بسیاری از افراد از موتورهای جستجوی آنلاین برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند. سازمانها میتوانند با استفاده از فرآیند بهینهسازی موتور جستجو سئو از جستجوی مشتریان بهره ببرند. اگر در بازاریابی دیجیتال حرفه ای هستید یا سعی می کنید ترافیک بیشتری را به یک وب سایت خاص هدایت کنید، می توانید از یادگیری بیشتر در مورد سئو بهره مند شوید. در این مقاله، ما یک راهنمای مبتدی سئو ارائه میکنیم که توضیح میدهد سئو چیست، توضیح میدهیم که چرا اهمیت دارد، و مزایا، رویکردها، عناصر و استراتژیهای بازاریابی که از این فرآیند استفاده میکنند را فهرست میکنیم.
راهنمای سئو مبتدیان
این راهنمای مبتدیان سئو با تعریف سئو شروع می شود. سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و این فرآیندی است که متخصصان برای افزایش میزان ترافیک ارگانیک که از یک وب سایت بازدید می کنند استفاده می کنند. حرفه ای ها از سئو برای کمک به هدایت ترافیک با کیفیت به یک وب سایت استفاده می کنند که منجر به افزایش فروش و درآمد برای یک سازمان می شود. ترافیک وب سایت زمانی ارگانیک است که کاربران به دلیل جستجوی دستی به جای تبلیغات پولی در موتور جستجو، از آن بازدید می کنند. سئو شامل ترافیک مستقیم و تبلیغات بازدید کننده نمی شود.
چرا سئو مهم است؟
بهینه سازی برای موتورهای جستجو مهم است زیرا می توانید از آن برای افزایش رتبه وب سایت در یک موتور جستجوی خاص و گسترش دامنه مخاطبان خود استفاده کنید. سئوی موثر ترافیک مرتبط را به یک وب سایت می آورد. این ترافیک محتوای وب سایت را جستجو می کند و به احتمال زیاد محصول یا خدمات موجودی را که در آنجا فهرست شده است خریداری می کند. به عنوان مثال، یک مصرف کننده ممکن است در اینترنت برای سازمان هایی که تی شرت های ارگانیک می فروشند، جستجو کند. سپس مصرف کننده وب سایت خاصی را پیدا می کند که این محصول را می فروشد زیرا سازمان بر سئو تمرکز دارد. در نتیجه، این سازمان احتمال بیشتری برای فروش به این مصرف کننده دارد.
در حالی که همه سازمانها از سئو استفاده نمیکنند، مانند سازمانهایی که علاقهای به دسترسی به مشتریان آنلاین ندارند، اما از آنجایی که مصرفکنندگان به خرید آنلاین بیشتر ادامه میدهند، این به یک فرآیند حیاتی تبدیل میشود. سازمانها ممکن است از سئو برای افزایش ترافیک حتی زمانی که محصولاتی را نمیفروشند، استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر یک سازمان از راه اندازی تبلیغات در وب سایت خود درآمد کسب کند، می تواند با وارد کردن ترافیک بیشتر، درآمد خود را افزایش دهد.
اگر به حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟ را هم بخوانید
مزایای استفاده از سئو
در اینجا برخی از مزایای بالقوه ای که یک سازمان ممکن است از استفاده از سئو تجربه کند آورده شده است:
اقتدار را در یک زمینه یا جایگاه خاص ایجاد می کند
هنگامی که یک وب سایت به عنوان یک نتیجه برتر از یک جستجوی آنلاین ظاهر می شود، کاربران احتمالاً سازمان را در حوزه یا جایگاه خاص خود قابل اعتماد و معتبر می دانند. به عنوان مثال، اگر کاربر به صورت آنلاین پیمانکاران را جستجو کند، به احتمال زیاد به دنبال پیمانکاری است که یکی از نتایج جستجوی برتر به جای یکی از نتایج صفحه زیر است. از آنجایی که هدف بسیاری از سازمان ها کسب درآمد از طریق کمپین سئو است، اطمینان از اینکه سازمان در جستجوی اینترنتی از رقبای خود پیشی می گیرد، یک استراتژی موثر است.
احتمال کشف وب سایت توسط افراد را افزایش می دهد
سئوی موثر شانس یافتن یک وب سایت توسط کاربران را افزایش می دهد. وقتی کاربران یک وبسایت را از طریق جستجو کشف میکنند، به احتمال زیاد با محتوا درگیر میشوند و احتمالاً در آینده از سازمان خرید میکنند. از جمله پیوندهای داخلی مرتبط، پیمایش منظم سایت و محتوای با کیفیت می تواند بر میزان بازدید از یک صفحه وب تأثیر بگذارد.
یک رویکرد مقرون به صرفه ارائه می دهد
از آنجایی که بیشتر سئو ارزان است، ممکن است هزینه جذب مشتری را کاهش دهد و به سازمان ها کمک کند تا در بودجه خود باقی بمانند. با ظاهر شدن به عنوان یک نتیجه جستجوی برتر، کاربران بیشتری از یک وب سایت بازدید می کنند و بدون پرداخت هزینه برای ترافیک، درآمد بیشتری ایجاد می کنند. این رویکرد برعکس بازاریابی موتورهای جستجو است، جایی که سازمان ها ممکن است برای ظاهر شدن در بالای نتایج موتورهای جستجو هزینه پرداخت کنند.
دستکاری نتایج جستجوی با کیفیت را کاهش می دهد
از آنجایی که موتورهای جستجو از الگوریتمهای منحصربهفردی برای رتبهبندی وبسایتها استفاده میکنند، برای وبسایتهای کم ارتباط دستکاری در رتبهبندی خود در نتایج جستجو دشوار است. این تضمین میکند که کاربرانی که جستجوی آنلاین انجام میدهند، نتایج جستجوی مرتبط و باکیفیتی را دریافت میکنند. به عنوان یک متخصص سئو، داشتن محتوای باکیفیت و خاص برای کمک به یک وب سایت در بالای نتایج جستجو بسیار مهم است.
رویکردهای اولیه سئو
دو رویکرد اصلی برای سئو وجود دارد که عبارتند از:
سئو روی صفحه
سئوی درون صفحه بهینه سازی صفحات وب خاص برای رتبه بالاتر و دریافت افزایش ترافیک مرتبط از جستجوهای اینترنتی است. سئوی درون صفحه شامل کد منبع HTML یک صفحه وب و محتوای موجود در صفحه است. برخی از عناصر سئوی درون صفحه عبارتند از ناوبری موثر سایت، پیوند داخلی و تحقیق در مورد کلمات کلیدی.
سئوی خارج از صفحه
به طور معمول، موتورهای جستجو سئوی خارج از صفحه را کنترل می کنند. این شامل اقدامات خارجی از وب سایت ما است که بر رتبه وب سایت در نتایج موتور جستجو تأثیر می گذارد. یک نمونه از رویکرد سئوی خارج از صفحه شامل بک لینک ها است که کاربران را به وب سایت دیگری در یک وب سایت دیگر هدایت می کند. اگرچه متخصصان ESO کنترل کمی بر اثربخشی سئو خارج از صفحه دارند، اما همچنان می تواند ترافیک ایجاد کند.
عناصر اصلی سئو
در اینجا عناصر اولیه دخیل در بهینه سازی موتور جستجو آمده است:
محتوا
حرفه ای ها از محتوا برای ارتباط و تعامل با مخاطبان استفاده می کنند. برای موفقیت در سئو، تولید محتوایی که با مخاطب مورد نظر ارتباط برقرار کند بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر سئو را برای یک مرکز باغ انجام می دهید، ممکن است یک سری وبلاگ آموزنده در مورد گونه های گیاهی یا نکات رشد به اشتراک بگذارید. سپس، هنگامی که فردی به دنبال اطلاعاتی در مورد باغبانی است، وبلاگ ممکن است به دلیل سئو در جستجو ظاهر شود. پس از آن فرد ممکن است با سازمان تعامل داشته باشد، و زمانی که تصمیم به خرید یک گیاه می گیرد، به احتمال زیاد از این مرکز باغ خرید می کند.
هدف سازمان ها ایجاد محتوای آموزشی، جالب و مرتبط است. امروزه بسیار مهم است که کاربران بتوانند محتوا را به راحتی به اشتراک بگذارند. محتوا در اشکال مختلفی وجود دارد که عبارتند از:
- وبلاگ ها
- اینفوگرافیک
- فهرست ها
- لیست های محلی
- پادکست ها
- پست های رسانه های اجتماعی
- فیلم ها
- کلید واژه ها
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد برای کشف محتوای مرتبط در موتورهای جستجو تایپ می کنند. به عنوان مثال، برای جستجوی اطلاعات در مورد توسعه مهارتهای ارتباطی، ممکن است شخصی جستجو کند که چگونه مهارتهای ارتباطی را توسعه دهد. هنگامی که متخصصان سئو در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنند، هدف آنها شناسایی کلمات کلیدی است که بسیاری از افراد جستجو می کنند اما نتایج جستجوی زیادی ندارند. سپس می توانید این کلمات کلیدی را در یک وبلاگ یا وب سایت قرار دهید تا ترافیک را افزایش دهید.
سئوی محلی
سئوی محلی مکان شخصی که جستجو را انجام می دهد را در نظر می گیرد. از آنجایی که استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو در حال رایج شدن است، تقریباً نیمی از جستجوها نتایج محلی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما ممکن است سئو را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که یک رستوران محلی در نتیجه زمانی که مردم منطقه بهترین رستوران ها یا غذاهای خاص را جستجو می کنند ظاهر می شود. برخی از بهترین روش هایی که باید در هنگام انجام سئوی محلی در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- فهرست های دایرکتوری
- ایجاد صفحات برای سازمان های مرتبط با موتورهای جستجوی اصلی
- ساخت صفحات وب خاص مکان
- با استفاده از کلمات کلیدی محلی
- بازاریابی موتورهای جستجو
اگرچه بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM با سئو متفاوت است، زیرا معمولاً یک تلاش بازاریابی پولی است، متخصصانی که از سئو استفاده می کنند هنوز هم می توانند آن را بخشی از یک استراتژی جامع در نظر بگیرند. برخی از نمونههای SEM شامل کمپینهای هدفمند یا پولی، هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، نرخ کلیک (CTR) و کپی مبتنی بر کلمه کلیدی سازمان است. استراتژیست های سئو می توانند از SEM برای ارتباط با مخاطبان هدف جدید استفاده کنند که ممکن است استفاده از سئو به تنهایی چالش برانگیز باشد. اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ شامل افرادی می شود که دنبال کنندگان زیادی دارند که به یک وب سایت خاص ترافیک ایجاد می کنند. این اینفلوئنسرها می توانند با تبلیغ یک محصول، خدمات یا وب سایت یا به اشتراک گذاری لینک وب سایت با مخاطبان خود به این مهم دست یابند. این استراتژی سئو زمانی می تواند موثر باشد که اینفلوئنسرها از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند که ترافیک را به سمت وب سایت هدایت می کند. استراتژیست های سئو اغلب این رویکرد را با بازاریابی رسانه های اجتماعی ترکیب می کنند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانههای اجتماعی زمانی شامل سئو میشود که متخصصان یک محصول یا خدمات را در یک پلت فرم رسانه اجتماعی تبلیغ میکنند، که کاربران را به وبسایت سازمان هدایت میکند. بازاریابی رسانه های اجتماعی به کاربران شبکه های اجتماعی کمک می کند تا محصولات و خدمات را بر اساس پیاده سازی سئو سازمان کشف کنند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی یک الگوریتم منحصر به فرد دارد. استراتژیست های سئو از نام ها، عبارات یا کلمات کلیدی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصول یا خدمات در بالای فیدهای رسانه های اجتماعی ظاهر می شود.
منبع: وبسایت پی جو