روش هایی برای افزایش ترافیـک وبـسایت | قسمت دوم
روش هایی برای افزایش ترافیـک وبـسایت | قسمت دوم
1. وبسایت خود را برای استفاده با موبایل بهینه کنید.
این آپدیت به این مفهوم است که گوگل اول ورژن موبایل وبسایت شما را می شمارد و حتی گاهی نسخه دسکتاپ وبسایت را در نظر نمی گیرد.بنابراین برای افزایش ترافیـک وبـسایت از طریق سرچ ارگانیک باید وبسایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید.
گوگل ابزار رایگان The Mobile-Friendly Test را در این زمینه ارائه کرده است.
این ابزار با دریافت آدرس وبسایت میزان بهینه بودن سایت برای موبایل را به شما اطلاع می دهد و همچنین پیشنهادهایی برای بهتر کردن سایت به شما می دهد.
2.مابین مطالب خود تصویر و ویدئو اضافه کنید.
سعی کنید مابین مطالب خود ویدئو، اینفوگرافیک و یا تصویر مرتبط با متن بگنجانید.در بررسی توسط تیم industry studies مطالبی که تصاویر بیشتری دارند ۹۰% بیشتر از محتوای بدون تصویر در فضاهای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و باعث افزایش ترافیـک وبـسایت می شوند.
3.از ابزار Question analyzer برای تعیین موضوع مطالب استفاده کنید.
یکی دیگر از راههای افزایش بازدیدکنندگان سایت( افزایش ترافیـک وبـسایت )، پاسخ به سوالاتی است که برای کاربران مطرح است و آنها را سرچ می کنند. درباره ابزار رایگان answerpublick برای پیدا کردن این سوال ها وجود دارد که در گام دوم مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب با جزئیات در مورد آنها صحبت کرده ایم.ابزار دیگر در این زمینه app.buzzsumo.com
است که البته رایگان نیست.
4. با راهکارهایی CTR سرچ ارگانیک را افزایش دهید.
برای افزایش ترافیـک وبـسایت نیازی نیست که حتما لینک اول در سرچ گوگل باشید. می توانید در رتبه دوم یا سوم با تکنیک هایی CTR بالاتری داشته باشید.همچنین افزایش CTR خود باعث می شود که در رتبه بندی گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.
چگونه CTR لینک خود را افزایش دهیم؟
– به عناوین خود اعداد اضافه کنید.
-توضیحات متا (توضیحاتی که در زیر عنوان نشان داده می شود) را جذاب بنویسید.
-از عنوان های مختلف استفاده کنید و تفاوت آنها را در CTR بررسی کنید.
-کلمه کلیدی محتوایتان در آدرس URL بیاورید.
5. وبینار برگزار کنید.
افراد علاقمند بسیاری در هستند که دوست دارند در حوزه های مختلف مطالب جدید یاد بگیرند.برگزاری وبینار باعث افزایش ترافیـک وبـسایت شما می شود.همچنین ضمن برگزاری وبینار می توانید اطلاعات این افراد علاقمند را بگیرید و برای وبینارها یا محصولات بعدی باارسال ایمیل آنها را مطلع کنید.ایمیل هایی با عنوان “آخرین فرصت برای ثبت نام” نیز برای یادآوری ددلاین های ثبت نام و خرید میتواند تاثیرگذار باشد.
6. به سئو on-page توجه کنید.
مطالب خود را با توجه به ویژگی های مطرح در سئو بهینه کنید.هنوز تکنیک های سئو تاثیر خوبی در دیده شدن توسط موتورهای جست و جو دارند. بنابراین روش های سئو را در تهیه محتوا مدنظر داشته باشید.
7. کلمات کلیدی طولانی انتخاب کنید.
ترند انتخاب کلمات کلیدی در حال حاضر به سمتی می رود که برای موفقیت بیشتر باید کلمات کلیدی طولانی تر انتخاب کنید. کلمات کلیدی یک یا دئو کلمه ای دیگر کارساز نخواهند بود. برای هدف قرار دادن کاربران بیشتر کلمات کلیدی را طولانی انتخاب کنید تا با سرچ های بیشتری دیده شوید.
8. با رهبران و افراد تاثیرگذار در حوزه خود مصاحبه کنید و در سایت خود منتشر کنید.
با ارتباط ایمیلی با افرادی که در صنعت شما صاحب نام هستند، از آنها بخواهید تا با شما هم کلام شوند. هیچ کس از مطرح شدن نام خود در رسانه ها بدش نمی آید. اگر زمان کافی داشته باشند قطعا به ایمیل شما پاسخ می دهند.بنابراینت از ارسال ایمیل منصرف نشوید.مصاحبه را در وبلاگ خود منتشر کنید. این کار برند شما را معتبرتر جلوه می دهد. اعتبار سایت شما را بالا می برد و ترافیک خوبی وارد سایت شما می کند.
9. حتما ایمیل مارکتینگ را در استراتژی های خود بگنجانید.
در حال حاضر استارتاپ های زیادی هستند که با تولید محتوا به دنبال معرفی خود و جذب مشتریان بیشتر هستند که احتمالا تعدادی از آنها در صنعت شما فعالیت می کنند و رقیب شما هستند. اکثر این کسب و کارها سعی می کنند از جدیدترین متودها استفاده کنند و روش های قبلی را فراموش می کنند.ایمیل مارکتینگ ابزار بسیار قوی ای است که می تواند تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت داشته باشد.
البته به این نکته توجه کنید که با ارسال ایمیل های بی وقفه مخاطب را خسته نکنید.ولی ارسال ایمیل های دوستانه به مشتریان خاص و همیشگی برای یادآوری از محصولات جدید می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
10. سرعت سایت خود را بالا ببرید.
همه هیچ وقت حتی برای سی ثانیه هم حاضی نیستیم برای لود شدن یک سایت صبر کنیم. سعی کنید از نظر فنی سایت خود را به نحوی بهینه کنید که سرعت لود سایت بالا باشد. در این زمینه سایز عکس های قرار داده شده ، ساختار صفحه و عملکرد third party plugin از ویژگی های مهم در سرعت سایت است.
11. با ایجاد تالار گفتمان در وبسایت خود تعداد کاربر بیشتری به سایت خود دعوت کنید.
کاربران معمولا دوست دارند در مورد موضوعات مختلف تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند .ایجاد فضایی برای گفتگو مثل تالار گفتمان می تواند مخاطبین زیادی که علاقمند به صنعت شما هستند را جذب وبسایتتان کند. برای مثال قابلیت اینکه کاربران بتوانند صفحه ای ایجاد کنند و سوال خود بپرسند. البته با ایجاد این قابلیت در وبسایت باید به مدیریت آن نیز توجه کنید. قوانینی برای آن تعیین کنید و دائما فعالیت کاربران را بررسی کنید.
12. از گوگل آنالیتیکس غافل نشوید.
گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار خوبی برای بررسی جنبه های مختلف سایت شماست. اطلاعاتی از قبیل اینکه کدام صفحه سایت شما بازدیدکننده بیشتری دارد و یا اینکه بازدیدکنندگان شما دارای چه مشخصات دموگرافیکی هستند.داده های گوگل آنالیتیکس را به دقت بررسی کنید.ازین اطلاعات در برنامه های پروموشن و استراتژی محتوا می توانید استفاده کنید.
13. سایت های رقیب در صنعت خود را بررسی کنید.
بررسی سایت رقیب جزو ضروری ترین استراتژی ها برای وبسایت است. با استفاده از ابزار BuzzSumo می توانید سایت های رقیب خود را بررسی کنید.این سایت عملکرد اجتماعی سایت ها را بررسی می کند و به شما می گوید که این سایت ها در چه موضوعاتی بیشتر بازدید داشته اند و مهم تر از آن بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند.ازین طریق می توانید بفهمید که کاربران چه چیزهایی را بیشتر میخوانند و در مورد آن بیشتر صحبت می کنند . سپس با این موضوعات مطالبی در وبسایت خود منتشر کنید.
14. مطالب لیست دار منتشر کنید.
نکته نهایی این که طبق تحقیقات buzzsumo مطالبی که دارای لیستی از عناوین هستند ۶ برابر بیشتر از پست های دیگر به اشتراک گذاشته می شوند. این نوع مطلب جزو محبوب ترین سبک محتوا است.
اگر قسمت اول این مقاله رو مطالعه نکردید در لینک زیر می توانید وطالعه کنید :
روش هایی برای افزایش ترافیک وبسایت | قسمت اول
موضوع : روش هایی برای افزایش ترافیـک وبـسایت | قسمت دوم
مطالب مرتبط :
10 برابر کردن ترافیک سایت فقط با تولید محتوا
افزایش بازدید سایت :۲۰ روش افزایش ترافیک سایت که نمیدانستید
روش های ساده برای بالا بردن بازدید سایت به صورت رایگان
اهمیت افزایش نرخ تبدیل در سایت چیست؟
برگرفته از : تپسل