اگر شما یک معلم مشتاق و فعال در حوزه آموز زبان هستید، احتمالا حداقل یک بار به راه اندازی آموزشگاه زبان خود فکر کرده اید. فکر راهاندازی کسبوکار آموزشگاه زبان خودتان هیجانانگیز است، اما در عین حال دلهرهآور است. هنگام راه اندازی آموزشگاه زبان موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله چه زبان هایی را تدریس خواهید کرد و دانش آموزان از کجا خواهند آمد؟
مانند هر نوع کسب و کار کوچک دیگری، انجام تحقیقات قبل از شروع در این مسیر بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای شروع آورده شده است:
تصمیم بگیرید چه زبان هایی را در آموزشگاه زبان خود می خواهید آموزش دهید
در چه زبان هایی خوب هستید؟ یک معلم زبان خوب باید بتواند مطالب را به طور واضح و موثر ارائه دهد. به چه زبانی صحبت می کنید؟ کدام یک را به اندازه کافی برای آموزش می شناسید؟ اگر زبان خاصی به ذهنتان می رسد، ایده خوبی است که درباره تقاضای این زبان در منطقه یا کشور خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. این نه تنها به جذب دانشآموزان بالقوه به مدرسه شما کمک میکند، بلکه به آنها فرصتی میدهد تا مهارتهای خود را در حالی که انگلیسی یا زبان خارجی دیگری را از شما یاد میگیرند، تمرین کنند!
باید مطمئن شوید که زبان مادری شما برای تازهآموزان سخت نیست. اگر نه، پس شاید ادامه دهید و به جای آموزش چیز دیگری به آنها فکر کنید. به هر حال، اگر هیچ کس چیزی مرتبط با زبان شناسی نمی خواهد، بعداً دیگر نیازی به معلم نخواهد بود، بنابراین قبل از هر نوع تصمیم گیری کمی وقت بگذارید.
تصمیم بگیرید که چه نوع آموزشگاه زبان را می خواهید شروع کنید
به عنوان صاحب آموزشگاه زبان، باید تصمیم بگیرید که چه نوع آموزشگاه زبان را می خواهید شروع کنید. رایج ترین انواع عبارتند از:
آموزشگاه زبان خصوصی: این آموزشگاه زبان دارای مالکیت خصوصی است و توسط یک فرد یا گروهی از افراد اداره می شود. ممکن است کلاس هایی را در محیط های خصوصی (مانند دفاتر یا خانه ها) یا در مکان های عمومی مانند مراکز اجتماعی برگزار کنند.
آموزشگاه زبان زنجیره ای: آموزشگاه زبان زنجیره ای دارای شعبه های متعدد در چندین مکان است. آنها اغلب از مدیران برای اداره شعب استفاده می کنند، که در مرحله بالاتر صاحبان حق امتیاز مدیریت می کنند که به شرکت برای حقوق برند و مواد درسی پول می پردازند.
بازار هدف خود را مشخص کنید
گام بعدی این است که بازار هدف خود را مشخص کنید و اینکه قرار است به چه کسی آموزش دهید. پاسخ به سوال "چه کسی" آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست. بازار هدف شما لزوماً با موقعیت جغرافیایی شما یکسان نیست. این می تواند یک شهر باشد، یا می تواند چندین شهر را در یک کشور یا چندین کشور در بر گیرد. شما مجبور نیستید جمعیت شناسی را انتخاب کنید که با محدوده سنی یا سطح زبان همه دانش آموزان شما مطابقت داشته باشد - فقط باید گروهی از یادگیرندگان را پیدا کنید که علایق شما و اهداف آنها با شما همسو باشد.
می توانید یک آموزشگاه زبان آماده خریداری کنید
اگر به فکر راه اندازی یک آموزشگاه زبان هستید و تجربه ای در این صنعت ندارید، ممکن است خرید یک آموزشگاه موجود برای شما آسان تر باشد. شعب آموزشگاه های موجود معمولاً با شهرت خوبی تثبیت شده اند و با ارائه تمام مواد آموزشی لازم، طرح های درسی، سیستم های تجاری و پشتیبانی مدیریت، در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کنند. با این حال، اگر هدف شما ایجاد چیزی منحصر به فرد یا شروع از ابتدا با حداقل خطر است، می توانید با خرید مجوز این کار را انجام دهید.
برای مشاهده اطلاعاتی در این زمینه پیشنهاد می کنیم لیست بهترین آموزشگاه زبان شیراز را مشاهده فرمایید.
مکان آموزشگاه زبان را تعیین کنید
محل آموزشگاه زبان شما یک تصمیم بسیار مهم است. شما می خواهید در نزدیکی دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی باشید، اما همچنین در نزدیکی جاذبه های توریستی، حمل و نقل عمومی و مغازه ها باشید. هنگام انتخاب ساختمان برای مرکز آموزشگاه زبان جدید خود موارد زیر را در نظر بگیرید:
- آیا در منطقه ای با تعداد زیادی دانش آموز است؟
- اگر چنین است، آیا می توانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید؟
- آیا در صورت لزوم فضایی برای توسعه یا نوسازی وجود دارد؟
- آیا به ایستگاه قطار یا اتوبوس نزدیک است؟
در بسیاری از شهرها، حمل و نقل عمومی نقش مهمی در رفت و آمد در شهر ایفا می کند. این می تواند فاکتور مهمی برای آموزشگاه زبان شما باشد!
معلمان مناسب را استخدام کنید
هنگامی که دید واضحی از نوع آموزشگاه زبانی ای که می خواهید باز کنید دارید، وقت آن رسیده است که کارمندان خود را استخدام کنید. مهم است که معلمان واجد شرایطی را استخدام کنید که برای آموزشگاه زبان شما و دانش آموزان آن مناسب باشند. هنگام استخدام معلمان، به دنبال افرادی باشید که تجربه تدریس در محیط های مشابه را دارند و زبانی را که می خواهید تدریس کنید تدریس می کنند. همچنین معلمان باید بتوانند به طور موثر با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و سبک تدریس خود را بر اساس نیازهای دانش آموزان تطبیق دهند.
شاید علاقه مند باشید بهترین کلاس چت و مکالمه انگلیسی در شیراز را پیدا کنید. پس پبشنهاد می دهیم به لیک مطب درج شده مراجعه کنید.
قیمت ها و خدمات خود را تعیین کنید
قیمت با توجه به بازار شما: اگر در یک شهر بزرگ هستید و تعداد زیادی آموزشگاه زبان وجود دارد، باید هزینه بیشتری نسبت به گزینههای کمی داشته باشید. اگر توریستهایی را هدف قرار میدهید که قبل از ترک فقط زمان کوتاهی برای یادگیری زبان دارند ، پس اشکالی ندارد که کلاسهای شما کمی گرانتر باشد. آنها میتوانند در این مدت کوتاه از این تجربه بهرهمند شوند.
شما چه سرویس هایی را پیشنهاد می دهید؟ آیا افراد می توانند در کلاس های گروهی یا خصوصی شرکت کنند؟ آیا آنها گزینه ای برای آموزش الکترونیکی دارند؟ آیا در خانه یا محل کار آنها تدریس خواهید کرد؟ یک سیستم رزرو آنلاین راه اندازی کنید تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از این گزینه ها مطلع شوند و در کلاس ها از طریق رایانه یا تلفن خود ثبت نام کنند!
یک نام انتخاب کنید و مدرسه خود را ثبت کنید
اکنون که در زمینه آموزش زبان تصمیم گرفته اید و بودجه راه اندازی خود را به دست آورده اید، زمان آن فرا رسیده است که به فکر راه اندازی آموزشگاه زبان خود باشید. اولین قدم برای راه اندازی آموزشگاه زبان شامل انتخاب نام و ثبت آن در شهر یا شهرستان شماست.
برای انتخاب نام مناسب برای آموزشگاه زبان خود، در نظر بگیرید که چه بیانیه ماموریت یا فلسفه ای کار آن را هدایت می کند. اگر قبلاً مدارسی در منطقه شما با مأموریت های مشابه وجود دارد، ممکن است بخواهید چیزی جذاب را انتخاب کنید که اهداف آموزشی شما را منعکس کند یا چیزی رسمی تر.
برای انتخاب نام می توانید از لغت نامه ها یا نام های مشابه به زبان های دیگر استفاده کنید. پس از تعیین نام، قبل از تصمیم گیری رسمی در مورد ثبت نام آن تحت این عنوان، با سازمان های دولتی و وزارت آموزش و پرورش چک کنید . ممکن است این نام امکان پذیر نباشد.
چطور کسب و کار خودمان را تحلیل کنیم؟ برای اینکه در کار خود پیشرفت کنیم باید بلد باشیم کسب و کارمان را تحلیل کنیم. پس مطلب درج شده را مطالعه کنید.
یک حضور آنلاین ایجاد کنید
ایجاد یک حضور آنلاین برای آموزشگاه زبان شما بسیار مهم است. شما می توانید این کار را با داشتن یک وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام انجام دهید.
داشتن یک وب سایت به شما امکان می دهد به صورت آنلاین دیده شوید، که به دانش آموزان بالقوه کمک می کند مدرسه شما را پیدا کنند. اگر بودجه لازم برای ایجاد یکی از خودتان را ندارید، شرکت های زیادی وجود دارند که با هزینه کم به شما در انجام این فرآیند کمک می کنند. این اغلب "بازاریابی آنلاین" نامیده می شود.
همچنین باید آموزشگاه زبان خود را از طریق رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام تبلیغ کنید تا افراد بتوانند آنچه را که در کلاسهای شما اتفاق میافتد دنبال کنند و همچنین اطلاعاتی در مورد آنها (زبانی که تدریس میکنند) دریافت کنند.
شاید بخواهید آیلتس را به صورت آنلاین آموزش ببینید و در کنار آن نیز آموزش های دیگر زبانها را یاد بگیرید. به همین دلیل توصیه می کنیم مطلب آموزش آیلتس در شیراز را مطالعه کنید.
نتیجه
راه اندازی یک آموزشگاه زبان یک فرآیند هیجان انگیز و با ارزش است. بهترین راه برای شروع این است که در مورد آنچه دیگر آموزشگاه های زبان انجام می دهند تحقیق کنید، از موفقیت ها و شکست های آنها درس بگیرید، سپس طرحی ارائه دهید که برای شما و دانش آموزانتان مفید باشد.
منبع: وبسایت پی جو