مقایسه دیجی کالا و آمازون
مقایسه دیجی کالا و آمازون
مقایسه فرآیند خرید دیجی کالا و آمازون
فرآیندخرید آمازون
فرآیندخرید دیجی کالا
۱-click : قسمتی است که کاربر در صفحه کاربری خود آنرا فعال کرده و به وی اجازه داده می شود که انجام و تکمیل سفارشات را تنها با یک کلیک انجام دهد. در این بخش نیاز به بررسی و یا تایید از فرآیند سفارش حذف می گردد.
ورود به رویکردهای نوین بازاریابی
استفاده از رویکردهای نوین بازاریابی در ایران بسیار مبالغه آمیز و غیر اصولی است. رعایت مسئولیت اجتماعی و یا استراتژی بازاریابی سبز در بازار ایران جنبه تئوریک دارد تا عملی. به عنوان مثال کمپین تبلیغاتی “به رنگ مهربانی “دیجی کالا با هدف تخصصیص درصد مشخصی از فروش به انجمن های خیریه هیچ سنخیتی با مسئولیت اجتماعی ندارد. در واقع این حرکت شکلی از بازاریابی علّی (Cause marketing) است. در طرف مقابل محصولات سبز، بسته بندی سبز، تعامل هوشمندانه با مخاطبان و لحاظ نمودن نظرات آنان در فرآیندهای تکنیکی و تاکتیکی پرتال، قسمتی از تلاش های آمازون در جهت بکارگیری نظام مسئولیت اجتماعی این برند است.
مدل بندی و تحلیل رفتار مشتریان
آمازون رفتار خرید مشتریان خود را که شامل عوامل گوناگون و پیچیده ای است مدل بندی و تحلیل می نماید و لذا در ارائه خدمات نوین و خلاقانه و کسب رضایت مندی مشتری پیشتاز است، اما این رویه ها به صورت مدل رفتاری در دیجی کالا و بسیاری از برندهای ایرانی وجود ندارد. دیجی کالا نیز در تبیعیت از آمازون در تلاش است تا مشتریان بتوانند هر آنچه را که قصد خرید دارند فراهم آورد اما این تلاش بدون مطالعه و مدل بندی رفتار مصرف کننده به سهولت قابل دستیابی نخواهد بود.
مقایسه دیجی کالا و آمازون
دیجی کالا برندی موفق در عرصه کسب و کار خود می باشد و تمام تلاش این برند ارائه فرآیندهایی در جهت تأمین نیازهای مشتریان بوده و بویژه ارائه خدماتی در جهت حفظ هویت برند خود می باشد اما هنوز در بسیاری از موارد سردرگمی در بعضی از طبقات ارائه شده، ناموجود بودن کالاهایی با تقاضاهای پیش بینی نشده و آشفتگی در هدف گیری مناسب خریداران در تمام مناطق ایران از جمله موارد قابل توجه به منظور تلاش بیشتر این برند است.
موضوع : مقایسه دیجی کالا و آمازون
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط:
ایمیل مارکتینگ - افزایش فروش با بازاریابی ایمیلی
5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
این کتاب شما را یک فروشنده حرفه ای خواهد کرد!
روش صحیح ارسال ایمیل به مشتریان