دلایل شکست در کسب و کار اینترنتی - قسمت اول
دلایل شکست در کسب و کار اینترنتی
1. ایده آل گرایی در کسب و کار اینترنتی
اکثر افراد زمانیکه می خواهند یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند، می خواهند همه چیز در حد عالی باشد، تمام امکاناتی که حتی ممکن است در ابتدای راه به هیچ عنوان کارآیی ندارند را ایجاد می کنند، نگاهی به وب سایت در حال طراحی خود می کنند و باز هم احساس نارضایتی می کنند.
این افراد بسیار کمال گرا می باشند و همین عامل باعث می شود یک فرد دیگر با یک سایت بسیار ساده تر شروع می کند و خیلی سریع موفق می شود، زیرا فرد دوم به هیچ عنوان ایده آل گرا نبوده و به یک اصل بسیار مهم دیگر توجه کرده است، تکامل در مسیر رشد !
تکامل در مسیر رشد
شاید بپرسید منظر از تکامل در مسیر شد چیست و چه ربطی به راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارد؟ دوست عزیز من به راحتی پاسخ این سوال را به شما خواهم داد، فردی که با یک سایت ساده شروع می کند در ابتدا می خواهد ببیند استقبال چگونه است، سپس با بازخورد ها و نیازهایی که در راه احساس می کند، وب سایت و کسب و کار خودش را اصلاح میکند تا به حد قابل قبول برسد.
چنین فردی در طول زمان به بهترین نتیجه ممکن میرسد، مشتریان و کاربران خود را راضی و قانع می کند، اما فردی که ایده آل گرا باشد هنوز وب سایت خودش را راه اندازی نکرده و شاید تا حالا از راه اندازی آن پشیمان شده است، زیرا یا خودش و یا طراحش هنوز نتوانسته اند نیازهای او را برآورده کنند.
2. تولید محصول یا انتخاب محصول
حالا فرض را بر این میگذاریم که این فرد کمال گرا با هزار بدبختی و پس از ماه ها سعی و تلاش وب سایتی را راه اندازی کرده که من به شخصه مطمئن هستم این فرد هنوز رضایت کافی از سایت خودش را ندارد و می خواهد در تولید محصول یا انتخاب محصول این ایده آل گرایی را ارضاء کند.
ممکن است این شخص بخواهد یک محصول آموزشی تولید کند، محصولی که ممکن است در بدترین شرایط ممکن در کمتر از یک ماه تولید شود، این فرد شاید بیش از 6 ماه تعلل کند تا بهترین کیفیت را ارائه نماید، چنین افرادی می خواهند بهترین میکروفون، بهترین استودیو، بهترین دوربین و بهترین کامپیوتر را در اختیار داشته باشند.
اما باز همان فردی که ساده ترین وب سایت را راه اندازی کرده است با کمترین امکانات یک محصول را تولید می کند و با استقبال روبرو می شود و در ادامه راه محصول را بهبود می بخشد تا کاربران و مشتریان بیشتری را جذب کرده و فروش خودش را افزایش دهد.
حتی در انتخاب محصول نباید زیاد وسواس به خرج دهید، امروز وب سایت شما ممکن است فروشگاهی باشد و می خواهید اجناسی را برای فروش انتخاب کنید، هرگز نمی گم بی حوصله و سریع محصولات خودتان را نتخاب کنید، بلکه به شما خواهم گفت برای انتخاب محصول شما کمتر از یک هفته فرصت دارید نه تمام ماه و یا تمام سال.
شما به راحتی می توانید فقط با یک دسته محصول کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنید و سپس در ادامه راه اگر احساس کردید مشتریان شما به کالای مشابه دیگری نیاز دارند آن را نیز به دسته محصولات خودتان اضافه کنید، حتی در انتخاب محصول هم می توانید از ایده تکامل در مسیر رشد استفاده نمایید.
حرف آخر
دوست عزیزی که این مقاله رو تا اینجا خوندی، یک پیشنهاد دوستانه برات دارم، همین امروز کارت رو شروع کن حتی با یک سایت ساده، در ادامه راه میتونی همه چیز رو تغییر بدی، فقط باید بدونی چی چیزی لازم داری و چی میخواهی، همه اینها رو روی کاغذ بنویس و در ادامه راه کارت رو تکمیل کن، من هم در هر کسب و کاری از این مدل استفاده می کنم و همیشه موفقیت آمیز بوده و این مدل فقط خاص من نیست بلکه استارت آپ های بزرگی مانند اینستاگرام، تلگرام، کافه بازار، دیوار و… هم از همین تفکر استفاده کرده اند و موفق شدند.
برای خواندن قسمت دوم این مقاله اینجا کلیک کنید.
موضوع : دلایل شکست در کسب و کار اینترنتی - قسمت اول
مطالب مرتبط:
آشنایی با 3 مدل کسب و کار اینترنتی
چگونه در خانه کسب درآمد اینترنتی کنیم؟
3 راه کار جدید کسب و کار اینترنتی
5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه
چرا کسب و کار اینترنتی در ایران دشوار است؟
برگرفته از فکر آبی