با محصولات تیس پرینت میلیونر شو و میلیونر بساز
با محصولات تیس پرینت میلیونر شو و میلیونر بساز
طرح فوقالعاده واکر ویلیامز جوان 27 ساله و کارآفرین به میلیونها نفر کمک کرده که درآمد میلیونی داشته باشند. او که کارشناسی هنر و تاریخ از دانشگاه براون را دریافت کرده هماکنون در سانفرانسیسکو ساکن است و مدیریت ارشد اجرایی شرکت Teesprint را برعهده دارد.
واکر ویلیامز در طول دوره رشد خود نظرات زیادی درباره آنچه که میخواهد در زندگی باشد، در سر پرورانده از جمله اینکه نویسنده، پویانما (کارتونیست) باشد و در انتها به اینجا رسید که طراح شود اما وقتی که ۱۶ساله شد، تصمیم گرفت که کارآفرین شود!
نخستین شغلش را در 15 سالگی به دست آورد و آن طراحی آگهیهای تبلیغاتی برای یک شرکت بود اما نخستین کار رسمیاش را به عنوان طراح در سال 2008 شروع کرد. اما یکسال پیش از آن، او تجربه راهاندازی کسبوکاری به نام jobzl را داشت. کار این شرکت آن بود که امکان دسترسی سریع کسبوکارهای دیگر به کارکنان پارهوقت و کارآموزان را فراهم سازد.
به این ترتیب اگر کسی برای آخر هفته به یک پرستار بچه یا مربی احتیاج داشت، این شرکت افراد آماده به کار را معرفی میکرد و توانست برای مدت 4 سال کار کرده و خدمات ارائه کند.
- شرکت Teespring تیس پرینت
واکر مشاغل مختلف دیگری از طراحی ارشد برای یک شرکت و مدیر پروژه و طراح برای یک شرکت دیگر را انجام داد اما در سال 2011 بود که پیمانکار بازاریابی و برندینگ برای یک شرکت را انجام داد ولی پس از ۵ ماه کار روی طرح خودش Teespring را شروع کرد.
کسبوکار جدی واکر به نام ( Teespring ) تیس پرینت بستری برای عرضه کالاهای سفارشی بود که واکر آن را با همکاری ایوان استایتس کلیتون در سال 2011 در رودآیلند تاسیس کرد. این شرکت یک کسبوکار جهانی است که به فروشندگان امکان عرضه محصولات سفارشی شده و پوشاک را میدهد و خریداران فرصت این را دارند که محصولات باکیفیت ممتاز و منحصربهفرد را از آن خریداری کنند.
در این سایت محصولاتی از قبیل تیشرت، پیراهن آستین بلند، لباسهای مخصوص جوانان، کودکان و نوزاد نیز عرضه میشود. الگوی کسبوکار شرکت بسیار ساده و از این قرار است که بستری برای همه افرادی فراهم میکند که میخواهند وارد جریان خلق و نمایش و فروش محصولات سفارشی شوند و لازم است که آنها محصولات را طراحی کرده و خودشان بفروشند.
شرکت در سال 2012 موفق به فروش ماهیانه 500 هزار دلاری شد که این میزان تا سال 2013 به سطح 750 هزار دلار در ماه رسید. به این ترتیب نرخ رشد ماهیانه آنها بالغ بر ۵۰درصد شد
در مقابل شرکت تیس پرینت (Teenspring) روند تولید و توزیع را مدیریت میکند و همچنین سفارشات را آماده و برای فروشندگان حمل میکند. شرکت اقدامی برای تولید محصولات سفارش داده شده انجام نمیدهد بلکه محصولات اولیه را از تولیدکنندگان دریافت کرده و ارسال میکند. سود حاصل از این روند مقدار ثابتی نیست بلکه بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع محصول، تعداد رنگهای استفادهشده در طراحی و قیمت اعلامشده توسط طراحان دارد.
استفاده از اقلام باکیفیت و نوع طرحی که استفاده شده، موجب افزایش قیمت میشود. در انتهای هر دوره معرفی و فروش از محصولات، شرکت و طراح سود خود را محاسبه و دریافت میکنند. در این نوع فروش، مشتریان محصول را از قبل سفارش میدهند، در پایان دوره ثبت سفارش، پول حاصل از فروش محصولات به صاحب اثر تحویل میشود.
بستری که شرکت ایجاد کرده، به افراد اجازه میدهد که از طرح ویژه خود استفاده کنند، آن را روی لباسها چاپ کرده و در یک بازار آزاد به خریداران بفروشند. جنبه جذاب این طرح آن است که هر کس میتواند بدون تحمل هزینههای جانبی یا محدودیتهایی که ایجاد یک فروشگاه برخط (آنلاین) به همراه دارد، محصول تولیدکرده و بفروشد. این محصولات در قالب یک کمپین عرضه میشود که به شرکت اجازه میدهد سفارشات را به صورت عمده چاپ و عرضه کند. این روش همچنین موجب کاهش قیمت تولید هم میشود.
طرح ایجاد فروشگاه به شکلی که تیس پرینت ( Teesprint) کار میکند، در واقع به روزهای تحصیل آنها در دانشگاه برمیگردد. آنها این طرح را در سال 2011 وقتی که در دانشگاه برنامهای برای دانشجویان ارشد برگزار میشد، شکل دادند. آنها طرح را به صورت آزمایشی با کمک تعداد کمی از دانشجویان مورد آزمایش قرار دادند و پس از آن بود که توانستند طرح را به صورت عمومی اجرا کنند.
اما برخلاف انتظاری که داشتند، طرح مورد استقبال گسترده و توجه رسانهها قرار نگرفت. در واقع بازخوردها بسیار کند و به آهستگی بروز کرد و اوضاع چندان جذاب نبود. این همان نقطهای بود که آنان دریافتند موفقیت یکشبه وجود ندارد و آنها باید برای رسیدن به موفقیت سخت کار کنند.
با گذشت زمان و کار سخت بود که موفقیت به آهستگی خود را به آنها نشان داد، اما یک روز پس از آنکه یکی از محلهای تجمع دانشجویان دانشگاه بسته شد، فرصتی برای آنها ایجاد شد. همه رسانهها، شبکههای اجتماعی، نشریات دانشجویی و همه جا صحبت از این اتفاق بود. در این زمان بود که آنها تصمیم گرفتند اقدامی انجام داده و به همین دلیل روی این فرصت سرمایهگذاری کردند.
سپس سراغ تامینکننده خدمات چاپ رفتند و پس از اعلام آمادگی این تامینکننده تنها لازم بود که تعدادی تیشرت تهیه کنند. آنها پرداختهای لازم برای تعداد 200 تیشرت را انجام دادند و پس از 2 هفته کار موفق شدند که محصول خود را آماده کنند. اما مشکلاتی در مقابلشان قرار داشت؛ آنها یک برنامه تبلیغاتی را شروع کردند تا تیشرتها را بر اساس سفارش بفروشند.
برنامه این بود که 200 تیشرت را برای سفارش عرضه کنند، اگر تعداد سفارش به سقف 200 رسید، تیشرت چاپ و برای خریداران ارسال شود، اما اگر تعداد سفارش به سقف مورد نظر نرسید، نیازی نیست که خریداران هزینهای پرداخت کنند.
واکر و همکارش سایتی به همین منظور ایجاد کردند که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و آنها سفارش خرید 400 تیشرت گرفتند که در نتیجه سودی حدود 2000 دلار برایشان به همراه داشت. به این ترتیب طرح گردآوری سرمایه برای پوشاک، تیس پرینت ( Teesprint ) خلق شد. در ادامه این مسیر بود که آنها موفق شدند نخستین دور از جذب سرمایه را به میزان 600 هزار دلار در رودآیلند اجرا کرده و 2 سرمایهگذار فرشته به نام بیل سزار و مارک واینر این سرمایه را تامین کردند. از آن زمان بود که آنها در مسیر خود همچنان پیش رفتند.
شرکت در سال 2012 موفق به فروش ماهیانه ۵۰۰هزار دلاری شد که این میزان تا سال 2013 به سطح 750 هزار دلار در ماه رسید. به این ترتیب نرخ رشد ماهیانه آنها بالغ بر ۵۰درصد شد. در انتهای همان سال بود که آنها به شتابدهنده Y-Combinator ملحق شدند.
در نتیجه توانستند سرمایهای معادل 1.3میلیون دلار جذب کنند که شامل 500 هزار دلار از طرف سام آلتمن بود که در حالحاضر رئیس Y-Combinator است.
امروز این شرکت روی مسیر سوددهی قرار گرفته و جذابیت زیادی ایجاد کرده. در سال 2014 شرکت به نقطهای رسید که یک نفر از هر 75 آمریکایی یک محصول از آنها را در سال خریداری کرده و جمعی بیش از 20 نفر توانستند بیش از یک میلیون دلار از فروش محصول در سال کسب کنند.
آنها موفق شدهاند که بیش از 12 میلیون محصول را به صورت جهانی عرضه کنند و در حال حاضر 4 دفتر در سانفرانسیسکو، رودآیلند، کنتاکی و لندن دارند. شرکت همچنین در سال 2015 یک کسبوکار نوپای انگلیسی را که الگوی کسبوکاری مشابه آنها و فرهنگ کاری و اهداف نزدیک به آنها داشت را خریداری کردند.
شرکت در سال 2015 موفق شد 6 میلیون تیشرت را به مشتریان بفروشد و در جریان این فروش بود که دستکم 10نفر از عرضهکنندگان میلیونر شدند و تا اینجا شرکت موفق شده پس از کسر هزینههای تولید و ارسال خود جمعا 140 میلیون دلار را طی یک دوره 18 ماهه به عرضهکنندگان بدهد و در همین مدت 15میلیون تیشرت بفروشد.
در همین حال تعداد کارکنان شرکت به 250 نفر رسیده و در مجموع 56.88 میلیون دلار سرمایه از جانب 6 سرمایهگذار جذب کرده است.
موضوع : با محصولات تیس پرینت میلیونر شو و میلیونر بساز
مقالات مرتبط:
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق
۴۰ مهمترین ویژگی های کارآفرینان را بشناسید
چرا بهترین کارآفرینان معتاد موفقیت هستند
خصوصیات کارآفرینان موفق از دید برایان تریسی
کارآفرین چگونه هدفش را مدیریت کند؟
اصول کارآفرینی : 8 درسی که کارآفرینان میتوانند از کشاورزان بگیرند
برگرفته از شنبه