جذب مشتری بیشتر و رونق فروش
جذب مشتری بیشتر و رونق فروش
سه شیوه منحصر به فرد برای جذب مشتری بیشتر و رونق فروش
چگونه مشتری را به سمت خود جذب کنیم:
حتما دلیلی وجود دارد که فروش، درخواست مشتریان و رونق کسب و کار کم می شود. ولی نگران نباشید چرا که به محض شناسایی علت و رفع نقص کار، سیل فروش و درخواست های مشتریان سرازیر می شود.
به سه دلیل، این مشکل بارها و بارها تکرار شده است. در این مطلب به بیان این سه دلیل عمده خواهیم پرداخت:
1.پیامی که در بازاریابی از آن استفاده می کنید، به قدر کافی مناسب و خوب نیست.
در این صورت، شما باید پیامی بسازید که قدرت تحریک بیشتری داشته باشد. شما در ابتدا می بایست مطمئن شوید خدماتی که ارائه می دهید تا حد امکان ارزشمند هستند و سپس این ارزش را با شفافیت کامل برای بازار بیان کنید.
من می خواهم به شما کمک کنم تا در دام اشتباهاتی که در این مرحله از کار وجود دارد نیفتید. ضمانت ها، تعهدات و خدماتی که توسط رقبای شما پیشنهاد می شود را بررسی کنید.
چرا؟ چون اگر ندانید که رقابتتان بر سر چه چیزی است نمی دانید که چطور ضمانت ها، تعهدات و محدودۀ خدمات خود را برای یک مشتری بالقوه جذاب جلوه دهید و آن مشتری را راضی کنید.
این امکان وجود دارد که رقبا از پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (U.S.P.) کپی برداری کرده باشند یا آن چیزی که در ابتدا کمیاب و منحصر به فرد بود و شما برای اولین بار آن را عرضه کردید اکنون عادی و پیش پا افتاده شده است. شما باید این را بدانید و می توانید مجددا از دیگران شاخص و متمایز باشید.
این امکان هم وجود دارد که رقبا بخواهند این بازی را ادامه داده و حتی بهتر از قبل بازی کنند پس شما نیز باید سطح خدمات خود را بالا برده و مزیت رقابتی خود را باز پس گیرید.
به علاوه بررسی کنید که وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعیتان قدیمی یا منسوخ نشده باشند. روشی که شما برای رساندن مقصود و پیام خود دارید اثر قابل توجهی بر احساس مردم از گفته های شما دارد.
به علاوه اگر وب سایت شما نسخه قابل اجرا روی تلفن همراه را ندارد این خود باعث می شود بسیاری از درخواست های خود از جانب مشتریان بالقوه را از دست بدهید.
2.این پیام خوب است ولی شما با این پیام تعداد کافی از مشتریان جدید بالقوه را جذب نمی کنید.
در این صورت شما باید روش موثرتری را برای ارتباط با مشتری ها پیدا کنید. بهترین توصیه ای که من می توانم در زمان جذب مشتری آینده نگر به شما بکنم این است که همان جایی باشید که حواس این گونه مشتریان آن جاست.
آن ها چه چیزی می خوانند؟ کجا می روند؟ به چه چیزی گوش می دهند؟ چه چیزی تماشا می کنند؟ اعضای خانواده اشان به دنبال چه چیزی هستند؟ جواب این سوالات را پیدا کرده و به دنبال فرصت هایی باشید تا با این افراد ارتباط برقرار کنید.
من در شبکه های اجتماعی، با صاحبان کسب وکارهای کوچک ارتباط برقرار کردم و اطلاعات مفیدی را که به طور مرتب در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاشتم روی وبلاگم هم قرار دادم. این کار نتیجه داد و من با حضور در همان جایی که حواس این افراد آن جا بود (شبکه های اجتماعی) توانستم وبلاگ بزرگی برای خوانندگان بسازم که از آن زمان تا کنون موجب درخواست های متعدد مشتریان شده است.
نکته مهم: همچنین شما باید حتما پیام خود را به طور مکرر و منظم، در شبکه های اجتماعی و وبلاگتان منتشر کنید.
برای مثال، حتما پست های وبلاگ یا خبرنامه های خود را به صورت مرتب، منتشر کنید. اگر می خواهید مشتریان بالقوۀ بیشتری از طریق وبلاگ خود جذب کنید، حداقل دوبار در هفته، پست های مفیدی را منتشر کنید. اگر شما از خبرنامه ها، برای رسیدن به مشتریان بالقوه استفاده می کنید، هر ده الی چهارده روز یکبار، مطالب مفیدی را منتشر کنید.
انتظار نداشته باشید که به روزرسانی نامرتب وبلاگ یا استفاده گاه به گاه از خبرنامه ها یک محرک روزانه برای فروش تازه، وجود مشتریان بالقوه یا درخواست های آن ها ایجاد کند.
3.مشتریان فعلی و سابق و افرادی که با شما تماس می گیرند به قدر کافی مراجعه کننده برای شما نمی فرستند.
در این صورت شما باید دلیل این موضوع را درک کنید . پاسخ این سوال همیشه در تجربه ای است که شما به مشتری می دهید.
تجربۀ خوب یک مشتری به صورت یک داستان درمی آید که ارزش آن را دارد که مشتری آن را برای بقیه مردم تعریف کند. و باعث می شود که بقیه مردم هم راجع به شما صحبت کنند و با این کار معرفی شما پیش بقیه مردم آسان تر از همیشه می شود درحالی که مشتریان دیگری به شما رجوع نکرده اند تا شما تجربه های خوب دیگری برای آن ها بسازید بلکه تعریف از شما پیش بقیه مردم باعث شناخته شدنتان می شود. در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در فیس بوک و صدها میلیون بیشتر از آن تعدادی که در فیس بوک هستند در توییتر و لینکداین (Linkedin) و دیگر شبکه های اجتماعی هستند. این افراد همواره به دنبال این داستان های خوب و جالب هستند تا آن را با دیگر شبکه های خود به اشتراک بگذارند.
وظیفه ما به عنوان صاحبان کسب وکار این است که به افراد این اطمینان خاطر را بدهیم که کاری که انجام می دهیم ارزش این را دارد که به اشتراک گذاشته شود. مردم خودشان ابزار به اشتراک گذاشتن را دارند آنچه از ما می خواند همان داستان خوب و جالب توجه است.
نکته اصلی:
هر صاحب کسب و کار کوچکی که برای ارتقای این سه حوزه کلیدی کار می کند یک سرمایه گذاری بسیار عالی در کسب و کار خود انجام داده است. بنابراین فقط نگویید که ایده ها خیلی جالب هستند، بلکه آن ها را به کار بگیرید و عملی کنید
موضوع : جذب مشتری بیشتر و رونق فروش
مقالات مرتبط:
۴ روش برای جذب مشـتری های تشنه
اصول بازاریابی: ارزش واقعی جذب مشـتری جدید چقدر است؟
۹ جمله جادویی برای جذب مـشتری
چگونه برای کسب و کار خود مشتريان وفادار جذب کنیم
جذب مشـتری در اولین ملاقات
برگرفته از کسب بین