاریابی تلفنی
در فروش تلفنی چگونه با مشتری صحبت کنیم؟