ارزش ویژی برند چیست؟
ارزش ویژی برند چیست؟
مفهوم ارزش ویژه برند
برخى از منتقدان احساس مى کنند ، در پاسخ به این چالش ها ، فعالیت هاى اندکى صورت گرفته است و از آن بدتر ، این فعالیت ها ، مشکلات را حادتر کرده است. یکى از معروف ترین و شاید مهم ترین مفاهیم بازاریابى امروز که براى اولین بار در دهه ى ١٩٨٠ شکل گرفت ، مفهوم ارزش ویژه برند است.
جنبه های مثبت و منفی ارزش ویژه برند
با وجود این ، ظهور این مفهوم براى متخصص هاى بازاریابى در بر گیرنده ى جنبه هاى مثبت و منفى است. جنبه ى مثبت این است که ارزش ویژه برند ، اهمیت برند را در راهبرد بازاریابى پررنگ ساخته و مورد تأکید قرار مى دهد و تمرکز آن بر فعالیت هاى تحقیقاتى و در نهایت پاسخ دادن به خواسته هاى مدیریت ارشد سازمان را حفظ مى کند. اما جنبه ى منفى آن است که این مفهوم به شیوه هاى گوناگون و با هدف هاى مختلفى ارائه شده است و هنوز هیچ نگرش واحدى در مورد شیوه ى معرفى ، به تصویر کشیدن و سنجش ارزش ویژه ى برند وجود ندارد.
تاکید برندسازی بر چیست ؟
به طور کلى ، تأکید بحث برند سازى بر ایجاد محصولات و خدماتى است که از قدرت برند چشم گیر و برترى برخوردار است. با وجود این ، براساس بسیارى از نگرش هاى گوناگون ، ارزش ویژه ى برند شامل تأثیرات بازاریابى است که به صورت منحصر به فرد در مورد یک برند وجود دارند. به بیان دیگر ، ارزش ویژه برند دستاوردهاى مختلف فعالیت هاى بازاریابى روى محصولات و خدمات برخوردار از برند را تشریح مى سازد و این نگرشى است که ما به آن خواهیم پرداخت
موضوع : ارزش ویژی برند چیست؟
برگرفته از : marketing iran talent
مطالب مرتبط :
درباره برند سازی بدانید
منظور از برند سازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟
برند سازی احساسی چیست ؟