اشتباهات همکاری در فروش که نباید مرتکب شوید

اشتباهات همکاری در فروش که نباید مرتکب شوید
بدون شک، بازاریابی پورسانتی، یکی از سادهترین و سودآورترین روشهای کسب درآمد اینترنتی است که هیچ تجربه قبلی و یا هیچ سرمایهای نیاز ندارد. اگر هیچ تجربه یا سرمایهای برای انجام دادن کاری ندارید، میتوانید یک بازاریاب پورسانتی شوید و شروع به کسب درآمد از اینترنت کنید.
قبل از تبدیل شدن به یک بازاریاب پورسانتی، اطمینان حاصل کنید که شما ۳ اشتباه انتقادی بازاریابی پورسانتی را که این مقاله به آن میپردازیم ، تکرار نکردهاید. متاسفانه این اشتباهات را اغلب بازاریابان پورسانتی، بارها و بارها مرتکب میشوند.
1- دیدگاه اشتباه
از نظر من، بزرگترین اشتباه یک بازاریاب پورسانتی این است که فکر میکنند کار بازاریابی یک نوع کسب و کار پولساز است که تمرکز و انگیزه زیادی نمیخواد و بدون تلاش میتواند درآمد کسب کند. اگر شما هم این دیدگاه را دارید که بازاریابی پورسانتی می تواند در عرض چند ماه شما را به سومین شخص ثروتمند دنیا تبدیل کند، سخت دراشتباه هستید.
زمانیکه من با اولین فروشگاه اینترنتی پورسانتی آشنا شدم، فکر کردم زندگی من یکشبه تغییر خواهد کرد، مشتریان به سایتم هدایت میشوند و ورود میکنند، به لیست ایمیل من مشترک میشوند، روی لینکها کلیک میکنند، محصولات را خریداری میکنند… و به این ترتیب من تا انتهای ماه به سوددهی خوبی میرسم. ولی هرگز این اتفاق نیفتاد.
تنها زمانی اتفاق افتاد که متوجه شدم این یک مدل کسب و کار بسیار جدی است که مانند هر کسب و کار دیگری با تلاش مستمر، تمرکز و انگیزه به درآمد خوبی خواهد رسید.
اگر دیدگاه شما هم راجع به بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش اینگونه بوده، بهتر است آن را تغییر دهید. در غیر این صورت، شما گزینه دیگری برای انتخاب نخواهید داشت و از همکاری در فروش به عنوان بازاریاب پورسانتی بعد از مدت کوتاهی دوباره استفاده خواهید کرد.
بنابراین بهتره واقع بین باشید و دیدگاه خودتون رو درباره بازاریابی پورسانتی تغییر بدید. شما قصد دارید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید و بازاریابی پورسانتی میتواند یک مورد استثنایی برای شما باشد. فقط باید نقطهنظر نگرش و طرزفکر شما نسبت به بازاریابی پورسانتی تغییر کند، آنموقع است که همه چیز درست شده و تغییر میکند.
2- فروشنده بودن
تقریبا تمام رقبای من و سایتهای وابسته به آنها، به شدت از طریق همکاری در فروش محصولات، کسب درآمد میکنند. به نظر میرسد که آنها فروشندگان وابستهای هستند که برای فروش محصول تلاش زیادی میکنند.
البته من این کار را انجام نمیدهم و توصیه میکنم شما هم این کار را انجام ندهید.
به عنوان یک بازاریاب پورسانتی حرفهای، شغل شما این است که به مشتریان با نشان دادن تصویر درستی از ویژگیهای محصول، به آنها برای خرید آن محصول کمک کنید.
نکته مهم اینجاست که نباید فروشنده باشید. اگر سایت فروشگاهی دارید، محصولات مرتبط با محصولات همکاری در فروش را درکنار هم نگذارید؛ این یعنی هدایت مشتریان به سمت لینکهای محصولات مرتبط.
بازاریابان پورسانتی تازهکار معمولا این عادت را دارند که با معرفی محصولات متعدد و مرتبط تلاش میکنند، امکان فروش خود را به حداکثر برسانند؛ در حالی که این روش درست نیست!
هنر یک بازاریاب حرفهای این است که تمام تفاوتها و مزیتهای محصول را در ذهن مشتری تصویرسازی کنید و بعد محصول را به فروش برسانید.
در واقع شما باید با به اشتراک گذاشتن مزایا و معایب محصول و همچنین به اشتراک گذاشتن یک تصویر واقعی از محصول، تلاش کنید تا مشتری متوجه این نکته شود که به محصول شما نیاز دارند و خرید را انجام دهد. این روش درست بازاریابی پورسانتی است.
رویکرد دیگر این است که در آن مسائل مربوط به محصول را پنهان میکنید، ادعاهای غیرواقعی ارائه میکنید و محصولات را به عنوان یک محصول باکیفیت معرفی میکنید و از این طریق محصول را بفروش میرسانید.
اگرچه به ظاهر این یک روش خوبی است ولی فقط برای مدت کوتاهی جواب میدهد. زیرا مشتریان به شما اعتماد کرده و محصولات را خریداری کردهاند. اما زمانی که محصول را خریداری میکنند و با کیفیت پایین محصول مواجه میشوند، دیگر هرگز مشتری شما نخواهند شد.
شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید. آیا می خواهید مشتری محصول شما را فقط یکبار خریداری کند یا میخواهید برای محصولاتتان مشتری ثابت جذب کنید.
در واقع بازاریابی پورسانتی بیشتر در مورد ایجاد روابط با مشتریان و هدایت آنها است.
اشتباهات همکاری در فروش
3- داشتن محصولات زیاد
شما می توانید انتخاب کنید که به عنوان یک بازاریاب پورسانتی، تعداد زیادی محصول را برای فروش داشته باشید و موفق عمل نکنید، یا اینکه با تمرکز برروی یک محصول و بازاریابی آن فروش موفقی داشته باشید.
تعداد محصولات به فروش یا کمیسیون شما هیچ ارتباطی ندارد. بنابراین این تصور اینکه هرچقدر محصولاتی که بازاریابی میکنید بیشتر باشد، فروش بهتری خواهید داشت، کاملا اشتباه است.
همه بازاریابان پورسانتی یک محصول را در یک زمان واحد ارتقا میدهند. آنها فقط در یک زمان خاص بر روی یک محصول تمرکز میکنند و آن را به فروش میرسانند.
اگر می خواهید یک بازاریاب پورسانتی حرفهای و موفق شوید، فقط یک محصول را برای همکاری در فروش انتخاب کنید و تنها بر روی آن محصول تمرکز کنید تا فروش بالایی داشته باشید.
نکته مهم اینجاست که تعدد محصولات و معرفی چندگانه در یک زمان، بجز سردرگمی، استرس و نارضایتی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
پیشنهاد ما این است که یک محصول را انتخاب کنید، آن را مطالعه کنید و روی آن تمرکز داشت باشید و برای چند روز آن محصول را خوب تبلیغ کنید تا به سوددهی خوبی دست پیدا کنید.
نتیجه
بازاریابان پورسانتی تازهکار به این 3 اشتباه توجه نمیکنند. اشتباهات همکاری در فروش دیگری هم در لیست وجود دارد، اما مهمترین آنها همین سه مورد است.
به عنوان یک بازاریاب پورسانت حرفهای، کافیه این اشتباهات همکاری در فروش را مرتکب نشوید تا درآمدتان افزایش پیدا کند و به سوددهی عالی برسید.
موضوع : اشتباهات همکاری در فروش که نباید مرتکب شوید
مطالب مرتبط:
3 اصل کلیدی برای رشد کسب و کار
۵ مدل نوآوری برای آینده کسب و کار
فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای شروع یک کسب و کار کوچک
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق
کسب درآمد از آموزش و مشاوره در زمینه کسب وکارتان
برگرفته از بهترین ایده