اصول نوشتن تبلیغات موثر

اصول نوشتن تبلیغات موثر
1 – حاشیه نروید
به طور مستقیم به نکته خود اشاره کنید. هر کلمه غیر ضروری را حذف کنید. هرچقدر تعداد واژه هایتان بیشتر باشد، خوانندگان کمتری آن را خواهند خواند. بیشتر آگهی های رادیویی و تلویزیونی بیش از ۳۰ ثانیه ادامه نمی یابد. بسیاری از تبلیغات نشریه ها، تصویر را به کلمه ترجیح میدهند. شما برای بیان محصول یا خدماتتان زمان بسیار کوتاهی در اختیار دارید.
یادتان باشد که کنت رومن و جوئل رافییلسون گفته اند: « خواننده شما وقت زیادی ندارد. اگر می خواهید توجه افراد پر مشغله را به خود جلب کنید، نوشته شما باید به مضمون اصلی اشاره کند و فقط زمان اندکی از وقت و انرژی خواننده را به خود اختصاص دهد.» توماس جفسون می گفت: « با ارزشترین استعداد یک فرد این است که هرگز از دو کلمه استفاده نکند وقتی که یک کلمه مفهوم را میرساند.»
چارلز دیکنز نویسنده معروف در کتاب دوران سخت نوشته است حالا آنچه که من می خواهم حقایق است به این پسر ها و دختر ها جز حقایق را نیاموزید. شما تنها از طریق حقایق می توانید ذهن منطقی موجودات را شکل دهید و هیچ چیز دیگری نمی تواند چنین خدمتی به آنان بکند این اصلی است که بر اساس آن فرزندانم را تربیت کردم. حقایق را در یاب آقا! این اصل همچنین در مورد تبلیغات صادق است.
اصل پیام را در بدو امر اعلام کنید. پاراگراف اول را هرچه قوی تر و موثر تر بسازید. امتیازاتی را پیشنهاد کنید. همه نویسندگان معروف تبلیغاتی به شما توصیه میکنند که از نقطه شروع خوانندگان را غافلگیر کنید. پس از نوشتن نخستین پاراگراف، به توصیف مزایای اصلی محصولتان بپردازید.
2- صریح باشید
پس از نوشتن نخستین پاراگراف، به توصیف مزایای اصلی محصولتان بپردازید. به خواننده آنچه را که باید در مورد محصولتان بداند، توضیح دهید و آن را پیوسته تکرار کنید.
هرکس که به نگارش تبلیغاتی می پردازد با این مشکل روبه روست که همه نوشته اش را درک کنند.
اگر شما از زبان ساده استفاده نکنید، افراد عادی قادر به درک آن نخواهند بود، تحلیل گرای بازار، الفرد پولیتز و رئیس موسسه تحقیقات آلفر پولتیز می نویسد: کارهای تبلیغات بستگی به استفاده از زبان ساده دارد، معرفی ساده و صریح محصول و اجتناب از ابزار فریبنده برای جلب توجه که ارتباط با خود محصول ندارد.
آل ریس و جک ترات حتی اضافه می کنند: امروزه یکی از عامل های موفقیت برای بسیاری از افراد، مشاهده آنچه که رقبا انجام می دهند و رهایی از کارکردهای شاعرانه و تخیل انگیز است، که راه انتقال درست پیام را مسدود می کند. یک پیام ساده و صریح به شما فرصت می دهد که با مخاطبان بالقوه خود به گونه ای مستقیم حرف بزنید.
یادتان باشد که ۲۵ میلیون آمریکایی قدرت خواندن کمتر از کلاس پنجم ابتدایی و ۳۵ تا ۴۰ میلیون نفر قدرت خواندن کلاس پنجم تا هشتم را دارند و این مسئله شماست. اگر تکنیک شما بسیار فنی باشد، شاید خوانندگان را از خود برانید. اگر تکنیک شما بسیار فنی باشد، شاید خوانندگان دچار تردید شوند، خلاصه شما باید ساده بنویسید، اما تصور نکنید که خواننده یک احمق است.
3- با مخاطب خود مستقیم صحبت کنید
برخی از نویسندگان تبلیغات بر این تصور هستند که با توده بی جان در ارتباط اند. این روش خوبی نیست. خواننده را در ذهن خود به خاطرآورید. با مخاطب خود حرف بزنید و به او گوش دهید. با مخاطبان خود درست همانند مردمی که هر روز با آنها روبه رو می شوید، رفتار کنید.
با خواننده خود به طور مستقیم صحبت کنید؛ و آن ها را شما خطاب کنید. هرگز نگویید: سیستم جدید ما تا ۱۰ درصد از هزینه گرمایش می کاهد. بهتر است این جمله را به کار ببرید: سیستم جدید گرمایش ما، تا ۱۰ درصد از هزینه گرمایش شما را کاهش می دهد.
از پرسش های مستقیم، درخواست های خوانندگان، جمله های امری، تمام نشده و محاوره ای استفاده کنید.
یک داستان در مورد استفاده از محصولتان نقل کنید. به جای آن که از جمله های خاصی برای فروش محصولتان استفاده کنید، خواننده را از طریق علایق انسانی برای استفاده از محصولتان تشویق کنید.
از اسامی افراد معتبر و مشاهیر در آگهی تان استفاده کنید. ضمایر شخصی، اسامی اول و کلماتی عام، مانند مردم و مامان را به کار بگیرید.
تحقیقات تبلیغاتی نشان داده اند که نوشته های خودمانی بسیار مؤثرند. در مطالعه ۵۰ آگهی که خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده بودند، و ۵۰ آگهی دیگر که کاملاً شکست خورده بودند، دانیل استارچ نشان داد که آگهی موفق به نقش انسانی اهمیت زیادی داده اند.
بر اساس نظریه های دکتر رادولف فلش، هرچقدر که نوشته ای خودمانی تر و جنبه های انسانی آن قوی تر باشد، تعداد بیشتری از خوانندگان را به خود جلب خواهد کرد. یکی از چیزهایی که توجه همه افراد را به خود جلب می کند، یک انسان دیگر است. مردم به همنوعان خود بیش از اشیا و عقیده ها علاقمندند.
موضوع : اصول نوشتن تبلیغات موثر
مطالب مرتبط :
نحوه استفاده از محتوا ویدئویی دربازاریابی دیجیتال
ویدئو مارکتینگ دربازاریابی اینترنتی
استفاده از ویدئوی تبلیغاتی برای ارائه محصول
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟
برگرفته از بهترین ایده