بازاریابی چند مرحله ای اصطلاح نوینی است که نیاز به واکاوی و پردازش عمیق تری دارد .می دانیم که هر جنبنده ای که در حیات است ، نیاز به بازاریابی دارد . آن هنگام که می خواهید کودک خودتان را تشویق به مسواک زدن کنید ، با اینکه می دانید با مفاهیم بهداشت به درستی و کامل آشنا نیست ، باید فرایند مسواک زدن را متناسب با سن و آگاهی فرزندتان برای او بازاریابی کنید .
حال با این نگرش ، به کسب و کارتان نگاه کنید .
![](http://modir.biz/img/userfiles/images/modi_biz_13941213-3.jpg)
آیا همه مخاطبان شما در سطح عالیه به سر می برند ؟ آیا تا به حال با مخاطبی روبرو شده اید که به درستی نسبت به کسب و کار شما آگاهی و درایت نداشته باشد ؟ آیا مرز و خط مقدم سازمانتان را به خوبی می شناسید ؟
در بازاریابی چند مرحله ای صاحبان کسب و کار سعی بر بالابرد سطح آگاهی مخاطب و شناساندن درست کسب و کار به مشتریان خود دارند .
باید بدانید که هدف شما نباید فروش محصولات باشد . شما باید خودتان را به درستی به مخاطبانتان عرضه کنید . مزیت رقابتی تان را به آنها بشناسانید . پیشنهادات خود را مطرح کنید و به آنها اجازه دهید شما را انتخاب کنند . اگر به دنبال فروش هیجانی و کسب مقطعی سود در یک بازه زمانی کوتاه و ناپایدار نیستید و می خواهید با سرمایه گذاری عاقلانه در ذهن مخاطبانتان ، ماندگاری و وفاداری بیافرینید ، پس کسب و کار خود را با بازاریابی چند مرحله ای منطبق کنید .
ممکن است در این فرآیند بازاریابی ، قدم اول شما شناسایی درست مخاطب و برقراری یک تماس تلفنی باشد . هرگز فراموش نکید که شما نمی دانید که دقیقا مخاطب شما در آن سوی خط تلفن در چه حال و هوایی به سر می برد . بنابر این قطار کلمات از پیش حفظ شده را در نقطه ای رها کرده و با مخاطبتان هوشمندانه صحبت کنید . از شنیدن صدای ایشان ابراز خرسندی کنید و تمام تلاشتان را برای انتقال احساس خوب به کار ببندید . یادتان باشد در برقراری تماس تلفنی هرگز از کلمات منفی استفاده نکنید .
تمرکز این مقاله بر بازاریابی تلفنی نیست و به همین جهت می توانید نکات بیشتر را از زبان برایان تریسی در کتاب رموز فروش موفق و همچنین فیلیپ کاتلر در کتاب مدیریت بازاریابی بخوانید
در قدم بعد سعی بر تنظیم یک قرار حضوری داشته باشید تا نماینده شرکت معرفی نامه ، کاتالوگ ، بروشور و ابزارهای تبلیغاتیتان را به ایشان بدهد . یادتان باشد که نماینده شرکت باید برخی آموزش های برقراری ارتباط موثر را دیده باشد . ظاهر آراسته و موجه داشته باشد . با احترام تمام و با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر قرار ملاقات حضوری به عنوان نماینده شرکت و خط مقدم سازمان ابزار تبلیغاتی شما را به مخاطبتان ارائه کند .
توجه به این نکته برای شما حیاتی خواهد بود که نماینده شرکت به طور خلاصه معرف خط تولید ، واحد پشتیبانی ، واحد فروش ، واحد بازاریابی ، و حتی معرف مدیریت سازمان است . نماینده شرکت در همه حال به عنوان مرز سازمان شناخته می شود و در نگاه اول مقیاس کوچک شده سازمان شماست . پس تا نهایت حد مطلوبیت باید به صورت حرفه ای عمل کند .
در اقدام بعدی مطمئن باشید که وب سایت شما مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و مشتریان پس از مطالعه کاتالوگ ها و ابزار های تبلیغاتی فیزیکی شما ، به محل وب سایت شما مراجعه خواهند کرد .
وب سایت نیز باید درخور شان سازمان و شرکت شما باشد زیرا یکی از مرز ها و خطوط مقدماتی شماست . مشتری و مخاطب سازمان شما ، هویت شما را از وب سایت شما تشخیص خواهند داد. وب سایت باید شامل سابقه فعالیت و رزومه سازمان ، محصولات ، افراد و مسئولان ، مطالب مرتبط با صنف و شغل شما و نهایتا راه کارهای برقراری ارتباط با شما باشد
در این میان توجه به موبایل اپلیکیشن ها می تواند شما را با سرعت بیشتری به موفقیت برساند . رسانه های دیجیتال و همچنین تلفن های هوشمند در جامعه و فرهنگ ما فضایی را به خودشان اختصاص داده اند . بنابر این به عنوان یکی از مراحل بازاریابی شما باید از این ابزار ها نیز سود ببرید .
در قدم های بعد به عنوان یک مدعی ، پر قدرت و با انگیزه در نمایشگاه ها شرکت کنید .
در هنگام برگزاری نمایشگاه ژست مغرورانه را کنار بگذارید و با مهربانی تمام پذیرای مردم باشید . اخلاقی عمل کردن در تمامی سطوح باید راهبرد استراتژیک شما باشد . مردم به راحتی اخلاق را از شما خرید می کنند و به سختی محصولات را . یادتان باشد که حضور در نمایشگاه اقدامی تاثیر گذار در بالابردن سطح موفقیت کسب و کاری شماست .
به خاطر داشته باشید که زمان اجرای فرایند های سنتی بازاریابی گذشته است و امروز باید با توجه به نیاز های بازار و با طبقه بندی فرایند های بازار یابی ، در هر لحظه بتوانیم به طور مستقل و به طور یکپارچه هر مرحله از بازاریابی را به طور مجزا و در کنار یکدیگر ببینیم . به عبارت دیگر ، معنای این پارادوکس این است که بازاریابی مجموعه از فرآیند هاست که باید به طور مستقل ، با جدیت و در امتداد یکدیگر اجرایی شوند .