ایجاد یک وب سایت مناسب - جلسه دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ
ایجاد یک وب سایت مناسب - جلسه دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ
آمار و ارقام رو به رشد دنیای دیجیتال و همچنین مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی را بیان کردیم؛ ازجمله مزایای دیجیتال مارکتینگ میتوان به شناخت دقیق مخاطب، آگاهی از موقعیت جغرافیایی، امکان آنالیز و بهینهسازی، هدفمندی و مشخص بودن نرخ بازگشت سرمایه اشاره کرد؛ که هر یک بهصورت جداگانه در جلسه اول توضیح داده شدند.
همچنین گفته شد دیجیتال مارکتینگ شامل سه مرحله حضور، عرضه و تحلیل است که اجرای هر یک از این مراحل برای تحقق اهداف کسبوکار ضروری است. هر سه مرحله وابسته به یکدیگر هستند و برای رسیدن به موفقیت، این مراحل باید بهصورت مداوم اجرا شوند. در گام اول، باید هدف از انجام دیجیتال مارکتینگ مشخص شود. گام دوم، اطلاعرسانی در مورد این حضور از طریق شبکههای تبلیغاتی است و گام سوم، تحلیل دقیق رفتار کاربران بهمنظور بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی است.
اگر جلسه اول این مقاله را مطالعه نکرده اید به لینک زیر مراجعه کنید :
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز چیست ؟ - جلسه اول
روش های حضور در فضای آنلاین
اگر اکثریت مشتریان کسبوکار شما آنلاین هستند، شما نیز باید با آنها همراه باشید. حضور قوی در دنیای آنلاین، امری ضروری برای استراتژی بازاریابی است و باعث آگاهی از برند شما و جذب مشتری میشود؛ اما قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ باید هدف از انجام آن را مشخص کنید تا مکمل سایر استراتژیهای کسبوکار شما باشد. روشهای زیادی برای حضور آنلاین وجود دارد؛ انتخاب هر یک از این روشها به عواملی مثل نوع کسبوکار، هدف از حضور آنلاین، جامعه مشتریان هدف، مرحله رشد محصول بستگی دارد. ازجمله این روشها میتوان به وبسایتها، فهرستهای کسبوکار محلی، شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای موبایل اشاره کرد. این جلسه به ابعاد مختلف وبسایتها بهعنوان رایجترین روش حضور آنلاین میپردازیم و در جلسه بعد سایر روشها را مورد بررسی قرار میدهیم. در انتهای جلسه بعد، این چهار روش را با هم مقایسه میکنیم تا کسبوکار شما متناسبترین روشهای حضور آنلاین را انتخاب کند.
ایجاد یک وب سایت مناسب ، اولین قدم برای حضور آنلاین
رایجترین روش پیوستن به دنیای دیجیتال، راهاندازی وبسایت است. وبسایتهای اولیه بروشورهای آنلاینی بودند که هیچ تعاملی با کاربر ایجاد نمیکردند؛ اما امروزه وبسایتها کاربردهای بسیار وسیعی دارند: به کاربران این امکان را میدهند که در آنها تحقیق کنند، با کارشناسان گفتوگو کنند، نظرات کاربران دیگر را بخوانند، ویدئو تماشا کنند، محصولاتی را خریداری کنند، سفارشها را دنبال کنند و… . وبسایت شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است؛ جایی که مشتریان بالقوه میتوانند در مورد کسبوکار شما و آنچه به آنها ارائه میدهید، مطلع شوند. برای راهاندازی وبسایت ابتدا باید به امکانات آن برای تحقق اهداف کسبوکارتان فکر کنید. بسته به هدف کسبوکارتان، اطلاعات و امکانات لازم را در وبسایت قرار دهید؛ صفحه وبسایت شما ممکن است شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس و نقشه، درگاه خرید آنلاین و … باشد. در ادامه، به توضیح کوتاهی در مورد سرورها و نحوه سازماندهی آدرس وبسایتها میپردازیم.
وظیفه سرورها و هاست وب سایت
یک سرور، کامپیوتری متصل به اینترنت است که اجازه میدهد اجزای تشکیلدهنده وبسایت شما (کد، متن، تصویر، ویدئو و …) را حفظ یا اصطلاحاً میزبانی کند. دلیل نامگذاری سرور ارائه دقیق محتوای درخواست شده است. شرکتهای بسیاری وجود دارند که فضای سرور شمارا اجاره و وبسایت شمارا میزبانی میکنند؛ بهعبارتدیگر، شما هزینه میزبانی را میپردازید تا آنها بهجای شما، جنبههای فنی سرور را اجرا کنند. هر سرور در جهان دارای آدرس مخصوص به خود است که آدرس IP نامیده میشود. IP، یک رشته طولانی از اعداد است که هر دستگاه متصل به اینترنت میتواند از طریق IP خود، سرور را پیدا و با آن ارتباط برقرار کند. تنها باید یک اسم مناسبتر بهجای آدرس عددی IP پیدا کنید که آن را آدرس وبسایت یا دامنه مینامند. درواقع یک سرور میزبان سایت شماست و آدرس سایت به مردم کمک میکند تا آن را پیدا کنند.
آدرس و سازماندهی وبسایت
نامی که بعد از www. قرار میگیرد بهعنوان آدرس سایت شناخته میشود تا کاربران از آن طریق شمارا پیدا میکنند؛ بنابراین انتخاب نام مناسبی که قبلاً توسط وبسایت دیگری انتخاب نشده است و مردم بهراحتی آن را به خاطر میسپارند، مسئله بسیار مهمی است. هر دستگاهی اعم از تبلت، گوشی هوشمند، لپتاپ که این آدرس را جستجو کند با سرور ارتباط برقرار خواهد کرد. در نتیجه این ارتباط، همه اجزای موردنیاز برای نمایش وبسایت (کد، تصویر، ویدئو و…) به آن دستگاه ارسال میشود. اولین صفحهای که مردم پس از تایپ آدرس سایت مشاهده میکنند، صفحه اصلی است. میتوان کاربران را از طریق یک منو در بالا یا پایین صفحه اصلی یا لینکهایی در قالب متن یا تصویر، به صفحات دیگر وبسایت هدایت کرد. نحوه صحیح هدایت کاربر در صفحات مختلف وبسایت ازجمله ویژگیهای مهم در یک وبسایت است. در ادامه با جزئیات بیشتری به ویژگیهای یک وبسایت خوب اشاره میکنیم.
ویژگی های ایجاد وب سایت مناسب و کامل
۱- آدرس سایت (URL) مناسب
انتخاب نام مناسب برای وبسایت اولین گام پس از پرداختن به ایده طراحی سایت است و از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این نام در آینده تبدیل به برند سایت شما خواهد شد. ویژگیهایی که باید برای این نام در نظر بگیرید:
۱- کوتاه باشد و در ذهن ماندگار شود؛ برای مثال HubSpot، WordPress، Twitter، Facebook و … . اختصار و بهیادماندنی بودن نام این سایتها آنها را به یک برند تبدیل میکند، اما در نظر داشته باشید که همواره کلمات کامل نسبت به کلمات اختصاری در ذهن کاربر بهیادماندنیتر خواهد بود.
۲- نام دامنه شما ترجیحاً باید دربردارنده نام برند شما باشد؛ بهعنوانمثال، نام دامنه شرکت مایکروسافت، Microsoft.com است.
۳- تلفظ آن ساده و صریح باشد و ازنظر املایی به گونههای متفاوت قابل نوشتن نباشد؛ برای مثال اگر نام سایت شما baroon است، کاربر ممکن است آن را به شکل barun وارد کند.
۴- از کلمات کلیدی استفاده کنید. برای مثال اگر هدف سایت شما فروش آنلاین است، کلمه shopping بسیار کاربردی است یا اگر محتوای وبسایت شما با تکنولوژی در ارتباط است، استفاده از کلمه Tech بسیار مناسب خواهد بود.
۵- منحصربهفرد و خلاقانه باشد.
۶- از اعداد و خطوط ربط در آدرس و نام اصلی وبسایت استفاده نکنید.
۷- مشخصکننده ماهیت کسبوکار باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر نام دامنه، پسوند نیز نوع فعالیت سایت شمارا مشخص خواهد کرد، پس در انتخاب آن دقت کنید. پسوندهای مهم عبارتند از:
- (Com (commercial تجاری
- (Net (network شبکه
- (Org (organization سازمانی
- (Info (information اطلاعاتی
- (Gov (government دولتی
- (Edu (education آموزشی
- (TV (television کانال تلویزیونی
- (Biz (business کسبوکار و تجاری
ابزارهای انتخاب دامنه وبسایت برای ایجاد یک وب سایت مناسب
با کمک ابزارهایی نظیر وبسایتهای زیر میتوانید با وارد کردن نام موردنظر از آزاد بودن آن نام آگاهی پیدا کنید و بهترین اسم را برای دامنه خود انتخاب نمایید. برخی از این ابزارها نامهای پرطرفدار را به مزایده گذاشتهشده و به فروش میرسند. همچنین میتوانید نام دامنههای منسوخشده را خریداری کنید. درصورتیکه آدرس نام برند شما قبلاً خریداریشده باشد، این ابزارها نامهایی مشابه و با ویژگیهای مناسب را پیشنهاد میدهند.
https://iranhost.com (ایجاد یک وب سایت مناسب .ir)
http://www.leandomainsearch.com
http://www.panabee.com
۲- طراحی و سازماندهی کاربرپسند (User friendly)
وبسایت باید بهگونهای طراحی شود که کاربر بهراحتی از آن استفاده و به اطلاعات موردنیازش دسترسی پیدا کند. طراحی سایت باید کاربر را به بازگشت و استفاده مجدد از آن ترغیب و او را به یک مشتری همیشگی تبدیل کند. ویژگیهای یک طراحی خوب شامل موارد زیر است:
۱- تمامی صفحات باید مفهوم و محتوای مطلوب را به کاربر انتقال دهند زیرا کاربر همواره به صفحه اصلی مراجعه نمیکند بلکه در اغلب موارد از طریق یک لینک مستقیم در ایمیل یا صفحات اجتماعی به یکی از صفحات فرعی وبسایت منتقل میشود.
۲- هدایت واضح و دقیق کاربر به گزینه موردنظر او از طریق لینکهای مستقیم یا منوی هدایت که در بالای صفحه قرار دارد یک ضرورت است. تمامی اطلاعات مهم باید بهراحتی از طریق این منو قابلدسترسی باشند، اما ازآنجاییکه بهتر است نوار جستوجو در تمام صفحات سایت موجود باشد، منوی اصلی نباید خیلی طولانی شود. دستهبندی مناسب مطالب وبسایت ازجمله مهمترین عوامل جذب کاربران است.
۳- در صورت وجود فرم، آن را در دسترس کاربران قرار دهید. فرم تماس میتواند مشتریان بالقوه را تشویق به نوشتن نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات کند تا با آنها تماس بگیرید و برای مراحل بعدی دیجیتال مارکتینگ از آنها استفاده کنید.
۴- اگر وبسایت شما محتوای مفیدی ارائه میدهد، به کسب درآمد از سایت از طریق تبلیغات فکر کنید. Asos، یک نمونه خوب در این زمینه است.
۵- بخشی از وبسایت را برای ارسال نظر، پیشنهاد، انتقاد و درخواست کاربران در نظر بگیرید.
با جستوجوی منابع آموزشی در مورد تجربه کاربری (User Expreience یا بهاختصار UX) میتوانید با سایر جنبههای طراحی وبسایت آشنا شوید.
۳- خوانایی مطالب موجود در وبسایت
مطالعات نشان میدهند که بازدیدکنندگان وبسایتها درواقع چیزی نمیخوانند بلکه از طریق مرور کلمات کلیدی، متن را اسکن میکنند. درنتیجه باید به نکات زیر در حین نوشتن وبسایت توجه کرد:
۱- از نوشتن پاراگرافهای طولانی اجتناب کنید و برای راحتی کاربران در پیدا کردن مطالب موردنظرشان، تیترهای مناسبی در نظر بگیرید.
۲- افزودن تصاویر بین متون بسیار مفید است که به یادگیرندگان بصری کمک میکند مطالب مربوط به محصول شما را بهتر و سریعتر به خاطر بیاورند.
۳- از استفاده از فونتهای مختلف در یک طراحی پرهیز کنید. همه مطالب وبسایت و صفحات فرود برند خود را با یک فونت مشخص و از پیش انتخابشده بنویسید.
۴- از تکنیکهای قالببندی مانند سرفصلها و پررنگ کردن نوشتهها برای افزایش قابلیت اسکن کردن چشم، استفاده کنید. این روش پر کاربردی برای ایجاد یک وب سایت مناسب است.
۵- همچنین برای سهولت در خواندن نوشتهها، کنتراست بین پسزمینه و وبسایت را حفظ کنید تا چشم کاربر از خواندن نوشته خسته نشود و روند خواندن مطالب را سادهتر کند، مثلاً رنگ نوشته سیاه روی پسزمینه سفید مناسب خواهد بود. انتخاب رنگ بهاندازه انتخاب محتوای وبسایت مهم است. سعی کنید تا حد امکان از رنگهای تیز مانند سبز یا زرد نئونی استفاده نکنید. هنگامیکه میخواهید بهترین آیتم خود را ارائه دهید، بهتر است از طرح و رنگ ساده استفاده کنید تا آن محصول جلوه بیشتری داشته باشد، اما هنگام ارائه چندین آیتم بهصورت همزمان، یک طراحی پویا بیشتر به کار میآید. بهعنوانمثال Apple، به دلیل طراحی ساده آن توجه شمارا تنها به یک قسمت خاص جلب میکند و در مقابل Asos، یک وبسایت پویا است که چندین بخش و آیتم را ارائه میدهد.
۴- دسترسی سریع بازدیدکنندگان به مطالب موردنظرشان
کاربران باید بهسرعت و با کمترین تلاش آنچه را که میخواهند به دست آورند.
۱- منوهای سایت باید ساختار و دستهبندی درستی داشته باشد و بهراحتی در دسترس کاربران باشد تا از سردرگم شدن آنها جلوگیری شود. در نتیجه ایجاد یک وب سایت مناسب این نکات ریز را دارد.
۲- منوی جهتدهی را باید در بالای صفحه قرار دهید.
۳- وجود بخشی برای جستوجو یک نیاز ضروری است و به کاربران این امکان را میدهد که با سرعت بیشتری به مطلب موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.
۴- گزینههای خانه» درباره و تماس سؤالات متداول و سایر لینکها را در پایین همه صفحات قرار دهید.
۵- وجود محتوا، تصاویر و تیترهای جذاب
وبسایتهایی که از موضوع و ظاهر جذابتری برخوردارند، حجم زیادی از کاربران را به صفحات خود هدایت میکنند. استفاده از تصاویر و رنگهای جذاب و فونتهای خوانا با سایز مناسب ازجمله عواملی است که در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد. برخی از نکات کلیدی در این زمینه شامل موارد زیر میشود.
۱- محتوای وبسایت باید متناسب با اهداف کسبوکار شما باشد؛ بهعنوانمثال، وبسایتهای ارائهدهنده خدمات املاک باید دارای یک بخش مجزا برای نمایش املاک و فروشندگان باشد. ارائه اطلاعات مفید و بهروز کاربر را به مراجعه و استفاده مجدد از سایت شما هدایت میکند. یکراه حل مناسب برای استفاده از محتواهای مربوط به حوزه کسبوکار شما، داشتن بلاگ و هدایت کاربران از منوی اصلی وبسایت به آن است.
۲- تصاویر محصولات را به توضیحات ارائهشده در مورد آن محصول لینک کنید. سعی کنید از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنید. البته انتخاب حجم خیلی زیاد هم در سرعت بالا آمدن وبسایت شما مؤثر است.
۳- طراحی تمامی صفحات وبسایت را بهاندازه صفحه اصلی موردتوجه قرار دهید.
۴- در صورت آگاهی از سلیقه و سن مخاطبین خود، میتوانید برای طراحی سایت از المانها و رنگهای موردعلاقه آنها استفاده کنید. بهعنوانمثال، افراد جوان به یک تم رنگی بیشتر جذب میشود، اما نسل قدیمی یک تم سادهتر را ترجیح میدهند. همچنین، استفاده از رنگهای مختلف برای برجستهسازی عناصر مهم، نقلقولها، کلمات، نامها و … نیز یک روش خوب برای جلب توجه کاربر است.
۶- استفاده از تصاویر در پسزمینه تا جایی که بیننده را از محتوای اصلی دور نکند، میتواند مؤثربرای ایجاد یک وب سایت مناسب باشد.
۶- بازگشت آسان به صفحه اصلی از طریق کلیک روی لوگو
قرار دادن دکمه خانه» برای بازگشت سادهتر کاربر به صفحه اصلی بدون نیاز به چندین بار کلیک روی دکمه بازگشت در طراحی وبسایت مهم است. لوگوی شرکت غالباً در سمت چپ بالا قرار میگیرد تا بازدیدکنندگان بهراحتی آن را ببینند و با تکرار این مشاهده، لوگو و برند شما در ذهن آنها ثبت شود.
۷- بارگذاری سریع صفحات
این یک عامل بحرانی است که باید در طراحی سایت و ایجاد یک وب سایت مناسب و کاربرپسند در نظر بگیرید. کاربران وبسایتها معمولاً افراد صبوری نیستند. بر اساس گزارشها، میانگین زمان بارگذاری ۷٫۲۵ ثانیه است یعنی، بهطور میانگین اگر سرعت بارگذاری صفحات بیشتر از این مقدار باشد، کاربران سریعاً ناامید شده و صفحه را ترک خواهند کرد؛ درنتیجه کاربر را از دست خواهید داد. ابزارهایی مثل gtmetrix.com سرعت دقیق بارگذاری وبسایتتان و حجم آن را به شما اعلام میکنند.
۸- نمایش مناسب وبسایت در همه سیستمها
وبسایت شما باید در همه سیستمعاملها نظیر تلفنهای هوشمند، قبلت، دسکتاپ و حتی سیستمهای بازی قابلدسترس یا اصطلاحاً Responsive باشد. طرح وبسایت در سایر دستگاهها نیز باید مشابه نسخه دسکتاپ آن باشد تا کاربرانی که به استفاده از کامپیوتر عادت دارند، بتوانند به همان ترتیب از نسخههای دیگر نیز استفاده کنند. بهعنوانمثال، سایت دیجی کالا را که از طریق موبایل و تبلت به وبسایت دسترسی دارند را جذب کرده است و نیازی نیست برای دریافت خدمات آن حتماً به وبسایت روی دسکتاپ مراجعه کنید.
۹- یکپارچگی تمامی عناصر طراحی
سعی کنید که طراحی، تم، رنگ، فونت، سایز نوشتهها و تصاویر در تمامی صفحات وبسایت تقریباً یکسان باشد. بهعنوانمثال، اگر برای معرفی محصولات خود از سایز کوچک استفاده میکنید، باید در تمامی صفحات این نکته را در نظر بگیرید.
همه این ویژگیه ابرای ایجاد یک وب سایت مناسب باید با توجه به اهداف کسبوکار شما و پاسخ به نیازهای مشتریان باشد تا وبسایت شمارا به یک نمونه حرفهای تبدیل کند. به این نکته توجه داشته باشید که حتماً قبل از راهاندازی وبسایت، خود را جای مشتری گذاشته و وبسایت را امتحان کنید تا به مشکلات احتمالی آن پی ببرید و آن مشکلات را رفع کنید. از دوستان خود که اطلاعات کافی در مورد محصولات/خدمات شما ندارند بخواهید وبسایت را بررسی کنند و به شما در مورد مفهوم بودن محتواها و جذابیت ظاهری و دسترسی منوها، بازخورد بدهند.
تقریباً همه انواع کسبوکارهایی که نیاز به شناخت شدن در دنیای آنلاین دارند، باید به فکر ایجاد یک وب سایت مناسب باشند. هدف از حضور آنلاین بهوسیله وبسایتها، آگاهی بخشی در مورد کسبوکار به مردم، ارائه خدمات بهصورت آنلاین، جذب مشتریهای جدید از طریق تکنیکهای یک وبسایت حرفهای، تبدیل مشتریان جدید به مشتریهای دائمی و گسترش کسبوکار است. جامعه مشتریان وبسایتها ازلحاظ جنبههایی نظیر سن، آگاهی، سلیقه و تقاضا بسیار متنوع است درنتیجه برای داشتن کسبوکار موفق، گام اول شناخت دقیق از مخاطبین است.
ابزارهای ایرانی و خارجی ساخت وبسایت
در گذشته، وبسایتها بهصورت دستی توسط برنامه نویسان کامپیوتری ساخته میشد اما امروزه ابزارهایی هم وجود دارند که به شما امکان ساخت وبسایت را میدهندتا ایجاد یک وب سایت مناسب به سهولت باشد. و نیازی به استخدام برنامهنویس نیست. با استفاده از این ابزارها، شما بهراحتی میتوانید یک وبسایت کاملاً کاربردی و جذاب را در سریعترین زمان ممکن راهاندازی کنید. ابزارهای ساخت وبسایت شامل ابزار طراحی و سیستمهای مدیریت محتوا است. شاید رایجترین ابزار میانی برای طراحی وبسایت را بتوان وردپرس دانست، بااینحال استارتاپهای زیادی در ایران برای ساخت سایت به کمک کسبوکارها آمدهاند. در استفاده از این ابزارها معمولاً کاربران از نمونههای از پیش طراحیشده برای ساخت وبسایت استفاده میکنند که این وبسایتها ازلحاظ کاربری و طراحی بسیار متنوع هستند.
برای انتخاب ابزار ساخت برای ایجاد یک وب سایت مناسب ، حتماً هدف وبسایت خود را در نظر بگیرید و با کمی تحقیق درباره ابزارهای موجود، ابزاری را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما و مشتریان خدمات شما باشد. بسیاری از این ابزارها دارای پشتیبانی هستند که در صورت برخورد با مشکل، میتوانید با آنها در تماس باشید. البته این روش به صاحبان کسبوکار که قصد حضور حرفهای در دنیای آنلاین را دارند توصیه نمیشود، زیرا گام سوم بازاریابی دیجیتال (تحلیل) یک حضور آنلاین حرفهای را ملزم به بهینهسازی تجربه کاربری میکند و استخدام یک برنامهنویس Front end یا یک متخصص تجربه کاربری (UX) راه حل بهتری برای این دسته از کسبوکارهاست.
برخی گزینهها برای انتخاب ابزار ساخت و ایجاد یک وب سایت مناسبو ویژگیهای هریک را در ادامه مورد بررسی قرار دادهایم:
ابزارهای ایرانی طراحی وب سایت برای ایجاد یک وب سایت مناسب
- کانیوب: بالاترین Alexa در بین سایتسازهای ایرانی را دارد. درصورتیکه از دامنه vcp آن استفاده کنید خدمات کاملاً رایگان هستند ولی اگر قصد ثبت دامنه شخصی خود را داشته باشید، تبلیغات اجباری را حذف کنید و از سرویس ایمیل آن (داشتن ایمیلهایی با آدرس @وبسایت خودتان) استفاده کنید، باید وارد بخش تعرفهها شوید و مدل مطلوب خود را انتخاب کنید.
- سیفایو: استفاده از آن تا ۴ روز رایگان است. در تولید محتوا هم به کسبوکارها کمک میکند ویژگی متفاوت آن نسبت به ابزارهای دیگر، پنل پیامک است. علیرغم سایر ابزارها، سرویس ایمیل را بهصورت نامحدود ارائه میدهد. صنایع غذایی پگاه ازجمله مشتریان آن هستند.
- کاموا: استفاده از کاموا تا ۱۴ روز رایگان است و یک مزیت مهم آن، ارائه آموزشهای ویدئویی کوتاه است که ساخت وبسایت را سریع و راحت به کاربر آموزش میدهد. کاموا همچنین بخشی تحت عنوان فروشگاهساز آنلاین دارد که اتصال به درگاههای پرداخت آنلاین را برای کسبوکارهایی که میخواهند از طریق سایت خود، فروش آنلاین داشته باشند آسان کرده است. سازندگان کاموا، هدف اصلی خود را راحت و سریع کردن فرآیند شروع یک کسبوکار اعلام کرده اند (سهولت گام اول بازاریابی دیجیتال یعنی حضور آنلاین) و معتقدند با استفاده از آن میتوان در کمتر از ۱۰ دقیقه یک وبسایت داشت. بهینهسازی وبسایت برای نمایشگرهای مختلف ازجمله موبایل هم از خدمات کامواست.
- سایتساز، Epage، Avistak،، Persian20، wiroom و ugig نیز برخی دیگر از ابزارهای ایرانی برای ایجاد یک وب سایت مناسب هستند.
ابزارهای خارجی طراحی وب سایت برای ایجاد یک وب سایت مناسب
- WordPress: سیستم مدیریت محتوای رایگان است. ۲۵% از وبسایتهای دنیا، از وبسایت wordpress استفاده کردهاند. در ابتدا برای وبلاگ نویسی در نظر گرفته شده بود.
- wix.com: به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در ۱۸۰ کشور جهان خدمات خود را عرضه کرده است. کاملاً قابل تنظیم، پلت فرم غنی، عدم نیاز به دانش فنی، بیش از ۵۰۰ نمونهی از پیشساخته شده و رایگان. طرح رایگان این ابزار شامل دامنه Wix و پهنای باند ۱ گیگابایت و دارای صدها برنامه یکپارچه
- sitebuilder.com: بیش از ۱۰۰۰ نمونهی از پیشساخته شده، ویرایشگر Drag & Drop، انتخاب آسان دامنه و ساخت وبسایت، eBookهای آموزشی برای بهینهسازی موتورهای جستوجو
- Yola، GoDaddy، ۱۲۳reg، SITE123 و Weebly ازجمله ابزارهای دیگر برای ایجاد یک وب سایت مناسب هستند.
البته حضور آنلاین بدون نیاز به وبسایت نیز امکانپذیر است. بهعنوانمثال، اگر صاحب یک نانوایی هستید، همین که مشتریان مغازه شمارا بیابند برایتان کافی خواهد بود و شاید پرداخت هزینه برای طراحی یک سایت حرفهای کمکی شایانی به کسبوکار شما نکند. در این مورد، احتمالاً جستوجو از طریق فهرستهای کسبوکار محلی مفیدتر خواهد بود. برای آشنایی با این روش حضور آنلاین، در جلسه بعد همراه بلوک یادگیری کالج تپسل باشید. برای اطلاع از زمان انتشار جلسات بعد، کافی است در فرم ثبتنام کالج ایمیل خود را ثبت کنید. ب جلسه آینده این بلوک،که در ارتباط با فهرست های موبایل، حضور در شبکه های اجتماعی و موبایل می باشد را مطالعه کنید.
در این مقاله متوجه شدیم که ایجاد یک وب سایت مناسب چه نکات ضریفی می تواند داشته باشد.
موضوع : ایجاد یک وب سایت مناسب - جلسه دوم اهمیت دیجیتال مارکتینگ
مطالب مرتبط :
درباره کانتنت مارکتینگ (بازاریابی محتوا ) بدانید.
ویژگی های یک دیجیتال مارکتر خوب چیست ؟| قسمت اول
ویژگی های یک دیجیتال مـارکتر خوب چیست ؟| قسمت دوم
درباره کانتنت مارکتینگ (بازاریابی محتوا ) بدانید.
طراحی وب سایت و استفاده از رنگ ها
ایجاد محتوا اختصاصی برای یک سایت