تفکر زیرکانه و رونق کسب و کار
تفکر زیرکانه و رونق کسب و کار
این خبرها برای صاحبان کسب و کار که منتظر فرصت هستند، خیلی مهم است. هرچند، برای صاحبان کسب و کاری که در محیط سریعا درحال تغییر امروزی هنوز با رویکرد سال 1995 به کسب و کار، کار میکنند، خیلی عجیب نیست.
در مطلب امروز، من ایدههایی را درباره چگونگی بهره برداری شما از فرصتهای جدید اطرافتان ارائه میدهم. ابتدا، میخواهم نشان دهم که چگونه همه چیز تغییر کرده و چرا ما باید ذهنیت جدیدی را نسبت به چشم اندازهای جدید اتخاذ کنیم.
ذهنیت جدید برای چشم انداز جدید
بسیاری از کسب و کارهای موثر جهان، بیست سال پیش شناخته شده نبودند. برخی ها، مثل فیسبوک و توئیتر، تا میانه دهه ۲۰۰۰ تاسیس نشده بودند. این نوع رشد جهانی قبلا اصلا به ذهن نمیرسید. شرکتهای میلیون دلاری که صنایع شان را رهبری میکنند، به روش های غیرسنتی و نسبتا ناشناخته ای آغاز شده اند.
مثال خوبی دراینجا ارائه شده است. نوشته تام گودوین درباره عصر جدید کسب و کار چابک:
بزرگترین شرکت تاکسی رانی جهان، وسیله نقلیه ای ندارد. فیسبوک، صاحب مشهورترین رسانه جهان، هیچ محتوایی را ایجاد نمیکند. علی بابا، ارزشمندترین خرده فروش، هیچ فهرست اموالی ندارد . و بزرگترین تامین کننده لوازم خانگی، به نام ایر بی ان بی، دارایی واقعی ندارد . اتفاقات جالبی درحال رخ دادن است.
حق با برخی دوستان است. اتفاق جالبی درحال رخداد است. هیچ یک از این پیشرفتها یا الگوهای کسب وکار تا همین زمان های اخیر امکان پذیر نبودند. بازی عوض شده است و برای همیشه تغییر کرده است.
عصر کسب و کار چابک
وقتی من به کسب و کارهای کوچک نگاه میکنم، آنها در یکی از این دو طبقه جای میگیرند: یا مربوط به عصر دایناسورها هستند یا ترقی خواهان زیرک. رویکردشان به چشم انداز کسب و کار چابک به این معنی است که آنها یا با انهدام مواجه شده اند یا با موفقیت غیر متوازن.
با وجود یک لپتاپ و یک ایده مناسب، چیزهای کمی وجود دارد که یک کسب و کار چابک نتواند به دست آورد.
- چشم انداز جدید کسب و کار به صاحب یک کسب و کار چابک کوچک اجازه میدهد که صبح ایده ای داشته باشد و قبل از اتمام روز آن ایده را اجرا کند.
- با استفاده از شبکههای اجتماعی، ما میتوانیم به آنچه بازار میخواهد گوش دهیم و آن را فراهم کنیم. دیگر حدس و گمان فایده ای ندارد. شما میتوانید هر لحظه در کسری از زمان از آن مطلع شوید.
- دسترسی مداوم به داده ها، یعنی تحقیقاتی که قبلا هفته ها و ماه زمان میبردند، الان میتوانند در چند روز و با کمترین هزینه انجام شوند.
- با یک آدرس ایمیل بازاریابی، و چند نرم افزار الکترونیکی، کسب و کار میتواند در فروش پیشرفت کند … و البته سریع!
- با یک وبلاگ و راهبرد صحیح، هرکسی میتواند جامعه مخاطب خود را توسعه دهد. من هر روز هزاران نفر را جمع میکنم، بسیاری از آنها مراجعین آینده هستند، بدون اینکه هزینه ای صرف تبلیغات یا ارتقاء کار کرده باشم.
- اگر ایده کسب و کار بزرگی دارید، دیگر نیاز به وام بانکی نیست. با وجود کیک استارتر، ایندی گوگو و سایرین، شما میتوانید از سرمایه گروهی استفاده کنید و آنچه میخواهید را بدست آورید.
- علی رغم تمام این پتانسیلها، بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک، کسب و کار خود را با ذهنیت سال 1995انجام میدهند. آنها فاقد زیرکی و چابکی هستند . این کار به آنها ضرر زیادی میرساند.
- آنها تلاش میکنند و برای محصولاتشان مشتری پیدا میکنند، به جای اینکه برای مشتریانشان محصول فراهم کنند.
- آنها هنوز زمان زیادی را صرف تصمیم گیری میکنند، حتی وقتی میتوانند بازخوردی که نیاز دارند را در کسری از زمان دریافت کنند. درنتیجه، رقبای چابک آنها روزی شان را میخورند.
- آنها از شبکه های اجتماعی برای پیروی از توده استفاده میکنند، نه رهبری کسب و کارشان.
- آنها وبسایتی دارند که فقط یک برگه تبلیغ آنلاین است، آن هم وقتی که باید سایتی داشته باشند که مثل دستگاه رهبری کننده عمل کند.
- آنها پولشان را برای تبلیغات هدر میدهند، وقتی که باید صحنه تجاری خودشان را با آن بسازند.
- آنها زمان، پول و انرژی را صرف گروه های شبکه ای میکنند، درست مثل دهه 1980، درحالیکه باید جامعه و مخاطبین خودشان را شکل دهند.
خلاصه، مهم نیست در چه صنعتی هستید، مهم نیست کجا هستید، امکانات شما اکنون طبق انتخاب خودشان بی نهایت و یا محدود خواهد بود.
موضوع : تفکر زیرکانه و رونق کسب و کار
مطالب مرتبط:
3 اصل کلیدی برای رشد کـسب و کار
۵ مدل نوآوری برای آینده کسـب و کار
فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای شروع یک کسـب و کار کوچک
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسـب و کار برای کارآفرینان خلاق
کسب درآمد از آموزش و مشاوره در زمینه کسب وکارتان
برگرفته از کسب بین