درباره ارتباطات بازاریابی بدانید
درباره ارتباطات بازاریابی بدانید
انواع ارتباطات بازاریابی
سه نوع از انواع ارتباطات بازاریابی شامل تاکتیک های
- آگاهی دهنده ،
- ترغیب کننده و
- یادآوری کننده
می باشد. شیوه های آگاهی دهنده در ارتباطـات بازاریابی به آموزش خریداران بالقوه در مورد مزایا و ویژگی های محصول کمک شایانی می نماید. انواع ترغیب کننده ارتباطات بازاریابی برای تغییر رفتار خریدار ی یا تشویق وی به خرید آنچه کسب و کار ارائه می دهد ، استفاده می گردد. بازاریابی یادآوری کننده به کسب و کار کمک می کند تا در ذهن خریداران و مشتریان جایگاهی ویژه داشته باشند و زمانی که احساس خرید دارند ، شرکت شما را به خاطر داشته باشند.
اهداف ارتباطات بازاریابی
اکثر برنامه های بازاریابی ازارتباطـات بازاریابی برای دستیابی به اهداف مشخص استفاده می کنند. یکی از اهداف ارتباطـات بازاریابیبر شناسایی بازار هدف کالاها و خدمات کسب و کار تمرکز دارد. هدف دیگر ارتباطـات بازاریابی بر کشف شیوه هایی برای متقاعد نمودن یا تغییر نگرش خریدار تمرکز دارد. هدف یک کسب و کار می تواند از ارتباطات بازاریابی تشویق خریداران برای تبدیل شدن به مشتریان وفادارتر به برند باشد.
عوامل موثر بر ارتباطات بازاریابی
توسعه استراتژی ارتباطـات بازاریابی کسب و کار مستلزم توجه به عناصر اصلی تاثیر گذار بر ترکیب تبلیغات و ترفیعات آمیخته بازاریابی است .
بازار هدف یکی از تاثیر گذارترین عوامل بر ارتباطات بازاریابی است که می تواند شامل تعداد خریداران بالقوه ، موقعیت آنها و سطح درآمد باشد.
شما بایستی نوع محصولی که می فروشید و عواملی که بر محصولتان موثر است را در ارتباطـات بازاریابی در نظر بگیرید. اگر محصول شما مدت زمان اندکی است که در بازار معرفی شده است بایستی بهترین ابزار را برای تبدیل به چشم اندازی برای خریداران تبدیل نماید و تمرکز بیشتری بر مطالب آموزشی در مورد محصول خود داشته باشید.
ابزار ارتباطات بازاریابی
ابزار اصلی ارتباطـات بازاریابیشامل تبلیغات ، روابط عمومی ، بازاریابی مستقیم ، ارتقاء فروش و فروش شخصی است. اگر می خواهید کالا یا خدمتی جدید را به فروش برسانید ، روابط عمومی و فروش شخصی در نمایشگاه ها و ایجاد کارگاه های آموزشی راه های برای توضیح مزایا و ویژگی های محصول هستند. مهم نیست که محصول شما در چه مرحله ای از طول عمر خود قرار دارد ، اشکال ارتباطـات بازاریابی شما بایستی امکانی برای آشنایی ، یادآوری و ترغیب خریداران را در بازار هدف ایجاد نماید.
موضوع : درباره ارتباطات بازاریابی بدانید
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط:
استفاده از بازاریابی سنتی و آنلاین به صورت هم زمان
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی