راه های زیادی برای توصیف یک فرد «قوی» وجود دارد. برخی از ویژگی های رایج عبارتند از صداقت، وفاداری و اخلاق کاری خوب. شما می توانید برخی از دستورالعمل های رایج را برای تقویت جنبه های مختلف شخصیت خود دنبال کنید. شما می خواهید روی بهبود بهترین ویژگی های خود کار کنید - این به شما امکان می دهد تا به طور کامل به بهترین خود تبدیل شوید. همچنین کار بر روی تمرین بیشتر همدلی و ابراز قدردانی مفید است. در نهایت، میتوانید با به عهده گرفتن نقشهای رهبری و رویارویی با چالشها، شخصیتی قوی بسازید و شخصیت خود را تقویت کنید .
روش هایی که می توانید شخصیت خود را تقویت کنید
تمرکز بر بهترین قابلیت های خود
1)صادق تر باش صداقت جزء کلیدی شخصیت شماست. به دیگران نشان دهید که صادق هستید، شخصیت خود را تقویت کنید و اعمالتان را با کلماتتان مطابقت دهید. به عنوان مثال، اگر به شریک زندگی خود بگویید که از حرفه او حمایت بیشتری خواهید کرد، به او نشان دهید که منظورتان این است. میتوانید از آنها در مورد پروژه بزرگی که در حال انجام آن هستند سؤال کنید یا میتوانید در زمان شلوغی او آماده سازی شام را به عهده بگیرید.
شما همچنین می توانید با رفتار خالصانه صادق تر شوید. احساس نکنید که همیشه باید به روش خاصی رفتار کنید. واکنش های صادقانه نشان دهید.
به عنوان مثال، می توانید به شریک زندگی خود بگویید: "متاسفم که قبلا بیشتر از این حمایت نکردم. فکر می کنم به این دلیل بود که وقتی سر کار هستید، دلم برای تو تنگ می شود."
2)خودآگاهی داشته باشید. خودآگاهی به معنای پرداختن به شناخت خود در سطحی عمیق تر است. با خودآگاهی، می توانید درک کنید که ایده ها و واکنش های شما چگونه شکل می گیرد. درک بهتر اینکه چه کسی هستید می تواند به شما در ساختن شخصیت خود کمک کند. هر روز زمانی را برای خود اندیشی اختصاص دهید. می توانید از خود سؤالاتی بپرسید: "چرا وقتی علی این را گفت چنین واکنشی نشان دادم؟" و "چگونه می توانم دفعه بعد که درگیری وجود دارد واکنش خود را بهبود بخشم؟"
مدیتیشن نیز راهی عالی برای به دست آوردن خودآگاهی است و می توانید با آن شخصیت خود را تقویت کنید . می توانید با دانلود یک برنامه، شرکت در کلاس یا خواندن کتابی در مورد مراقبه، مراقبه را یاد بگیرید. شما همچنین می توانید ساکت بنشینید و ببینید افکارتان شما را به کجا می برد!
3) کنترل خود را بیشتر به دست آورید. شما می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره خود کنترل خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، می توانید روی کنترل خوردن تکانه ای کار کنید. هنگامی که می خواهید یک میان وعده آخر شب بخورید، توقف کنید و از خود بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستید یا خیر. سپس به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید. شما می توانید آگاهانه به کنترل تکانه های خود فکر کنید و شخصیت خود را تقویت کنید .
مرتب کردن رختخواب خود به صورت روزانه یک عادت عالی است که باید به آن متعهد باشید. این به شما کمک می کند تا نظم و انضباط را توسعه دهید، که سپس می توانید از آن در سایر بخش های زندگی خود استفاده کنید.
صداقت را تمرین کنید. زندگی با صداقت به این معنی است که شما با شخصی که در درون خود هستید صادق هستید. اگر اعمال شما با اعتقادات شما مطابقت نداشته باشد، در آن صورت همیشه در درون خود احساس ناآرامی خواهید داشت. ارزش ها و اخلاق شخصی خود را در زندگی روزمره خود بشناسید و به آنها احترام بگذارید. تصمیمات خود را بر اساس این ارزش ها بگیرید و تحت فشار همسالان قرار نگیرید.
- به هدفی بپیوندید که با ارزش های شما همخوانی دارد.
- به این فکر کنید که چگونه تصمیمات شما با باورهای شما مطابقت دارد.
- عاداتی را تغییر دهید که با باورهای شما همخوانی ندارد.
- صادق باشید.
5) مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و همه چیز را درست کنید. همه اشتباه می کنند، اما نحوه برخورد شما با آنها نشان دهنده شخصیت شماست اینگونه شخصیت خود را تقویت کنید . وقتی به هم ریخته اید صادق باشید و هر کاری که می توانید برای جبران کارهایتان انجام دهید. بسته به شرایط، ممکن است نیاز به عذرخواهی داشته باشید. در مواقع دیگر، ممکن است لازم باشد رفتار خود را تغییر دهید یا برای جبران کاری که انجام دادید، اقدامی انجام دهید.
برای یافتن راه حل با فردی که به او آسیب رسانده اید کار کنید.
راه هایی را در نظر بگیرید که بتوانید وضعیت را متعادل کنید.
اگر اشتباهی مرتکب شدید یا به دیگری آسیب رساندید، اشتباه خود را بپذیرید و آن را اصلاح کنید. می توانید بگویید: متاسفم که ایده شما را به حساب نیاوردم. من به همه می گویم که شما کسی هستید که به مسائل فکر می کنید.
6) ریسک های حساب شده را بپذیرید و شخصیت خود را تقویت کنید . دلایل زیادی برای ریسک کردن وجود دارد، مانند افزایش اعتماد به نفس و یافتن راه های جدید برای دستیابی به موفقیت. ریسک محاسبه شده زمانی است که شما خطرات و مزایای آن را سنجیده باشید. با سر به چیزی که در مورد آن فکر نکردهاید فرو نروید.
برای مثال، شاید شما رویای راه اندازی کسب و کار عکاسی خود را داشته اید. احتمالاً منطقی نیست که ناگهان شغل خود را ترک کنید و به یک تجارت کاملاً جدید وابسته شوید. یک استراتژی بهتر شروع کوچک است. سعی کنید کنسرت هایی برای عکاسی را در آخر هفته رزرو کنید. همانطور که تجارت شما توسعه می یابد، می توانید به طور جدی تری در مورد پیگیری تمام وقت اشتیاق خود فکر کنید.
7) صبر را تمرین کنید. طبیعی است که گاهی اوقات احساس بی حوصلگی می کنید. شاید زمانی که همکارتان بلافاصله مفهومی را درک نکرده است مجبور شده اید زبان خود را گاز بگیرید. شما می توانید با کمی کار صبر خود را افزایش دهید. با تلاش برای مشاهده موقعیت از دریچههای طرف مقابل شروع کنید. میتوانید فکر کنید، "اوه، شاید مریم متوجه حرفهای من نمیشود، زیرا او سابقه مشابهی در زمینه فناوری ندارد. من میتوانم از اصطلاحات کمتری در توضیح آن استفاده کنم."
شما همچنین می توانید سوال بپرسید و با دقت گوش دهید. با این جمله شروع کنید: "مریم، من دوست دارم به شما کمک کنم تا بفهمید. چه نکاتی نامشخص است؟" سپس به پاسخ مریم گوش دهید و رویکرد جدیدی را امتحان کنید.
8)از کسی که به او اعتماد دارید بخواهید بازخورد بدهد. گاهی اوقات ممکن است سخت باشد که در مورد خودتان عینی باشید. اگر در مورد ایجاد برخی بهبودها جدی هستید، از شخص دیگری بخواهید تا به شما بازخورد بدهد. مطمئن شوید که فردی را انتخاب کنید که بتواند در عین حال صادق و سازنده باشد.
بهترین دوست شما ممکن است انتخاب خوبی برای این تمرین باشد. میتوانید بگویید: «رضا، من واقعاً به دنبال راههایی برای قویتر شدن هستم. به نظر شما نقاط قوت و ضعف شخصیت من چیست؟»
بازخورد آنها را با قدردانی بپذیرید شخصیت خود را تقویت کنید و برای اجرای برخی از تغییرات توصیه شده گام بردارید.
تمرین همدلی و قدردانی
1)خودت را جای دیگران بگذار اگر بتوانید همدل تر شوید، می توانید دیگران را بهتر درک کنید. شما می توانید با برقراری ارتباط با دیگران و کمک به آنها شخصیت خود را تقویت کنید . سعی کنید تصور کنید که در ذهن شخص دیگری چه می گذرد. به عنوان مثال، شاید دوست شما اخیراً یک خواهر یا برادر را از دست داده است. به این فکر کنید که چه احساسی ممکن است داشته باشید و چه واکنشی نشان خواهید داد. سعی کنید به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا احساس بهتری در دوست خود ایجاد کنید.
شما همچنین می توانید این کار را بیشتر انجام دهید و در واقع تجربه کنید که طرف مقابل با آن چه سر و کاری دارد. به عنوان مثال، ممکن است شریک زندگی شما ناامید شده باشد زیرا او تمام کار پخت و پز را انجام می دهد. سعی کنید وظیفه شام را در هفته به عهده بگیرید تا بتوانید دلیل احساس استرس آنها را درک کنید.
2) پیش داوری های خود و دیگران را به چالش بکشید. اکثر مردم پیش فرض ها یا حتی پیش داوری هایی نسبت به دیگران دارند. اینها ممکن است خودآگاه یا ناخودآگاه باشند. به عنوان مثال، شاید فکر می کنید افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل نشده اند باهوش نیستند. سعی کنید مغز خود را طوری تربیت کنید که ذهنی بازتر داشته باشد و دیگران را بپذیرد.
به تعصبات خود توجه کنید. وقتی متوجه شدید که در حال فرضیات هستید، یک یادداشت ذهنی داشته باشید. آگاهی از تعصب اولین بخش در پرداختن به آن است که کمک می کند شخصیت خود را تقویت کنید.
دفعه بعد که این افکار را به ذهنتان خطور کرد، سعی کنید ذهنیت خود را به طور فعال تغییر دهید. به جای اینکه فکر کنید «آن شخص نباید باهوش باشد»، فکر کنید، «وای، آنها با وجود نداشتن مدرک دانشگاهی توانستند شغل خوبی پیدا کنند. این بسیار چشمگیر است."
اگر به موضوع محقق کردن رویاها چگونه امکان پذیر است؟ هم علاقه دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید.
3) تمرین سپاسگزاری را شروع کنید. قدردانی بخش مهمی از قدرت شخصیت است زیرا نشان دهنده آگاهی از افراد و چیزهای اطراف شما است. شما می توانید قدردانی را با تبدیل عمدی آن به بخشی از زندگی روزمره خود تقویت کنید. به عنوان مثال، می توانید هر روز را با فکر کردن به 3 چیز که بخاطر آنها سپاسگزار هستید، به پایان برسانید و شخصیت خود را تقویت کنید .
همچنین می توانید سعی کنید یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید که در آن چیزهایی را که برای آنها سپاسگزار هستید یادداشت کنید. می توانید در طول روز یادداشت برداری کنید یا هر شب 10 دقیقه را به یادداشت برداری اختصاص دهید.
می توانید بنویسید: «امروز فرصتی به من داده شد تا در پناهگاه حیوانات داوطلب شوم. از اینکه توانستم در صبح امروز شنبه کاری سازنده انجام دهم، سپاسگزارم.»
4) قدردانی خود را نسبت به دیگران ابراز کنید. شما همچنین می توانید قدردانی خود را به سمت بیرون برگردانید. هر بار که کسی کاری برای شما انجام می دهد، بگویید "متشکرم". همچنین میتوانید قدردانی از چیزهایی را که مستقیماً بر شما تأثیر نمیگذارند، نشان دهید.
به عنوان مثال، میتوانید به یک همکار بگویید: «از اینکه آن مشتری جدید را به خدمت گرفتید متشکرم. افزایش تجارت برای همه ما خوب است.»
می توانید نظرات خود را مشخص کنید. میتوانید امتحان کنید، «من واقعاً از اینکه وقتی مریض بودم برایم سوپ مرغ آوردی، قدردانی میکنم. تو واقعاً انسان خوبی هستی.»
بر عهده گرفتن نقش های کاربردی
1) اگر خجالتی هستید صحبت کنید. شما می توانید با مسئولیت بیشتر شخصیت خود را بسازید. این به گسترش پایگاه دانش شما کمک می کند و دیدگاه جدیدی به شما می دهد. با نگاه کردن به نحوه ارتباط خود با دیگران شروع کنید. اگر معمولاً از صحبت کردن می ترسید، سعی کنید صدایتان شنیده شود.
شاید شما در کمیته موسیقی کلیسای خود هستید. اگر شدیداً احساس میکنید که باید از یک قطعه موسیقی در یک سرویس آینده استفاده شود، صحبت کنید و نظر خود را واضح بیان کنید.
در محل کار سعی کنید بیشتر در جلسات شرکت کنید. اگر ایده های خود را به وضوح و با اطمینان بیان کنید، مردم پاسخگو خواهند بود.
2) اگر معمولاً خوش صدا هستید، ابتدا اجازه دهید دیگران صحبت کنند. شما همچنین می توانید با نشان دادن خویشتن داری رهبری خود را نشان دهید. اگر به طور کلی بسیار پرحرف هستید، سعی کنید اجازه دهید شخص دیگری شنیده شود. سپس می توانید قبل از صحبت کردن فکر کنید و متفکرانه پاسخ دهید.
اگر به طور کلی برنامه آخر هفته را تعیین می کنید، از شریک زندگی خود بپرسید که آیا کارهای خاصی وجود دارد که دوست دارد انجام دهد.
بسیار خوب است که فعالانه در بحث های کلاس شرکت کنید. اما با گوش دادن به دیگران نیز چیزی یاد خواهید گرفت.
3) برای یادگیری چیزهای جدید آماده باشید. ذهن باز بودن به شما امکان می دهد دانش و دیدگاه جدیدی به دست آورید و شخصیت خود را تقویت کنید . هر بار که چیز جدیدی یاد می گیرید، بر پایه دانش خود بنا می کنید و به فردی قوی تر تبدیل می شوید. فقط برای یادگیری چیزهای جدید باز نباشید، به دنبال فرصت هایی برای انجام این کار باشید.
شما می توانید این را در محل کار اعمال کنید. به رئیس خود بگویید: «دوست دارم درباره جنبه حسابداری عملیات خود بیشتر بدانم. آیا می توانم امروز بعدازظهر در جلسه شما بنشینم؟»
4) اهداف دست یافتنی بسازید و دنبال کنید. تعیین اهداف واضح می تواند به شما در تعیین اولویت ها کمک کند. وقتی برای تحقق اهداف خود تلاش می کنید، فرد قوی تری خواهید شد. چیزی را انتخاب کنید که می خواهید روی آن کار کنید و تمرکز خود را بر آن متمرکز کنید. شما می توانید این کار را در زندگی شخصی خود و همچنین در محل کار یا مدرسه انجام دهید.
به عنوان مثال، شاید شما برای یادگیری صحبت کردن به زبان اسپانیایی هدف خود را تعیین کنید. بهترین راه برای تحقق آن را شناسایی کنید و دست به کار شوید.
می توانید کلاسی برای شرکت در یک کالج محلی پیدا کنید یا به دنبال یک دوره آنلاین باشید. شما همچنین می توانید محصولی مانند اپلیکیشن آنلاین را خریداری کنید.
برای اینکه زمان خود را چگونه بگذرانید، برنامه ریزی کنید. پیشرفت خود را پیگیری و شخصیت خود را تقویت کنید .
کار برای رسیدن به اهداف روشن می تواند به شما در ایجاد نظم و انضباط کمک کند، که بخشی از توسعه قدرت شخصیت است.
5)درخواست کمک در زمانی که شما به آن نیاز دارید. برخی افراد کمک خواستن را نشانه ضعف می دانند. در واقع، با نشان دادن اینکه شما می توانید نیازهای خود را شناسایی و بیان کنید، قدرت شخصیت را نشان می دهد. درخواست های خود را مشخص و واضح بیان کنید.
به جای اینکه به همسرتان بگویید: "من به کمک بیشتری در خانه نیاز دارم!" سعی کنید، "خیلی خوب خواهد بود اگر از این به بعد مسئول لباسشویی و قدم زدن سگ باشید.
6) نقاط قوت دیگران را برجسته کنید. توانمندسازی دیگران راهی عالی برای بزرگ کردن همه از جمله خودتان است. رهبران خوب می دانند که ساختن افراد برای شما بهتر از تلاش برای از بین بردن آنها است. مطمئن شوید که با تیم خود در ارتباط هستید و مشارکت همه را اهمیت می دهید.
به نقاط قوت افراد اشاره کنید و به آنها کمک کنید تا بر روی آنها بسازند. می توانید بگویید: "شما واقعاً استعدادی در ارائه سخنرانی دارید. آیا دوست دارید از طرف گروه صحبت کنید؟"
به جای اینکه فقط روی خودتان تمرکز کنید، روی موفقیت تیم تمرکز کنید. به رهبری به عنوان یک «ما» به جای «من» برخورد کنید.
7) با چالش ها روبرو شوید. به جای رویگردانی از یک مشکل، راهی برای مقابله با آن پیدا کنید. شما باید وضعیت را به طور عینی ارزیابی کنید و از واکنش احساسی اجتناب کنید. سپس می توانید روی یافتن و اجرای راه حل کار کنید.
به عنوان مثال، بگویید که در محل کار تیمی را مدیریت می کنید و یکی از بازیکنان کلیدی شما بدون اطلاع قبلی استعفا می دهد. به جای عصبانی شدن، روی موقعیت تمرکز کنید. احتمالاً باید کار را دوباره توزیع کنید. با یک جلسه تیم تماس بگیرید، وضعیت را توضیح دهید و ایده بخواهید. سپس می توانید کار را مجدداً تعیین کنید و به جلو بروید.
منبع: وبسایت پی جو