ویژگی های یک دیجیتال مـارکتر خوب چیست ؟| قسمت دوم
ویژگی های یک دیجیتال مـارکتر خوب چیست ؟| قسمت دوم
با برنامه نویسی آشنا باشید
شاید با این موضوع مواجه شده باشید که از جمله توانمندیهای یک دیجیتال مـارکتر آشنایی با زبانهای برنامه نویسی است. شما به عنوان یک دیجیتال مـارکتر نیاز ندارید که به اندازه یک دولوپر از برنامه نویسی سر دربیاورید. ولی اطلاع کلی از HTML و CSS لازمه کار یک دیجیتال مـارکتر است تا معنا و مفهوم کدها را بداند و بتواند مثلاً کد یک صفحه بلاگ را بفهمد. اگر برای انجام تست A/B با Tracking code snippet سر و کار دارید، فهم کلی کدهای javascript به کارتان میآید. برای کسانی که با وردپرس، جوملا و یا دروپال (drupal) کار میکنند، دانستن کلیات زبان PHP برای ایجاد صفحات جدید و کارهای دیگر به آنها کمک میکند.
همه چیز برنامه نویسی نیست!
درگیری و توجه زیاد برای یادگیری جزئیات زبانهای برنامه نویسی میتواند شما را از مسیر اصلی یک دیجیتال مـارکتر دور کند. در کل تخصصهای دیگر مانند طراحی وبسایت یا لندینگ پیج وجود دارد که صورت حرفهای این کار را البته با مشورت و طراحی نکتهای دیجیتال مـارکتر انجام میدهد. زمان بیشتر گذاشتن برای یادگیری برنامه نویسی به عنوان مهارتهای فردی و در صورت علاقه توصیه میشود ولی بر تخصص شما به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ تأثیر مستقیم ندارد.
کنجکاو باشید و توانایی حل مسئله را در خود افزایش دهید.
مدیران دیجیتال مارکتینگ به دنبال کسانی هستند که
1. همیشه در حال جستجو برای راههای جدید بهتر انجام دادن کارها باشند.
2. همیشه به دنبال بهتر کردن وضعیت کنونی باشند. به یک وضعیت نسبتاً خوب بسنده نکنند و تلاش خود را ادامه دهند.
3.کنجکاو باشند به این مفهوم که راهکارهای مختلف را امتحان کنند و بعد نتیجه هر کدام را بررسی کنند تا بدانند کدام بهتر کار میکند. خوبی دیجیتال مارکتینگ این است که برای همه این مراحل (تست، بررسی نتیجه و اصلاح) ابزار مناسب در اختیار شما قرار دارد.
نکات مهم در تهیه برنامه ریزی برای دیجیتال مارکتینگ
1. افزایش آگاهی از برند، حضور وسیعتر در فضای شبکههای اجتماعی و جذب مخاطبین و در نتیجه افزایش فروش بیشتر از اهداف دیجیتال مارکتینگ پلن در هر کسب و کاری است. برای رسیدن به این اهداف از کانالهای بازاریابی دیجیتال کمک میگیریم. به این مسئله توجه میکنیم که یک یا دو کانال ارتباط برای موفقیت کافی نیست و استراتژی ما باید ترکیبی از کانالها و راهکارهای مختلف باشد.
2.از جمله نکات مهم در این زمینه طراحی سایت است. باید مطئن شوید که تجربه کاربری سایت طوری باشد که مخاطب دقیقاً به آنچه شما میخواهید در سایت انجام دهد، ترغیب شود.
3.اغلب صفحات اجتماعی دارای سرویس ad calculator هستند. این سرویس قابلیت این را هم دارد که شما با پرداخت مبلغی از آنها درخواست کنید که پست تبلیغاتیتان تا حجم معینی بازدید (impression) داشته باشد و در فضای مجازی دیده شود.
4. مخصوصاً زمانی که علاوه بر گذاشتن تبلیغات در شبکههای اجتماعی خود، برای انتشار بیشتر تبلیغات هزینه میکنید، باید به این تبلیغات اصولیتر نگاه کنید. در طراحی آن به این فکر کنید که تبلیغ شما چه چیزی را به مخاطب میگوید! مخاطب هدف تبلیغ شما کیست؟ دوست دارید مخاطب شما بعد از دیدن تبلیغ شما چه کاری انجام دهد؟ و اینکه میتوانید تبلیغ خود را بعداً آپدیت کنید. مثلاً در تبلیغ سوالی مطرح کنید. مجهولی قرار دهید و مخاطب را کنجکاو کنید. بعداً با تغییر همان تبلیغ جواب سؤال را در آن قرار دهید و دوباره منتشر کنید.
نکات ضروری که یک دیجیتال مـارکتر باید بداند!
1. از شکست خوردن در تست ایدههایتان نترسید. اگر به خاطر ترس از شکست نوآوریها و راهکارهای جدید را بررسی نکنید، از رقبای خود عقب می افتید و قطعاً سهم بازار موجودتان را هم از دست میدهید. به این نکته توجه کنید که هر بار که در هر حوزه از دیجیتال مارکتینگ مثل ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، سوشال و … چیزی را تغییر میدهید، تست میکنید و لزوما به حالت بهینه نمیرسید، اما یک قدم به رسیدن به بهترین جوابها نزدیک شدهاید.
2. این شکستها شما را با رفتار مشتریان بیشتر آشنا میکند و در نتیجه کمپینهای بعدی را بهتر طراحی میکنید. برای هر کمپین شاخصهای عملکرد تعیین کنید و با تست A/B تغییرات آنها را بررسی کنید.
3.طبق بررسی web summit پیدا کردن مشتری جدید ۱۵ تا ۱۸ بار سختتر از حفظ مشتری حال حاضر است. در نتیجه جواب ندادن و بی اعتنایی به کامنت ها و انتقادات در سوشال مدیا اشتباه بزرگ یک دیجیتال مـارکتر است. یکی از اهداف دیجیتال مارکتینگ ایجاد اعتماد و وفاداری در مشتری است. اینکه مشتری احساس کند که همیشه یک نفر در کسب و کار شما در دسترس و پاسخگوست. بنابراین به دنبال استراتژیهای جدید در پاسخگویی و ارتباط برقرار کردن با مشتری باشید.
4. تحقیقات تیم فوربس نشان میدهد از هر ۱۰ مورد شکست در قسمتهای مختلف یک پروژه، ۹ مورد آن به خاطر نگرش منفی آن فرد (کارمند) و یا رفتار منفی است که در شرکت با آن مواجه بوده است. بنابراین مستقل از شرایطی که در آن هستید، سعی کنید با نگرش مثبت آینده شغلی با موفقیت بیشتری برای خود بسازید. چون نوع نگاه و افکار شما نسبت به کار و محیط کار بر روی آنچه انجام میدهید تأثیر میگذارد. در واقع اینکه چقدر با انگیزه و با پشتکار باشید و حتی میزان خلاقیت شما کاملاً به رفتارهای مثبت و یا منفی همکاران شما وابسته است. روزهایی که با انگیزه هستید سعی کنید بیشترین استفاده را از روزتان ببرید.شما هم اگر نکاتی در زمینه موفقیت دیجیتال مـارکتر دارید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.
قسمت اول این مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید :
ویژگی های یک دیجیتال مارکتر خوب چیست ؟| قسمت اول
موضوع : ویژگی های یک دیجیتال مـارکتر خوب چیست ؟| قسمت دوم
مطالب مرتبط :
گام های شخصی سازی دیجیتالی موفقیت آمیز
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
شخصیت دیجیتالی چرا ضرورت کسب و کار است
برگرفته از : تپسل