مدیریت محصولات جدید چگونه است ؟
مدیریت محصولات جدید چگونه است ؟
یک شرکت به دو روش مى تواند محصولات جدید اضافه نماید :
از طریق خرید ( خرید یک شرکت دیگر ، امتیاز اختراع یک شرکت دیگر یا خرید مجوز یا فرانشیز ) یا از طریق توسعه ( استفاده از آزمایشگاه هاى خود شرکت ، استخدام محققان مستقل ، یا استفاده از یک شرکت [ متخصص دار ] توسعه محصول جدید .
انواع محصولات جدید
محصولات کاملاً جدید . محصولات جدیدى که یک بازار کاملاً جدید ایجاد مى کنند .
خطوط محصول جدید . محصولات جدیدى که به یک شرکت اجازه مى دهند براى اولین بار وارد یک بازار تثبیت شده شود .
اضافه کردن محصولاتى به خطوط محصول فعلى . محصولات جدیدى که تکمیل کننده خطوط محصول تثبیت شده هستند ( طعم هاى مختلف و غیره ) .
مدل هاى بهبود یافته یا اصلاح شده محصولات فعلى . محصولات جدیدى که عملکرد بهترى دارند یا ارزش ادراک شده بیشترى ارائه مى کنند و جایگزین محصولات فعلى مى شوند .
جایگاه یابى مجدد . محصولات فعلى که براى بازارهاى جدید یا بخش هاى جدید بازار هدف گیرى مى شوند .
محصولات ارزان سازى شده : محصولات جدیدى که عملکرد مشابهى را با هزینه کمتر ارائه مى کنند .
مدیریت محصول در شرکت های مختلف
اکثر شرکت هاى تثبیت شده بر نوآورى هاى تدریجى تمرکز مى کنند . شرکت هاى جدیدتر ، تکنولوژى هاى دگرگون ساز ایجاد مى کنند که ارزان تر هستند و به احتمال زیاد فضاى رقابتى را تغییر مى دهند .
شرکت هاى تثبیت شده در واکنش نشان دادن ( به ) یا سرمایه گذارى در این تکنولوژى هاى دگرگون ساز کند عمل مى کنند ، چرا که تکنولوژى هاى دگرگون ساز ، سرمایه گذارى هاى آنها را تهدید مى کنند . در نتیجه ، این شرکت ها ناگهان رقباى قدرتمند جدیدى را رو در روى خود مى بینند و بسیارى از آنها شکست مى خورند .
این شرکت ها براى اطمینان از اینکه در این دام نیافتند ، باید ترجیحات مشتریان و مشتریان بالقوه خود را در طول زمان مورد بررسى قرار دهند و نیازهاى آشکار و پنهان آنها را شناسایى کنند.
موضوع : مدیریت محصولات جدید چگونه است ؟
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
معرفی برند لوکس لاپری La Prairie و برترین محصولات لاپری
تاریخچه برند لانکوم Lancôme و معرفی پرفروش ترین محصولات برند لانکوم
جذب مردم به سمت محصولات خارجی
تاریخچه برند لوکس دیور Dior و معرفی برترین محصولات برند دیور
پنج ویژگی محصولات و خدمات پرفروش
نوآوری در محصولات چگونه است ؟