توضیحات کامل درباره تبلیـغات ویدیویـی و انواع آن
توضیحات کامل درباره تبلیـغات ویدیویـی و انواع آن
در ابتدا :
تبلیغات ویدئویی چیست ؟
با توجه به اینکه این روزها بسترهای مناسبی برای دیدن ویدیو برای کاربران در فضای وب فراهم شده است و همچنین استفاده از ویدئو، تیزر تبلیغاتی و کلیپ تاثیر بسیاری در ذهن مخاطب می گذارد، پس می توان تبلیـغات ویدیویـی را یک نوع ابزار دیجیتال آسان برای رساندن پیام تبلیغ به مخاطب تعریف کرد که میتواند احساس اطمینان و اعتماد در کاربران را بیشتر از مدلهای تبلیغاتی دیگر، ایجاد کند. حال این نوع تبلیغات هم بسته به نیاز تبلیغ دهنده انواع مختلفی دارد که بهتر است در ادامه نوشته، این انواع را همراه با معایب و مزایای آن دنبال کنید.
انواع تبلیـغات ویدیویـی
باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با مفهوم تبلیـغات ویدیویـی در بالا داشتیم،در ادامه به معرفی انواع این مدل تبلیغات می پردازیم:
این نوع تبلیغات تمام صفحه نمایش را در برمی گیرند که باعث توقف ویدیو می شوند. تبلیـغات ویدیویـی خطی شامل Mid-Roll ,Pre-Roll و Post-Roll می شود که همانطور که از اسم آن مشخص می باشد این تبلیغات در ابتدا، میان یا حتی آخر یک کلیپ تبلیغاتی ظاهر می شوند و مدت زمان استاندارد این نمایش این تبلیغات ۵ الی ۱۰ ثانیه می باشد.
تبلیـغات ویدیویـی Pre-Roll: این نوع تبلیغات قبل از شروع کلیپ ویدیو، با ایجاد تاخیر نمایش داده می شوند. در تصویر زیر نمونه تبلیغ ویدیویی Pre-roll که توسط تیم مدیااد اجرا شده است، را میتوانید مشاهده کنید همچنین در پایان این مقاله نحوه ایجاد این نوع کمپین تبلیغاتی در شبکه تبلیغاتی مدیااد را همراه با تصویر مراحل توضیح داده ایم :
تبلیـغات ویدیویـی Mid-Roll: این نوع تبلیغات مانند آگهی تبلیغاتی در بین برنامه های تلویزیونی نمایش داده می شوند.
تبلیـغات ویدیویـی Post-Roll: این نوع تبلیغات بعد از اتمام ویدیو نمایش داده می شوند.
در بین این سه نوع تبلیغات ویدئویی، تبلیغات Pre-Roll به دلیل اینکه قبل از شروع ویدیو اجرا می شوند، کامل شدن ویدیو از سمت کاربر را تضمین میکند به همین دلیل می توان گفت نسبت به دو مدل دیگر، تبلیغات Pre-Roll بیشترین کاربرد را دارد. تبلیغات Mid–Roll برای ویدیوهای طولانی مناسب می باشند و به دلیل اینکه کاربر مجبور میشود برای دیدن کامل ویدیو، این تبلیغات را هم در بین کلیپ مشاهده کند در نتیجه بیشترین میزان Engagement را ایجاد میکند.
- تبلیغات ویدیویی غیر خطی ( Pause menu )
این نوع تبلیغات قسمتی از ویدیوی در حال پخش را در بر می گیرد و زمانی که کاربر بر روی کلیپ کلیک می کند متوقف می شود و نمایش داده میشود و زمانی که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند به صفحه فرود مورد نظر هدایت می شود.نمونه تبلیغاتی Pause menu اجرا شده توسط مدیااد را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید.
این نوع تبلیغات فقط ۲۰ درصد فضای ویدیو را اشغال میکنند. از این نوع ویدیوها می توانید برای معرفی محصول و برندتان به صورت دائمی استفاده کنید.از معایب این روش میتوان به این اشاره داشت که ممکن است اطلاعات مهم از جمله زیرنویس،کپشن ویدیو، پنهان شود.
- تبلیغات ویدیویی Non- overlay
این نوع تبلیغات برعکس تبلیغات بالا همزمان با play کردن ویدیو پخش می شوند و باعث ایجاد Engagement بالا با مخاطب میشود .قسمت مهم این مدل تبلیغات این می باشد که هیچ قسمتی از ویدئو پنهان نمی ماند ولی از معایب آن میتوان به این اشاره کرد که ممکن است باعث اذیت دید کاربران شود.
- تبلیغات ویدئویی همسان (نیتیو)
مانند تبلیغات متنی همسان از فرمت ویدیوی نیتیو هم به عنوان مطلبی یکپارچه با مطالب سایت برای رساندن یک پیام خاص، می توان استفاده کرد.از مزایای این نوع تبلیغات میتوان نرخ کلیک و میزان به اشتراک گذاری بالا، اشاره کرد.
این نوع تبلیغات به تبلیـغات ویدیویـی درون متنی تعلق دارند، زمانی که کاربر بر روی صفحه اسکرول می کند به این تبلیغات برخورد می کند، این نوع تبلیغات میتواند در میان مقاله، ابتدا یا انتهای یک پاراگراف بیاید. از مزایای این نوع تبلیغات هم می توان به Engagement بالایی که ایجاد میکند اشاره کرد.
انواع مدل های تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدئویی هم مانند دیگر تبلیغات شامل مدلهایی برای نمایش دادن تبلیغ شما می باشند که تنها تفاوتی که اینجا وجود دارد، نوع محتوای تولید شده می باشد که محتوای ما دیگر تبلیغ متنی نمی باشد بلکه ویدیو می باشد، به معرفی کوتاهی از چند مورد آنها می پردازیم :
1.تبلیغات Cost Per Video) CPV) : تبلیغات به ازای پرداخت هزینه به ازای هر بازدید می باشد، یعنی زمانی که بازدید کننده ها ویدیو را کامل مشاهده میکنند، تبلیغ کننده باید مبلغی را دریافت کند، که این مدل تبلیغات بیشتر برای افزایش آگاهی برند مناسب می باشند.
2.تبلیغات Cost Per Install) CPI): تبلیغات به ازای هر یک نصب می باشد که به ازای دریافت یک نصب برای اپلیکیشن خود مبلغی را دریافت می کند.
3.تبلیغات کلیکی ( Cost Per Click): این نوع تبلیغات به ازای هر کلیکی که انجام میشود تبلیع دهنده هزینه باید پرداخت کند، که بهترین مدل تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت می باشد.
۸ دلیل استفاده ازتبلیغات ویدئویی به همراه اهمیت استفاده از آن
ویدیو کارآمدترین و راحتترین وسیله برای انتقال پیام به مخاطب می باشد، از طرفی هم تبلیغات از طریق ویدیو، آینده رو به رشدی برای دیجیتال مارکترها و حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد طبق گزارشاتی که به دست آمده است،سایت dreamgrow میگوید که ۶۳ درصد کسب و کارها در حال استفاده از تبلیغات ویدئویی هستند و غیر از آن حدود ۸۲ درصد کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که تبلیـغات ویدیویـی باید بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنها باشد.به همین منظور ۸ دلیل ضرورت استفاده از تبلیـغات ویدیویـی در ادامه آورده ایم:
تبلیغات ویدیویی منجر به فروش می شوند.
طبق بررسی هایی که انجام شده توسط سایت ۷۴dreamgrow.com درصد افرادی که ویدیوهای تبلیغاتی معرفی یک محصول یا برند را مشاهده میکنند، تمایل زیادی به خرید آن محصول پیدا خواهند کرد، به همین دلیل قرار دادن ویدیوی تبلیغاتی در لندینگ پیج حدود ۸۰ درصد نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
تبلیغات ویدیویی اعتماد سازی میکند.
اعتماد پایه و اساس تبدیل کاربر به مشتری وفادار و در نتیجه ایجاد یک Conversion می باشد، تمام هدف تولید محتوا، ایجاد اعتماد و برقراری رابطه طولانی مدت با مشتری می باشد، تولید محتوای ویدیویی با درگیر کردن مخاطب با متن تبلیغ، اعتماد سازی را به خوبی انجام میدهد. برخی از مشتریان پس از دیدن ویدئوی معرفی، به خرید آن محصول خیلی اعتماد نمی کنند ولی ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت حسی را در مشتریان ایجاد می کند که حدود ۵۷ درصد آنها می گویند که بعد از دیدن آن میتوانند اعتماد زیادی به محصول داشته باشند.
سرویس گوگل به تبلیغات ویدیویی اهمیت خاصی میدهد.
قرار دادن ویدیو در صفحات سایت باعث می شود که کاربر زمان زیادی را برای ماندن در سایتتان صرف کند که ماندگاری طولانی مدت در سایت خودش یک فاکتور مناسبی برای سئوی گوگل می باشد.
تبلیغات ویدیویی میتواند همه چیز را کامل توضیح دهد.
شما به عنوان یک مارکتر کسب و کار شاید بعضی اوقات برای توضیح و یا معرفی یک محصول کمی دچار پیچیدگی شوید که با ساخت یک ویدیوی ساده به راحتی می توانید محصول یا سرویس خودتان را معرفی کنید. سایت dreamgrow.com میگوید ۴۵ درصد صاحبان کسب و کار میگویند که در صفحه اصلی سایتشان به معرفی محصول یا سرویس مورد نظر شان توسط ویدیویی آموزشی پرداخته اند .
تبلیـغات ویدیویـی مخاطبین تنبل را درگیر خواهد کرد.
ویدیو میتواند یک ابزار راحت برای مصرف کنندگانی که نمی خواهند زمان زیادی را صرف خواندن توضیحات محصول یا سرویس یک سایت بکنند،باشد.مصرف کنندگان امروزی تمایل زیادی دارند که توسط محتوایی که تحرک دارد با محصولی آشنا شوند.
تبلیغات ویدئویی میزان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را افزایش می دهد.
طبق گزارش هایی که دریافت شده است حدود ۷۶ درصد کاربران به گفته dreamgrow.com، در صورتی که ویدیوی تبلیغاتی خسته کننده نباشد تمایل زیادی برای به اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود در شبکه های اجتماعی دارند .
ویدیوی میتوانید یک منبع قوی آموزشی باشد.
به دلیل استفاده از محتوای بصری متحرک به همراه صدا و ایجاد حس اعتماد در کاربر، ویدیو را میتوان یکی از ابزارهای موثر در زمینه محتوای آموزشی دانست.
در این مقاله سعی بر این شد که تعریف تبلیغات ویدئویی و اهمیت آن،انواع آن به صورت تقریبا کامل توضیح داده شود . امیدوارم استفاده لازم را از این مقاله برده باشید.
موضوع : توضیحات کامل درباره تبلیـغات ویدیویـی و انواع آن
مطالب مرتبط :
نحوه استفاده از محتوا ویدئویی دربازاریابی دیجیتال
ویدئو مارکتینگ دربازاریابی اینترنتی
استفاده از ویدئوی تبلیغاتی برای ارائه محصول
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟