اجازه ندهید این تصمیم خللی به کسب و کار شما وارد کند
اجازه ندهید این تصمیم خللی به کسب و کار شما وارد کند
در اینجا مطلبی است که شما باید بدانید، از جمله اینکه چگونه می توانید مانع آسیب رسانی این اشتباه به کسب و کارتان شوید. قدرت بازاریابی ۵ درصد، اگر برای پروژه ای ۵ درصد کمتر از مقداری که نیاز دارد هزینه کنید، هزینه شما به نحوی بیش از ۵ درصد است؛ به این دلیل که ۵ درصد کمتر از وضعیت نسبتا مناسب تقریبا هیچ موفقیتی حاصل نمی کند. اگر این وضعیت به اندازه کافی خوب نباشد، حتی تا یک درصد، زیان می کنید. این وضعیت خوب نیست. مسئله همین است.
اگر بازاریابی شما به میزان 5 درصد کمتر از چیزی که باید باشد، تنزل کند، میزان فروش یا درخواست مشتری کاهش می یابد و به کسـب و کارهای تکراری و بیان شفاهی مراجعین متکی خواهید بود.
شاید بدانید چالش این مسئله این است که مراجعین و معرف ها فقط به حرف زدن اکتفا می کنند. به عبارت دیگر، وقتی به آن ها نیاز دارید، تمایلی برای آمدن ندارند، در عوض وقتی بسیار سرتان شلوغ است، می آیند. این مسئله و معضل متداولی است که به “چرخه قحطی و ضیافت” معروف است. این مسئله منجر به مشکلات نقدینگی می شود، که نسبت به هر عامل دیگری باعث ورشکسته شدن کسـب و کارهای کوچک می شود. صاحبان کسب وکارهای کوچک، با آنچه برای موثر بودن کسب وکارشان لازم است، بیش از ۵ درصد فاصله دارند. این صاحبان سخت کوش کسب وکار نمی دانند چرا نتایج بسیار نابهنجار و غیر عادی کسب می کنند و چرا رقبای آن ها که محصولات کم کیفیت تر(اما با ابزاریابی بهتری) دارند، در حال شکوفایی و پیشرفت اند. این فقط یک تصمیم است- یعنی همیشه یک تصمیم است.
تصمیم برای سخت کوشی، دقیقا تصمیمی است برای کار کردن برای ساعات طولانی و داشتن پیشرفت ناچیز. یک تصمیم تصمیمی سنجیده، که بسیار جامع و دقیق است.
چگونه می شود که تصمیمی سنجیده است؟ شما هرگز صاحب کسب و کار کوچکی را نمی بینید که زمان انجام بازاریابی اش را نداند. آن ها این زمان را بهتر از هر کسی می دانند. به طور کلی، آن ها می دانند که قرار نیست برای تلاش هایشان پاداشی تعلق گیرد. آن ها به خوبی می دانند که کسب و کارشان در مسیری که می خواهند، در حال توسعه و پیشرفت نیست. با علم به این موضوع، آن ها بازهم تصمیم دارند که همان اشتباهات را تکرار کنند. تا اینکه روزی، چیزی تغییر می کند.
گاهی اوقات این موضوع با درک اینکه اوضاع به طور سحر آمیزی بهتر نشده، محقق می شود. در مواقع دیگر، یک زنگ بیدار باش است که به آن ها هشدار می دهد. همانگونه که می بینند ظهور نقطه عطفی به تدریج در کسب و کارشان پدیدار می شود. گهگاه حقیقتی محض به حالتی آن ها را در هم می شکند – یعنی اینکه آن ها شایسته بهتر از این ها هستند. بنابراین تصمیم می گیرند، شروع به رونق بخشیدن به کسب و کار خود کنند.
برخی فوری تصمیم می گیرند. برخی افراد تا زمانی که ممکن است حتی خیلی دیر شود صبر می کنند. این افراد در واقع به گروه “بیایید تا سال بعد منتظر بمانیم” تعلق دارند. آن ها به خاطر رویکرد اهمالگرانه و سطحی شان برای کسب وکار، در خور بدشانسی هستند. من نمی دانم همین حالا کسب و کارتان کجا قرار دارد (در چه مرحله ای است). اگر کسب و کارتان در حال پیشرفت است، به شما افتخار می کنم. اگر چیز بیشتری از کسب وکارتان می خواهید، بهترین زمان برای انجام آن، سال های قبل بود. بهترین زمان برای انجام آن امروز است.
موضوع : اجازه ندهید این تصمیم خللی به کسب و کار شما وارد کند
مطالب مرتبط:
3 اصل کلیدی برای رشد کسـب و کار
۵ مدل نوآوری برای آینده کسـب و کار
فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای شروع یک کسـب و کار کوچک
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسـب و کار برای کارآفرینان خلاق
کسب درآمد از آموزش و مشاوره در زمینه کسب وکارتان
برگرفته از کسب بین