مرگبار ترین اشتباهات در بازاریابی ایمیلی
مرگبار ترین اشتباهات در بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی و زمان اشتباه ارسال
زمان ارسال ایمیل مهمترین نقش در تاثیر گذاری عملیات بازاریابی ایمیلی شما بازی می کند، اگر شما نتوانید بهترین زمان ارسال را بیابید به هیچ عنوان نخواهید توانست به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.
زمان ارسال ایمیل یک الگو خاص و مشخصی ندارد و بستگی به نوع مخاطبان شما دارد، هر کسب و کار اینترنتی مخاطبان و کاربران خاص خود را دارد که ممکن است رفتار آنها با کاربران سایر وب سایت ها متفاوت باشد.
ابتدا باید بدانید که بیشتر کاربران شما در چه رده سنی هستند، بیشترین درصد کاربران آقا هستند یا خانم، سابقه ارسال ایمیل های قدیمی خود را بررسی کنید، زمانی که شما یک عملیات ایمیل مارکتینگ انجام میدهید و برای این کار حتما از یک سرویس دهنده مانند mailchimp استفاده میکنید، اگر هم دوست دارید به راحتی صفحه فرود بسازید و عملیات ایمیل مارکتینگ خود را از همین امروز شروع کنید پیشنهاد میکنم محصول آموزش راه اندازی ایمیل مارکتینگ با وردپرس را تهیه کنید.
باید اطلاعاتی که این سرویس دهنده به شما ارائه میکند را بررسی کنید و الگو رفتار کاربران خود را پیدا کنید، این اطلاعات تنها برای دیدن و لبخند زدن نیستند، بلکه برای تصمیم گیری شما در ارسال ایمیل های آینده می باشد.
پس اولین موضوع در بازاریابی ایمیلی ساعت ارسال و روز ارسال می باشد که بسیار مهم می باشد، پس سعی کنید بهترین الگو را برای ارسال ایمیل های خود انتخاب کنید.
موضوع ایمیل در بازاریابی ایمیلی
سعی کنید از یک موضوع خوب استفاده کنید، زیرا 90 درصد کاربران از روی موضوع یک ایمیل تصمیم میگیرند که آن را باز کنند یا خیر، پس انتخاب یک موضوع بسیار مهم و حیاتی می باشد.
البته به این نکته توجه کنید که از تقلب برای انتخاب موضوع به شدت دوری کنید، زیرا اگر موضوع ایمیل شما خوب باشد اما هیچ ارتباطی با متن ایمیل شما نداشت با دو اتفاق بسیار وحشتناک روبرو خواهید شد، یا به صندوق اسپم ارسال خواهید شد و یا کاربر اقدام به لغو اشتراک خواهد کرد.
متن ایمیل در بازاریابی ایمیلی
متن ایمیل برای ترغیب کاربر به کلیک کردن روی لینک شما بسیار مهم و ضروری می باشد، اگر متن مناسبی نداشته باشید تنها در باز شدن ایمیل موفق بودید و به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهید کرد.
سعی کنید در ایمیل تمام توضیحات را ندهید، بلکه یک خلاصه جذاب از اصل متن را در ایمیل بنویسید و کاری کنید که کاربر برای خواندن ادامه مطلب به سایت شما مراجعه کند.
اگر در ایمیل خود از تصاویر استفاده می کنید سعی کنید مطالب مهم را در این تصاویر قرار ندهید، زیرا سرویس دهنده های برتر به صورت پیش فرض نشان دادن تصویر را غیر فعال کرده اند و در نتیجه امکان اینکه پیام شما تنها به شکل یک X قرمز دیده شود بسیار زیاد است.
حرف آخر
در این قسمت به 3 اشتباه بزرگ در بازارایابی ایمیلی پرداختیم و سعی کردیم شما را با این اشتباهات بزرگ آشنا کنیم، گاهی اوقات یک اشتباه کوچک می تواند ما را از مسیر اصلی دور کند، پس سعی کنید از این اشتباهات در بازاریابی ایمیلی دوری کنید.
موضوع : مرگبار ترین اشتباهات در بازاریابی ایمیلی
مطالب مرتبط:
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریـابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریـابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریاـبی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی
برگرفته از فکر آبی