یک درس در مورد بازاریابی از تیلور سوئیفت
یک درس در مورد بازاریابی از تیلور سوئیفت
می خواهم بحثم را با یک سوال عجیب شروع کنم: توجه کرده اید که در هر تصادف جاده ای سخت ، همیشه یک آمبولانس در آن حوالی هست؟
اگر بخواهیم بر مبنای این تحلیل صحبت کنیم ، بهترین راه برای جلوگیری از تصادفات سخت جاده ای، جلوگیری از رانندگی در مناطقی است که در آن آمبولانس هست. مخصوصا باید از گروه هایی که دارای دو یا چند آمبولانس هستند، دوری کنید چون ظاهرا منجر به بدترین تصادفات می شوند.
تمرکز روی نکات اشتباه
البته، این کار به کل، اشتباه است. با این حال صاحبان کسب و کار، همیشه چنین فرض غلط را دارند. آن ها به صاحبان موفق کسب و کار نگاه می کنند و سعی می کنند از آن ها تقلید کنند. ولی این افراد در نهایت بر نکات غلط تمرکز می کنند و تصمیمات اشتباهی می گیرند چون آن ها، این موقعیت را به درستی درک نمی کنند.
بازاریابی یا رسانه های اجتماعی دیجیتال یک حوزه کلیدی است که در آن یک چالش واقعی است. صاحبان کسب و کارهای کوچک غالبا وقت و هزینه زیادی را با تمرکز روی ترافیک، فالوور ها و لایک ها تلف می کنند و فکر می کنند که افزایش تعداد اعضا، کمک شایانی به کسب و کار آن ها می کند در حالی که تمرکز روی اعداد و تعداد اعضا، به کلی اشتباه است.
چگونه تیلور سوئیفت مسیر درست را طی کرد؟
در این مطلب، مثالی از یک رویکرد صحیح از یکی از موفق ترین هنرمندان دهۀ گذشته مطرح می شود.
از آن جا که تیلور سوئیفت، ده ها میلیون فالوور در توییتر دارد، به یکی از سوپراستارهای موفق موسیقی پاپ تبدیل نشد. او ۶۶۰۰۰۰۰۰ فالوور توییتری دارد چون او یک هنرمند فوق العاده با استعداد است.
طرفداران تیلور سوئیفت، به خاطر کارش، جذب او می شوند نه به خاطر اینکه او یک ناشناخته بی استعداد بود که از چند ترفند توئیتری هوشمندانه استفاده می کرد.
در حال حاضر اگر یک دسته از افراد را گرد هم آورید که به هم متصل باشند و فعالیت های مجازی شما را دنبال کنند و یک جامعۀ از خوانندگان اختصاصی نیز داشته باشید بسیار عالی است، چون آن ها کار شما را دوست دارند و رهبری شما را ارج می نهند.
این مردم، سود بسیار خوبی برای کسب و کار شما دارند. فقط باید حواستان باشد که این کار را به شکلی صحیح انجام می دهید.
تمرکز بر نکات مهم
شما به ترافیک، فالوور یا لایک نیاز ندارید. این ها نکاتی هستنید که باید روی آن تمرکز کنید. این ها زمینه هایی هستند که باید پیشرفت خود را با آن بسنجید.
نیاز به فروش دارید.
باید مشتریان خود را حفظ کنید
نیاز به مشتریان بهتری دارد.
باید اعتماد بازار را به دست آورید
به الگوهای کیفیتی بهتری نیاز دارید.
به مراجعه کننده های بیشتری نیاز دارید.
به سود بیشتری نیاز دارید.
علت
وقتی هدف شما، جذب ترافیک، فالوور یا لایک بیشتر باشد، این هدف، به شدت بازاریابی شما را تغییر می دهد. در زیر، چند نمونۀ بسیار رایج و متداول بیان می گردد.
به جای ایجاد روابط، روی لیست سازی تمرکز می کنید.
به جای ارتباط با مردم، روی جمع کردن مردم در شبکه های اجتماعی تمرکز می کنید.
به جای مشغول کردن خوانندگانتان، روی پیوستن آنها به لیست فالوورهایتان تمرکز می کنید.
کسب و کار مورد نظر خود را ایجاد کنید و فقط به مطالب و نکات مهم توجه کنید. و حواس خود را با یک مشت عدد بی ارزش، پرت نکنید.
موضوع : یک درس در مورد بازاریابی از تیلور سوئیفت
مطالب مرتبط :
انواع محتوا در بازاریـابی محـتوا چیست؟
درباره کانتنت مارکتینگ (بازاریـابی مـحتوا ) بدانید.
ایجاد محتوا اختصاصی برای یک سایت
برقراری ارتباط با مشتریان با محتوا آنلاین
بازاریاـبی محـتوا با هزینه کم
برگرفته از کسب بین