اشتباهاتی که در بازاریابی باید از آن ها دوری کرد
اشتباهاتی که در بازاریابی باید از آن ها دوری کرد
ما قصد داریم در کسب بین به سه اشتباه بازاریابی دیجیتالی که صاحبان کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند اشاره کنم.
فعالیت مخفیانه در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط با گروه های هدف را بدون اینکه نیاز به ترک میز و کامپیوتر خود داشته باشید در سرتاسر دنیا فراهم می کنند.
حال صاحبان کسب و کارهای کوچک با چنین فرصت و موقعیت بسیار عالی که در اختیار آن ها قرار دارند چگونه برخورد می کنند؟ آن ها از حساب های کاربری تجاری خود در شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری نقل قول های مشهور و اشتراک گذاری مجدد مطالبی که دیگران به اشتراک گذاشته اند استفاده می کنند.
این کار هیچگونه اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما به افرادی که قرار است در آینده به ارباب رجوع شما تبدیل شوند ارائه نمی دهد و منجر به این تفکر می شود که کسب و کار مورد نظر آن ها چیزی برای گفتن ندارد یا اعتماد بنفس لازم برای بیان آنچه که فکر می کند ندارد.
عدم بروزرسانی وب سایت
از تاثیر وحشتناک این کار بر کسب و کارتان آگاه باشید چراکه عدم بروزرسانی وب سایت بسیار سریع کسب و کار شما را با مشکل مواجه می کند. افرادی که از وب سایت شما دیدن می کنند و حکم ارباب رجوعان آینده شما را دارند تنها دو برداشت از وب سایت بروزرسانی نشده شما خواهند داشت:
این کسب و کار سرمایه مالی کافی برای فراهم کردن یک وب سایت حرفه ای را ندارد.
این کسب و کار بسیار غیر حرفه ای است.
هر دو برداشت فوق از سوی ارباب رجوع برای کسب و کار و شهرت شما بسیار سمّی است.
استفاده از طراحی ارزان یا ساخته خودتان
کیفیت طراحی صورت گرفته پیامی بسیار مهم و قوی در مورد چگونگی کسب و کار به ارباب رجوع ارائه می دهد.
یک طراحی خوب تا چه میزان حائز اهمیت است؟
یک پیام بازاریابی خوب در کنار کیفیت طراحی ضعیف شبیه به غذای خوشمزه و زیبایی است که در یک بشقاب کثیف سرو شود!
در نتیجه این نوع بازاریابی دیجیتالی در نظر افراد غیر حرفه ای و نامناسب جلوه می کند. طراحی نا مناسب و غیر حرفه ای بیشتر از پیام بازاریابی جلب توجه می کند.
اشتباه ۱، ۲ یا ۳؟
برخی از شما نیز وب سایت بروزرسانی شده و حرفه ای بهمراه طراحی قوی و استراتژی بازاریابی بسیار کارآمد در شبکه های اجتماعی دارید. بسیار خوب است. در غیر اینصورت ممکن است مرتکب یک، دو یا هر سه اشتباه مذکور شوید.
سرمایه گذاری لازم برای تصحیح اشتباهات بسیار کمتر از هزینه ای است که در صورت ادامه دادن آن ها و صدمه دیدن کسب و کارتان گریبان گیر شما خواهد شد. این کار بسیار خوب و ارزنده است! علاوه بر آن اگر اشتباهات خود را در این مسیر تصحیح کنید در مدت زمانی اندک به نتایج قابل اندازه گیری دست پیدا می کنید.
موضوع : اشتباهاتی که در بازاریابی باید از آن ها دوری کرد
مطالب مرتبط:
استفاده از بازاریابـی سنتی و آنلاین به صورت هم زمان
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابـی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابـی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابـی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابـی چریکی یا پارتیزانی
برگرفته از کسب بین