۷ مولفه برندهای موفق را بدانیم
اگر همهی اینها دلهرهآور و غیرقابل مدیریت به نظر میرسد، وحشت نکنید. تیم ترنداینفوگرافیک فهرستی از ۷ نکته را گردآوری کردهاست که صاحب هر کسبوکاری باید بداند تا بتواند برندهای موفق بسازد.
این مطلب هر چیزی را از فرهنگهای شرکتی تا ویژگیهای رهبری قوی پوشش میدهد و به موضوعاتی کلیدی میپردازد که توسعهدهندگان برند باید روی آنها تمرکز کنند. این فهرست که با چند نمونه از نامهای شناختهشده تکمیل شدهاست، مطمئنا کمکتان میکند یک هویت برند متمایز خلق کنید.
برخی برندها قادر هستند بازار اصلیشان را کاملا در دست بگیرند. کدام ویژگیها میتوانند چنین چیزی را به بهترین نحو محقق کنند؟
در ادامه ۷ مولفه برندهای موفق را بشناسیم
۱.رهبر
پشت هر برند موفق معمولا یک نیرومحرکه، یعنی یک تیم رهبری مستعد وجود دارد.
بهترین برند یک رهبر یا یک تیم رهبری، با یک بینش راهبردی عالی برای توسعه دارد که امیدوار است بازار را در دست بگیرد.
رهبرها خیلی خوب ایجاد انگیزه میکنند و میدانند چگونه همهی منابع را در اختیار تیمشان بگذارند.
۲.رقابتپذیری و تحریک به پیشرفت
تحریک مداوم به پیشرفت و خودارزیابی، کلید موفقیت یک برند است. یک برند فوقالعاده باید مشتاق رقابت باشد.
برندهای فوقالعاده منفعلانه منتظر نمیمانند تا مصرفکننده بازار را تغییر دهد. در عوض، میتوانید آنها را در حال نوآوری و ابداع، قکر کردن به روشهایی برای دگرگون کردن بازار پیش از رقبا بیابید.
۳.شناخت مخاطب
نکتهی قبل به خوبی ما را به این نکته میرساند- شناخت مخاطب. اگر امیدوار هستید هویتی متمایز برای برندتان ایجاد کنید، دانستن این نکته ضروری است.
شما باید بدانید مخاطبانتان چه میخواهند، محصولتان چگونه نیازهایشان را برآورده میکند، و چگونه میتوانید اطمینان بیابید خودتان را در جایگاهی قرار دادهاید که مخاطبان برندتان را به خاطر بسپارند.
۴.فرهنگ شرکتی سالم
برندهای فوقالعاده از این جهت جالب توجه هستند که ارزشهای فوقالعادهای دارند.
بهترین برندها ارزشهایی دارند که مشتریان و مراجعانشان آن را تحسین میکنند.
روی کاغذ آوردن ارزشهایتان+ اطمینان از اینکه کارمندانتان آنها را درک میکنند+ اطمینان از اینکه کارمندانتان بر اساس آنها زندگی میکنند = یک فرهنگ شرکتی سالم و بهرهور
بهترین برندها در مورد تحویل به مشتری و ارائهی خدمات سابقهای قوی دارند. آنها همچنین بهطور فزایندهای بر اساس ارزشها و اخلاق رهبری میشوند.
۵.منحصر بهفرد بودن
بهترین برندها منحصر بهفرد هستند و این لزوما به معنی اولین و نخستین بودن نیست.
هرچند ممکن است برندتان نخستین برند در آن حوزه نباشد، اما شاید جذابیتی زیباییشناختی یا محبوب داشتهباشد که این یعنی آدمها میخواهند آن را بخرند.
بهطور خلاصه، آنچه بهترین برندها نیاز دارند یک هویت متمایز است. در کل اگر “یک امتیاز ویژه” داشتهباشید، تا زمانی که پیامتان درست باشد، و جایگاهتان در ارتباط با مخاطب روشن و ثابت است، دیگر مهم نیست که فقط یک محصول اصلی دارید.
۶.عرضه
امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، این فرصت را دارید که تا آنجا که ممکن است برندتان را عرضه کنید.
شرکتهای بزرگتر در این مورد از یک مزیت برخوردار هستند، چون برای عرضهی برندشان به بیشترین افراد ممکن جایگاه بهتری دارند.
اکنون با وجود رسانههای اجتماعی به عنوان مولفهی کلیدی هر کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، این امکان وجود دارد که برندهای کوچکتر این شکاف را کمتر کنند.
۷.صبر
شما باید با برندتان مانند یک نوزاد رفتار کنید، و درک کنید برندتان برای اینکه حقیقتا شکوفا شود و به برندی بهیادماندنی و سودآور تبدیل شود، نیازمند صبر و مراقبت است. گامهای جدید توسعهی بازاریابی باید با توجه و مراقبت برداشتهشوند و نباید شتابزده باشند. تمرکز روی پیام اصلی و خلق یک برند معتبر بسته به این است که به خودتان وقت و فضا بدهید تا همهچیز را درست کنید.
برندهای تجاری که تبدیل به اسم عام شدهاند
بند-اِید در واقع یک برند چسب زخم است که در ۱۹۲۰ توسط شرکت تجهیزات پزشکی جانسوناند جانسون معرفی شد.
زیراکس یک برند خیلی مشهور دستگاه کپی است، که در ۱۹۳۸ در یک آزمایشگاه موقت در منطقهی کویینز نیویورک ساختهشد.
ولکرو در واقع یک برند پارچهچسبی است. ولکرو از ۱۹۴۱ برند برتر در این حوزه بودهاست.
اکنون سالها است که ماشینهای شاسیبلند با عنوان جیپ شناخته میشوند، چون شرکت کرایسلر به خوبی بازار را در دست گرفتهاست.
جکوزی مترادف وان آب داغ شدهاست، هرچند این شرکت دوش و توالت هم میسازد.
فریزبی همهجا قلبها و ذهنها را تسخیر کردهاست، در حالی که در واقع نوعی “بشقاب پرنده” است.
شرکت فایزر هنوز برای چپاستیک نام تجاری ثبتشده دارد، که اکنون معنی این کلمه پماد لب است.
کلینکس که در ابتدا به عنوان جایگزینی برای هولهی صورت به بازار عرضه شد، اکنون به عنوان دستمال کاغذیای که میلیونها نفر آن را انتخاب میکنند مشهور است.
موضوع: ۷ مولفه برندهای موفق را بدانیم
منبع: بازده
مقالات مرتبط:
7 ويژگی برتر برندهای موفق، اینها هستند
ارزش ویژه برند چیست ؟
از این ۱۰ اشتباه در نامگذاری برند تان دوری کنید
هشت فاکتور موثر در برندسازی لوکس